استارت‌آپ‌های ارائه‌دهنده در رویداد کوپ‌استار بررسی کردند: فرصت شبکه‌سازی تعاون و نوآوری و ارتباط با سرمایه‌گذاران

رویداد کوپ‌استار با هدف تعامل استارت‌آپ‌های حوزه تعاون و اقتصاد جمعی با فعالان و کسب‌وکارهای گسترده این حوزه و به مناسبت روز جهانی تعاون توسط مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران «منتا» و با همکاری جهش و پرابلم ۱۰ مردادماه برگزار شد.

 

در این رویداد هشت استارت‌آپ به معرفی فعالیت خود پرداختند و در نهایت سه استارت‌آپ برگزیده از سوی داوران معرفی شدند.

 

استارت‌آپ‌های واجارو، پاک‌لین، همه‌گام، اگرینیتو، ایزی‌پلازا، به‌اینه، تامین مالی تعاونی مسکن و سباتک در این رویداد حضور داشتند که از میان آنها به‌ترتیب سه استارت‌آپ به اینه، پاک‌لین و تامین مال مسکن به‌عنوان استارت‌آپ‌های برتر شناخته شدند.

 

در این گزارش طی گفت‌وگو با چند استارت‌‌آپ حاضر در این رویداد از انگیزه شرکت در رویداد و هدفی که به‌دنبال دارند، صبحت شد.

 

صدای به‌اینه در بحث دورریز با شرکت در این رویدادها شنیده می‌شود

 

سبحان محمودی‌فر، بنیان‌گذار به‌اینه در حاشیه این رویداد توضیح داد که این استارت‌آپ‌ به‌عنوان یک کسب‌وکار اجتماعی در بحث دورریز مواد غذایی کار می‌کند.

 

 

 

به گفته او، به‌اینه در سطوح مختلف مانند فروشگاه‌های مواد غذایی، رستوران‌ها، هتل‌ها، نانوایی‌ها و خانه‌ها ورود کرده است. در بحث خانه‌ها که بخش اجتماعی ما محسوب می‌شود، این آموزش به افراد داده می‌شود که مواد غذایی را چگونه تحویل دهند و یخچال خود را مدیریت کنند. همچنین در شرکت‌ها و مدارس نیز در بحث دورریرز غذاها به افراد آموزش داده می‌شود. در بخش کسب‌وکاری نیز اپلیکیشنی وجود دارد که افراد می‌توانند مواد غذایی اضافه و فروش‌نرفته را با قیمت پایین‌تر خریداری کنند.

 

او با بیان اینکه رقم دورریز در کشور بالاست و ۳۵ میلیون تن در سال دور ریخته می شود، گفت: «این مقدار حدود ۲۱۰ برابر وزن برج میلاد است. علاوه‌بر این سه‌برابر میانگین جهانی و دوبرابر خاورمیانه غذا را دور می‌ریزیم. ما اکنون حدود سه‌هزار غذا را نجات داده‌ایم و قصد داریم که این رقم به عدد ۱۰ هزار برسد و در ادامه هم بیشتر شود.»

 

محمودی‌فر در پاسخ به این سوال که با شرکت کردن در این رویدادها چه فرصتی برای آنها فراهم می‌شود، توضیح داد: «ما حدود سه‌ماه است که فعالیت خود را شروع کرده و سعی داریم صدای ما شنیده شود که می‌توان از غذاهای مانده استفاده کرد. علاوه‌بر این برگزاری این رویدادها به استارت‌آپ‌ها کمک می‌کند که افراد و مجموعه‌ها همدیگر را بشناسند و فرصت شبکه‌سازی و سرمایه‌گذاری صورت گیرد.»

 

او افزود که در این رویداد با چند تیم در بحث شبکه‌سازی صحبت کردیم و در بحث سرمایه‌گذاری هم در مورد طرح‌ها و انتظارات صحبت شد. به‌طور کلی برگزاری این رویدادها به رشد فهم استارت‌آپی کمک و مسیر خوبی را برای پلتفرم‌هایی که تازه شروع به‌کار کرده‌اند، فراهم می‌کند.

 

پاک‌لین، به‌دنبال خلق شبکه‌سازی ارزشمند

 

حسین مسافر، ‌بنیان‌گذار و مدیر رشد و توسعه و کسب‌وکار بازاریابی استارت‌آپ خشکشویی آنلاین پاک‌لین، در حاشیه این رویداد درخصوص هدف از شرکت در این رویداد توضیح داد: «از دید مشتریان ما یک خشکشویی هستیم که یک سایت، اپلیکیشن و شماره تماس داریم، اما در واقعیت صاحب خشکشویی نیستیم. بلکه یک زیرساخت بهینه‌سازی لجستیکی مبتنی بر هوش مصنوعی هستیم که بهترین خشکشویی‌ها را به مشتریان وصل می‌کنیم. در این میان مشتریان فقط با پاک‌لین در ارتباط هستند و متوجه نمی‌شوند که کارشان در کدام خشکشویی انجام می‌شود. متصل‌کردن خشکشویی به کاربران براساس الگوریتمی است که برخی پارامترها را در نظر می‌گیرد تا این ارتباط را انجام دهد.»

 

 

او روال فعالیت پاک‌لین را توضیح داد و گفت: «مشتری در پاک‌لین از طریق اپلیکیشن اندروید یا آی‌او‌اس، سایت یا شماره تماس ثبت سفارش خود را انجام می‌دهد. ثبت سفارش با انتخاب زمان و مکان ارسال و دریافت است. مکان ارسال و دریافت می‌تواند متفاوت باشد. خدمات ما علاوه‌بر خشک‌شویی شامل آب‌شویی، اتو، رنگرزی، اتو، لکه‌بری و خیاطی هم می‌شود. به‌عبارتی تمام خدماتی که یک نفر می‌تواند برای نگهداری از لباس‌های خود انجام دهد در پاک‌لین ارائه می‌شود. پس از دریافت خدمات کاربر می‌تواند نارضایتی خود را ظرف سه‌روز اعلام کند و به‌صورت رایگان خدمت روی آن انجام و مجدد به فرد تحویل داده می‌شود.»

 

مسافر بیان کرد که محدوده سرویس‌دهی پاک‌لین فعلا ۲۲ منطقه شهر تهران است و در کرج نیز به‌طور آزمایشی درحال خدمت رسانی هستیم، اما برنامه توسعه در پنج شهر مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز را ترتیب داده‌ایم.

 

او درباره فرصتی که شرکت در این رویداها را برای استارت‌آپ‌ها فراهم می‌کند، توضیح داد و گفت: «موضوعی که بسیاری از استارت‌آپ‌ها باید به آن توجه کنند این است که بتوانند شبکه‌کاری مرتبط با خود را توسعه دهند. یکی از راه‌های توسعه شبکه ارتباطی شرکت در رویدادهای مختلف است. در این رویدادها افراد مختلفی از سازمان‌ها، نهادها و بازیگران جمع می‌شوند. بازیگران مختلف این اکوسیستم مانند سرمایه‌گذاران، وی‌سی‌ها و نهادهای دولتی مرتبطی هستند که می توانند مجوزهای فعالیت را صادر کنند. علاوه‌بر این به‌واسطه همین ارتباط می‌توان به لایه دوم یا سوم شبکه کاری آنها متصل شد. آشنا شدن با استارت‌‌‌آپ‌های دیگر نیز در این رویدادها فرصت ارزشمندی را فراهم می‌کند.»

 

گفتنی است که پاک لین فعالیت خود را از چهار سال پیش در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران شروع کرد و اکنون نیز شرکت خود را ثبت کرده است.

 

حل چالش بین کشاورزان و مشتریان با واجارو

 

آرش دهقان، بنیانگذار واجارو درخصوص این استارت‌آپ و داستان شکل‌گیری آن چنین توضیح داد: «واجارو یک بازار محلی آنلاین است که کاربران می‌توانند به‌طور مستقیم از کشاورزان محصولاتشان را خریداری کنند. به‌دلیل اینکه از کودکی با فرایند کشاورزی آشنا بودم متوجه شدم که برخی افراد محصولات کشاورزی را با قیمت پایین خریداری می‌کنند و پس از آن به بازار می‌فرستند و روی قیمت‌ها تأثیر می‌گذارند. بنابراین در این بازار کشاورز درآمد کمی دارد. ما فکر کردیم که می‌توان این چالش را رفع کرد. بدین صورت که کشاورز بتواند در بستری محصولات خود را معرفی کند و از سوی دیگر مردم نیز محصولات با کیفیت‌تری با قیمت مناسب را خریداری کنند.»

 

 

وی افزود: «ما دو سال و نیم پیش این پلتفرم را آماده کردیم و کشاورزان با ورود به این پلتفرم توانستند محصولات خود را به فروش برسانند. در واجارو شناسنامه هر کشاورز موجود است و هر محصول مشخص است که برای کدام کشاورز و منطقه است. در این پلتفرم محصولات کشاورزان به‌صورت دوره‌ای آزمایش و رتبه‌بندی می‌شود. کاربران نیز پس از خرید این محصولات از طریق پلتفرم واجارو محصولات را درب منزل تحویل می‌گیرند.»

 

به‌گفته دهقان، استارت‌آپ‌ها در این رویداد می‌توانند خود را به سرمایه‌گذار و افراد تاثیرگذار در کسب‌وکارهای بزرگ‌تر و مادر معرفی کنند. علاوه‌بر این شبکه‌سازی که در این رویدادها ایجاد می‌شود می‌تواند فرصتی را برای همکاری بین استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاران فراهم کند. 

link

مطالب مرتبط

رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

آموزش و آگاهی در آکادمی نوبیتکس

رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه شده، اما ورود به این بازارها برای افراد تازه‌کار، چالش‌برانگیز و پیچیده است و
رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه…
ایرانسل

حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»

ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری ایده‌ها و نوآوری‌های این رویداد حضور دارد. به گزارش روابط عمومی
ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری…
دیوار

پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به جای تهدید به تعهدات‌تان عمل کنید

مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور»،‌ با اشاره به سابقه این ماجرا گفت: دیوار از ۱۸
مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر…
دیوار

هشدار مسدودیت برای بخش املاک «دیوار» و «شیپور» توسط وزارت راه

ابوالفضل نوروزی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: «بخش املاک سکوهای دیوار و شیپور تا هفته آینده در صورت عدم فراهم آوردن احراز هویت مالک و
ابوالفضل نوروزی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: «بخش املاک سکوهای…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم