پیشنهاد دیوار به خریداران و فروشندگان آنلاین: آگهی‌های مشکوک را سریع گزارش کنید

در روزهایی که خریدهای اینترنتی بیشتر از هر زمان دیگری طرفدار پیدا کرده باید حواسمان باشد در دام کلاه‌برداران نیفتیم. کاربران با هر موقعیت مالی و سنی می‌توانند طعمه جذابی برای کلاه‌برداران اینترنتی باشند. در این میان اما نکته مهمی که باید به آن خوب دقت کنیم این است که کلاه‌برداران بسیار باهوش هستند و همیشه یک‌قدم جلوتر از ما ایستاده‌اند. به زبان ساده‌تر، یک آگهی کلاه‌برداری زمانی موفق می‌شود که شما نتوانید آن را از سایر آگهی‌های حقیقی تشخیص بدهید. بنابراین افراد کلاه‌بردار سعی می‌کنند تا جایی که ممکن است جلب‌توجه نکرده و چراغ خاموش عمل کنند. اگر در فضای مجازی احساس کردیم با یک کلاه‌بردار طرف هستیم، باید خیلی سریع دست‌به‌کار شویم و اجازه ندهیم اتفاق مشابه برای دیگران نیز رخ دهد. در این مواقع است که گزارش کردن آگهی مشکوک می‌تواند مفید باشد و نباید از آن غافل شویم.

 

گزارش کنید تا کلاه‌برداران ناامید شوند

 

گزارش کردن یکی از قابلیت‌هایی است که بسیاری از سایت‌های معتبر خرید و فروش از آن برخوردار هستند و سایت «دیوار» هم از این قاعده مستثنی نیست. شما می‌توانید با دانستن چند نکته ساده، در زمان پیش آمدن هرگونه مشکلی تنها در کمتر از یک دقیقه اقدام به گزارش کردن آگهی مشکوک کنید. مثلاً اگر آگهی‌دهنده از شما درخواست مبلغی به‌عنوان بیعانه کرد، یا قیمتی پایین‌تر از سایر قیمت‌های متداول اعلام کرد و موارد دیگری ازاین‌دست که باعث شود توجه و نظر خریداران را به خود جلب کند.

 

چرا گزارش کردن مهم است؟

 

اما گزارش کردن چه کمکی می‌تواند بکند؟ گزارش کردن آگهی مشکوک، چند کمک بسیار سازنده می‌کند، هم به خریداران و هم به گردانندگان سایت. اول‌ از همه گزارش کردن یک آگهی می‌تواند راهی باشد تا آگهی‌های کلاه‌برداری از میان سایر آگهی‌ها برداشته شود. فقط کافی است شما به مواردی که مشکوک است دقت کرده، بعد آن را گزارش کنید. سایت «دیوار» آن آگهی را بررسی کرده و آگهی گزارش شده برداشته می‌شود. با این کار اگر شما به آگهی مشکوکی برخورده‌اید، هم از متضرر شدن دیگران جلوگیری می‌کنید و هم به سایت‌های خرید و فروش آنلاین کمک می‌کنید تا فضای امن‌تری در اختیار شما قرار دهند.

 

چطور یک آگهی مشکوک را گزارش کنیم؟

 

اگر از آن دسته افراد هستید که تا به‌ حال آگهی را گزارش نکرده‌اید؛ همراه ما باشید تا در چند قدم ساده یک آگهی مشکوک را گزارش کنیم.

 

 

۱. اگر در جست‌وجوی خود ‌در سایت «دیوار» به یک آگهی مشکوک بر خوردید، برای گزارش کردن این آگهی‌ها باید به پایین صفحه بروید و قسمت «گزارش مشکل آگهی» را انتخاب کنید.

 

 

۲. سپس برای شما صفحه‌ای با عنوان «دقیقا چه مشکلی وجود دارد؟» باز می‌شود که از بین گزینه‌ها مناسب‌ترین را انتخاب کنید. مثلا اگر با آگهی مشکوکی رو به رو شدید که به نظرتان ممکن است کلاه‌برداری باشد، گزینه «کلاه‌برداری، نقص قانون یا وقوع جرم» را انتخاب کنید.

 

 

۳. پس ‌از آن، نزدیک‌ترین گزینه به مورد پیش‌آمده را انتخاب کنید. مثلا اگر آگهی‌دهنده درخواست بیعانه داده، گزینه اول را انتخاب کنید. به همین ترتیب می‌توانید سایر گزینه‌های که به نظرتان نزدیک است را علامت بزنید.

 

 

۴. در مرحله بعد اگر احساس کردید که نیاز به اعلام توضیحات بیشتری است، می‌توانید توضیحات مورد نظرتان درباره آگهی مشکوک را وارد کنید. توجه کنید که این گزینه اختیاری است و می‌توانید از اعلام آن طرف نظر کنید. با انتخاب گزینه تایید، آگهی مشکوک به تیم نظارت سایت «دیوار» منتقل می‌شود و این آگهی در سریع‌ترین زمان ممکن بررسی شده و اگر مشکل آن تایید شد، از سایت حذف می‌شود.

این چهار قدم ساده برای گزارش آگهی‌های مشکل دار که زمان زیادی از شما نمی‌گیرد، می‌تواند کمک بزرگی هم به خریداران دیگر کند و هم به سایت دیوار کمک می‌کند که آگهی نامناسب را حذف کند.

 

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم