تأکید بر اجرای سریع پروژۀ شهر هوشمند تبریز توسط ایرانسل

در دیدار مدیرعامل ایرانسل با استاندار آذربایجان شرقی، بر تسریع در انجام پروژه‌های زیرساختی ارتباطات استان، تأکید شد.

 

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، دوشنبه، ۱۱ مرداد ۱۴۰۰، با دکتر محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی، در محل استانداری این استان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

در این دیدار، مدیرعامل ایرانسل، با بیان اینکه اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، تاکنون ۱۲۰۰ میلیارد تومان در استان آذربایجان شرقی سرمایه‌گذاری کرده است، گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ، در زیرساخت‌های ارتباطی شهر تبریز، سرمایه‌گذاری شده است.

 

وی با بیان اینکه شبکۀ فیبرنوری ایرانسل در راستای اجرای پروژه‌های شهر هوشمند، در شهرهای مختلف ایران، از جمله در استان‌های همجوار مانند اردبیل، زنجان و آذربایجان غربی، طراحی و اجرا شده است، افزود: «ما آمادۀ سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژۀ فیبرنوری در شهر تبریز به میزان ۱۸۰ کیلومتر و با مجموع سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومانی هستیم.»

 

عباسی‌آرند، همچنین با اشاره به افزایش بی‌سابقۀ تقاضای مصرف دیتا پس از همه‌گیری بیماری کرونا، گفت: اجرای هر چه سریعتر پروژه‌های زیرساختی و توسعۀ دسترسی به خدمات ارتباطی، نقش بسیار مهمی در رشد اقتصاد دیجیتال، به‌خصوص در شرایط کرونایی دارد.

 

مدیرعامل ایرانسل با بیان اینکه فیبرنوری یک زیرساخت امن برای انتقال دیتا و اجرای پروژه‌های شهر هوشمند است افزود: در شرایط فعلی که خدمات ارتباطی در حال تحول به نسل پنجم تلفن‌همراه است، توسعۀ زیرساخت‌های نوین ارتباطی، از جمله فیبرنوری، از ضروریات است و ایرانسل به‌عنوان نخستین ارائه‌دهندۀ ۵G در ایران، آماده است تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی و ارتباطی استان، این خدمات را در مناطق بیشتری از کشور، از جمله آذربایجان شرقی و تبریز، گسترش دهد.

 

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار، ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای توسعۀ زیرساخت‌های ارتباطی استان، بر تسریع در اجرای دیگر پروژه‌های زیرساختی آذربایجان شرقی، از جمله فیبرنوری تبریز، تأکید کرد.

 

پورمحمدی، تقویت تعامل بین دستگاه‌های مختلف استان، از جمله شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها با ایرانسل در توسعۀ پروژه‌های شهر هوشمند را نیز مهم ارزیابی کرد و خواستار رفع موانع موجود در این زمینه شد.

 

هوشمندسازی خدمات شهری، یکی از الزامات زندگی امروز، در مدیریت منابع و انرژی و ارائۀ خدمات شهری نوین است. به کارگیری راهکارهای شهر هوشمند، نقش مؤثری در جلوگیری از مخاطرات ناشی از تخریب محیط‌زیست و تغییرات آب‌وهوایی دارد و یکی از مشوق‌های اصلی جامعۀ جهانی برای هوشمندسازی دستگاه‌ها و تجهیزات بر مبنای اینترنت اشیا بوده و انگیزه دولت‌ها برای حرکت به سمت شهرهای هوشمند را دوچندان کرده است.

 

راهکارهای مبتنی بر اینترنت اشیا،‌ همچون پایش آب، هوا و خاک مناطق شهری و کنترل میزان آلاینده‌های شهری و صنعتی کمک شایانی به پاکسازی محیط زیست خواهند کرد. در این زمینه، شهرهای هوشمند توانسته‌اند تا ۲۰ درصد از تولید گازهای گلخانه‌ای خود بکاهند.

 

مشکلات حمل و نقل و ترافیک شهری نیز از دیگر دغدغه‌های پیش آمده بر اثر افزایش جمعیت شهرهاست که با مدیریت هوشمند حمل و نقل و ترافیک در شهرهای هوشمند مورد توجه قرار گرفته است. استخراج الگوهای ترافیکی، تشخیص لحظه‌ای حوادث و تصادفات، پیش‌بینی تغییرات الگوی ترافیکی و… همگی از کارکردهای این سامانه محسوب می‌شوند.

 

در همین راستا، ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، تاکنون توانسته است پروژه‌های متعدد مرتبط با فیبرنوری و توسعۀ خدمات شهر هوشمند را در شهرهایی از جمله تهران، مشهد، شیراز، اهواز، انزلی، آمل، اراک، ارومیه، کرج، سنندج، قزوین، خرم‌آباد، زنجان، اردبیل، ساری، بوشهر، دزفول و اندیمشک، طراحی و یا اجرا کند.

link

مطالب مرتبط

خبرها

کمپین محیطی متفاوت دکتردکتر؛ مروری بر اولین قدم‌های بلند یک برند فعال در حوزه سلامت

از جاده قدیم نرو! احتمالا شما هم بنرهای جدید دکتردکتر را که با روبان از آیینه بغل خودرویتان وصل شده را به‌تازگی دیده‌اید؛ پیامی از یکی برندهای فعال در صنعت پزشکی که
از جاده قدیم نرو! احتمالا شما هم بنرهای جدید دکتردکتر را که با روبان از آیینه…
دیجی‌کالا

دیجی‌کالا از امکان خرید چکی خبر داد

امکان خرید از طریق چک در دیجی‌کالا فراهم شد. کاربران دیجی‌کالا از سراسر ایران در این کمپین جدید، از طریق دیجی‌پی اعتبار کسب کرده و با استفاده از آن خرید می‌کنند.
امکان خرید از طریق چک در دیجی‌کالا فراهم شد. کاربران دیجی‌کالا از سراسر ایران در این…
ایرانسل

تندیس زرین ۶ ستاره روابط عمومی سرآمد به ایرانسل رسید

دهمین دوره «آیین تقدیر از سرآمدان روابط‌عمومی ایران»، نشان ویژه «مدیر ارشد تعالی‌گر ارتباطی» را به دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل اعطا کرد. ایرانسل در این
دهمین دوره «آیین تقدیر از سرآمدان روابط‌عمومی ایران»، نشان ویژه «مدیر ارشد تعالی‌گر ارتباطی» را به…
تپسی

معطل کردن راننده‌ها توسط مسافر، پرتکرارترین شکایت ثبت‌شده در مرکز تماس تپسی

با انتشار یک گزارش آماری، تپسی از چگونگی تعامل مسافران و راننده‌ها ذیل خدمات تاکسی اینترنتی پرده برداشت. شرکت تپسی با انتشار گزارشی به نام «رفتار سفر کاربران در
با انتشار یک گزارش آماری، تپسی از چگونگی تعامل مسافران و راننده‌ها ذیل خدمات تاکسی اینترنتی…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم