شرکت سرمایه‌گذاری هزاردستان با نام «جوانه» معرفی شد

هلدینگ هزاردستان که اکنون مالک شرکت‌های کافه‌بازار، دیوار، بلد و ستون است، در مراسمی آنلاین با حضور اعضای ارشد خود از شرکت تازه تاسیسی به نام «جوانه» رونمایی کرد که قرار است روی استارتاپ‌های سرمایه‌گذاری کند.

در بخش ابتدایی این مراسم حسام آرمندهی که مدت‌هاست از سمت اجرایی در کافه‌بازار فاصله گرفته و اکنون رییس هیات مدیره هلدینگ هزاردستان است و همچنین مجید رضوی، مدیرعامل هزاردستان حضور داشتند. آرمندهی در پاسخ به این موضوع که ایده‌ها یا تیم‌های استارتاپی این روزها کمتر در کشور یافت می‌شوند گفت که به نظر او مشکل اصلی اکوسیستم استارتاپی کشور در حال حاضر عدم وجود یک خروج موفق استارتاپی است.

مجید رضوی در رابطه با هدف تاسیس صندوقی برای سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌ها گفت: «ما جوانه را یک بازویی برای رشد بیشتر (گروه) می‌بینیم. طبق تجربه‌هایی که تاکنون داشتیم، محدودیت نیروی انسانی وجود دارد. تجربه‌های داخلی نیز داشتیم و استارتاپ‌هایی را خودمان راه انداختیم. به این فکر رسیدیم تیم‌هایی که خوب هستند بتوانیم با آنها نیز وارد همکاری بشویم. فکر کردیم این توانایی را داریم با این رویکرد بتوانیم تجربه‌های جدید را خلق کنیم و مواردی که احساس کردیم به زمینه کاری ما نزدیک است روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم.»

حسام آرمندهی در پاسخ به این سوال که اوضاع تیم‌هایی که به سمت جوانه می‌آیند چگونه است گفت هنوز با تیم‌های زیادی سر و کار نداشته‌اند و ابتدای راه سرمایه‌گذاری هستند. آرمندهی ادامه داد: «پس از دیوار، بلد و ستون به این نتیجه رسیدیم که با نیروهای داخلی خودمان توانایی راه‌اندازی شرکت‌های جدید را نداریم. مشاهده کردیم که برخی نیروها از شرکت خارج می‌شوند تا بروند و استارتاپ خودشان را راه بیاندازند. به این دلیل به این نتیجه رسیدیم که سرمایه‌گذاری بیرونی کنیم.»

رییس هیات مدیره هزاردستان گفت شرایط کنونی کشور دشوار است؛ اما وقتی که ما نیز آغاز کردیم، شرایط سخت بود. «به نظرم یک عده می‌توانند انتخاب‌شان این باشد که در این شرایط سخت کار کنند و کار معناداری برای خودشان انجام دهند. فکر می‌کنم با تمام این سختی‌های کنونی باز هم شرایطی برای کار معنادار هست.» آرمندهی در صحبت‌هایش با اشاره به طرح صیانت افزود: به نظرم یک زیان طرح صیانت این است که دارد بخش خصوصی را از بین می‌برد.

مجید رضوی در رابطه با چالش‌های سرمایه‌گذاری در اکوسیستم استارتاپی گفت: خارج شدن از شرکت‌ها سخت‌تر از سرمایه‌گذاری اولیه است.

حسام آرمندهی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت وقتی شرکت «عدد» را فروختیم به ذهن‌مان رسید که کارهای جدی‌تری کنیم. «پس از عدد و تمرکزمان، دیوار رشد جدی‌تر کرد، همین‌طور بلد. به نظرم شروع موفقیت‌ها پذیرفتن شکست‌های‌مان بود.»

آرمندهی همچنین گفت سرمایه‌گذاران اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که سهم بیشتر از استارتاپ گرفتن الزاما نتیجه مطلوب‌تریی در پی ندارد. او همچنین اذعان کرد: «KPI گذاشتن سرمایه‌گذار برای سرمایه‌پذیر مطلوب نیست و به نظرم دلیل این اتفاق عدم اعتماد سرمایه‌گذار به تیم و کمبود ریسک‌پذیری است.»

مجید رضوی مدیرعامل هزاردستان در رابطه با چالش‌های سرمایه‌گذاری در اکوسیستم استارتاپی گفت: خارج شدن از شرکت‌ها سخت‌تر از سرمایه‌گذاری اولیه است.

در پنل دوم این مراسم مهدی امیری مدیرعامل کافه‌بازار در رابطه با دلیل پیوستن خود به کافه‌بازار گفت: «برنامه‌ام این بود ۳ دوره ۲۵ ساله در زندگی‌ام کار کنم. الان که وارد مجموعه استارتاپی بازار شده‌ام برایم جذاب بود که انگار دوباره کار را از نو شروع کردم.»

شهرام شاهکار مدیر ارشد اجرایی دیوار گفت روزی که کارم را در اسنپ شروع کردم روزانه ۵۰۰ سفر داشت، اما در زمان خارج شدن‌ام به یک میلیون سفر روزانه رسید.

نیما نامداری مدیرعامل جوانه در مورد سازوکار سرمایه‌گذاری شرکت تازه تاسیس گفت که کمیته سرمایه‌گذاری دارند و ارزش‌گذاری و باقی موارد سرمایه‌گذاری روی استارتاپ را انجام می‌دهند. «ممکن است برخی تیم‌ها از دل گروه بیرون آمده باشند یا تیم‌های بیرونی باشند.» نامداری در مورد محدودیت برای سرمایه‌گذاری روی ایده‌ای خاص گفت که هیچ محدودیتی برای حوزه‌ای خاص ندارند.

نیما نامداری مدیرعامل جوانه گفت محدودیت خاصی برای سرمایه‌گذاری روی ایده‌ها ندارند.

مدیرعامل کافه‌بازار در پاسخ به این سوال که آیا به‌منظور انتشار اپلیکیشن‌ها در استور بازار تفاوتی قائل می‌شوند گفت: استاندارد خاصی برای انتشار اپلیکیشن دارند که در دسترس همگان است و فرقی بین برنامه‌ها قائل نمی‌شوند.

او گفت یک دوره‌ای روش‌مان این بود که مستقیم وارد بازار گیم شویم و سرمایه‌گذاری کنیم. آخرین تصمیم‌مان این بود که درصد سهم‌مان را زیر ۳۰ درصد بیاوریم و از آواگیمز نیز بیرون آمدیم. تصمیم‌مان این است از طریق جوانه روی بازی‌ها سرمایه‌گذاری کنیم.

نیما نامداری مدیرعامل جوانه گفت ایده‌هایی که تمایل داریم روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم در سایت جوانه لیست کرده‌ایم که به اینها بیشتر نیاز داریم.

در این مراسم عنوان شد جوانه یک برنامه به اصطلاح شتاب‌دهی با نام «پیوند» دارد که طی آن حداقل و حداکثر حمایت از تیم‌ها ۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان است.

پادکست زوم، قسمت چهارم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل شرکت دیوار

link

مطالب مرتبط

خبرها

پرشیافاند از ترکیب سهام‌داران استارتاپ شگرفیست خارج شد

شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر «پرشیافاند» پس از ۳ سال از ترکیب سهامداری استارتاپ «شگرفیست» خارج شد و ۳۰ درصد سهام خود را به سرمایه‌گذاران جدید واگذار کرد. شگرفیست در
شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر «پرشیافاند» پس از ۳ سال از ترکیب سهامداری استارتاپ «شگرفیست» خارج شد و…
خبرهارمزارزها و فین‌تک

آغاز خرید با تلفن‌همراه و بدون کارت در ۶ بانک

بنابر اعلام روابط عمومی بانک مرکزی پروژه‌ی «کهربا» که امکان خرید با گوشی بدون تماس با دستگاه پوز و بدون نیاز به کارت بانکی را میسر می‌کند، توسط ۶ بانک میسر شده است.
بنابر اعلام روابط عمومی بانک مرکزی پروژه‌ی «کهربا» که امکان خرید با گوشی بدون تماس با…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از ماجرای همراه‌اول و دیجی‌کالا تا گلرنگ و تخفیفان

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۹ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

نگاهی به آلت‌کوین‌ها در سالروز خلق «نیم کوین»

دو سال پس از آنکه بیت کوین پا  به عرصه گذاشت، ظرفیت‌های بلاکچین و محدودیت‌های بیت‌کوین باعث شد شبکه‌های بلاکچینی با قابلیت‌های جدیدتر و کوین‌های خود وارد میدان
دو سال پس از آنکه بیت کوین پا  به عرصه گذاشت، ظرفیت‌های بلاکچین و محدودیت‌های بیت‌کوین…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم