گزارش اسنپ‌فود؛ پیتزا محبوب‌ترین غذای ایرانیان

اسنپ‌فود خبر داد یک صد میلیون سفارش در پلتفرم آن ثبت شده است. به همین دلیل این شرکت آماری چند از کسب‌وکار خود را به این مناسبت در اختیار رسانه‌ها قرار داده است.

 

تاکنون در ۱۰۰ میلیون سفارش ثبت شده در اسنپ‌فود ۳۴۱.۱۵۷.۲۸۲ (بیش از ۳۴۱ میلیون) آیتم سفارش داده شده است. این به این معناست که به صورت میانگین، هر سفارش،  ۳.۴  آیتم داشته است. از ابتدای فعالیت اسنپ‌فود تا کنون مجموعا ۱۲۵۴۳ پیک با اسنپ‌فود همکاری کرده‌اند. مجموع مسافتی که پیک‌های اسنپ‌فود تاکنون برای رساندن سفارشات به دست مشتری‌ها طی کرده‌اند، رقم ۹۷.۴۳۹.۰۳۰.۴۲۰ متر یا ۹۷.۵ میلیون کیلومتر بوده است. این مسافت با ۱۲۶ بار رفت و برگشت به ماه برابر است. طی ۲ سال گذشته، تعداد تماس‌هایی که با پشتیبانی اسنپ‌فود برقرار شده، ۶۷.۱۲۷.۷۲۵ تماس (بیش از ۶۷ میلیون تماس) است. همچنین در طی این ۲ سال، زمانی که مشتریان با تیم پشتیبانی در حال مکالمه بوده‌اند نیز ۳.۸۳۸.۲۰۷.۸۵۲ ثانیه برابر با بیش از ۱۲۱ سال مکالمه تلفنی بوده است. از میان تنوع غذایی موجود در اسنپ‌فود، پرفروش‌ترین غذا پیتزا بوده و رقبای دیگری چون چلوکباب یا چلوجوجه کباب نیز پشت سر آن قرار گرفته‌اند. براساس آمار اسنپ‌فود، پرفروش‌ترین آیتم سوپرمارکتی «شیر» بوده است. از میان تمام میوه‌ها و سبزیجات موجود، گوجه‌فرنگی رتبه اول پرفروش‌ترین آیتم را به خود اختصاص داده است. پرفروش‌ترین نوع نان در اسنپ‌فود تاکنون نان سنگک بوده که اقبال بیشتری نسبت به رقیب خود یعنی بربری داشته است.

 

اسنپ‌فود اطلاعاتی در مورد میزان سفارش نوشابه نیز منتشر کرده است. نکته جالب این است با توجه به اینکه در مورد مضرات نوشابه صحبت می‌شود، اما میزان سفارش این نوشیدنی از دوغ بسیار بیشتر بوده است. تاکنون ۱۸.۲۱۱.۹۱۴ لیتر (بیش از ۱۸ میلیون لیتر) نوشابه از طریق اسنپ‌فود سفارش داده شده است که محبوب‌ترین نوشیدنی کاربران بوده است. میزان دوغ سفارش داده شده نیز عدد ۳.۴۷۹.۰۷۴ لیتر (حدود ۳.۵ میلیون لیتر) است.

 

در میان غذاهای فست فودی، پیتزا با ۲۵.۵۷۳.۵۹۶ بار سفارش (بیش از ۲۵.۵ میلیون بار سفارش) صدرنشین بوده و پس از آن به ترتیب همبرگر با ۹.۹۸۰.۴۵۰ بار سفارش (حدود ۱۰ میلیون بار سفارش) و هات داگ با ۵.۷۵۶.۰۱۵ بار سفارش (بیش از ۵/۵ میلیون بار سفارش) در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

 

در میان غذاهای برنجی و خورشی نیز قرمه‌سبزی ۲.۳۰۸.۳۷۲ (حدود ۲.۵ میلیون سفارش) پرچمدار است. اما مقایسه عدد سفارش پیتزا ۲۵ میلیون با قرمه سبزی با ۲.۵ میلیون جالب توجه است. در واقع میزان سفارش پیتزا ده برابر سفارش قرمه‌سبزی بوده است. البته تنوع پیتزاها نیز در این موضوع بی‌تاثیر نبوده است.

 

تاکنون ۵۷۸.۲۲۱ عدد کیک، ۱۴۳.۳۲۵ کیلوگرم نان خامه‌ای و  ۱۰۴.۲۸۴ کیلوگرم شیرینی ناپلئونی سفارش داده شده است. نان سنگک با ۵.۹۱۰.۹۹۳ سفارش (حدود ۶ میلیون سفارش) پیشتاز بوده و به دنبال آن نان بربری با ۱.۵۵۰.۳۷۵ سفارش (بیش از ۱.۵ میلیون سفارش) قرار دارد.

 

اسنپ‌فود می‌گوید در ۲۰۰ نقطه از ایران، نزدیک به هشت سرویس مختلف را ارایه می‌کند؛ سرویس‌هایی مانند سفارش از نانوایی‌ها که نخستین بار است با این گستره و کیفیت ارائه می‌شوند. با ایجاد اسنپ اکسپرس، اکنون بیش از نیمی از سفارش‌ها با شبکه ارسال خود اسنپ‌فود انجام می‌شود. اسنپ‌فود اعلام می‌دارد کسب‌و‌کاری که روزگاری ۱۰۰ سفارش روزانه داشت، اکنون به بیش از صد هزار سفارش روزانه رسیده است و اکنون سفارش شماره ۱۰۰ میلیون آن ثبت شده است.

 

تیم اسنپ‌فود اکنون به بیش از هزار نفر رسیده است و با میانگین سنی ۲۷ سال به کار خود ادامه می‌دهد.

link

مطالب مرتبط

رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

آموزش و آگاهی در آکادمی نوبیتکس

رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه شده، اما ورود به این بازارها برای افراد تازه‌کار، چالش‌برانگیز و پیچیده است و
رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه…
ایرانسل

حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»

ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری ایده‌ها و نوآوری‌های این رویداد حضور دارد. به گزارش روابط عمومی
ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری…
دیوار

پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به جای تهدید به تعهدات‌تان عمل کنید

مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور»،‌ با اشاره به سابقه این ماجرا گفت: دیوار از ۱۸
مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر…
دیوار

هشدار مسدودیت برای بخش املاک «دیوار» و «شیپور» توسط وزارت راه

ابوالفضل نوروزی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: «بخش املاک سکوهای دیوار و شیپور تا هفته آینده در صورت عدم فراهم آوردن احراز هویت مالک و
ابوالفضل نوروزی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: «بخش املاک سکوهای…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ دیدگاه. Leave new

  • آیا گزارش عملکرد اسنپ فود در صورت صحت، قابل تعمیم به سبک تغذیه همه ایرانیان است؟

    ? اولاً باید اقتضائات خرید غذا را محاسبه کنیم. غرض از «اقتضائات خرید» این است که همین امروز اگر آمار کل فروش غذا را در کل ایران داشته باشیم؛ قرمه‌سبزی جایگاه بالایی نخواهد داشت؛ دلیلش هم مشخص است!: هیچ ایرانی، قرمه‌سبزی بیرون را به قرمه‌سبزی همسر یا مادرش ترجیح نمی‌دهد. پس خرید غذا با محبوبیت و مصرف غذا کاملاً متفاوت است.

    ? ثانیاً باید اقتضائات خرید آنلاین را در نظر بگیریم. یکی از اقتضائات خرید «آنلاین» این است که اگر کسی قصد کند قرمه یا قیمه‌نثار غیرخانگی بخرد، آنلاین نمی‌خرد! قابلمه را برمی‌دارد و می‌رود از یک رستوران معتبر (که غالباً در امثال اسنپ‌فود حضور ندارند) به‌صورت حضوری خرید می‌کند. به‌عبارت دیگر یکی از عوامل مهم خرید آنلاین، عجله و سرعت و درخانه‌ماندن است، و برای خورشت‌خورها این عامل خیلی وجود ندارد. پس گزارش خرید آنلاین غذا قابل تعمیم به خرید حضوری غذا نخواهد بود.

    ?? ثالثاً همین گزارش و آمار خرید آنلاین نیز درگیر یک اشتباه جالب/عجیب است!:در بخش پیتزا، همه انواع پیتزا را با هم تجمیع می‌کند و یک عدد اعلام می‌کند؛ ولی در بخش‌های ساندویچ، کباب و خورشت، اقلام را جدا جدا آمار می‌دهد. اگر انواع مختلف پیتزا را با هم تجمیع نکند یا اگر همه انواع ساندویچ یا کباب یا خورشت را هم با هم تجمیع کند، احتمالا حتی تصویر ارائه شده از پرفروش‌ترین غذای اسنپ‌فود (و نه محبوب‌ترین غذای در ایران و سبک تغذیه ایرانیان) خیلی متفاوت شود.

    پاسخ
  • نتایج طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار نشان میدهد علی رغم تبلیغات و ادعاهای اسنپ فود حتی ماهی هم از فست فود محبوبتر است. اسنپ فود در بهترین حالت ممکن میتواند درباره کمتر از یک وعده در ماه ایرانیان نظر بدهد، نه اینکه بیش از ۵۰ وعده دیگر را نادیده بگیرد و به صورت مطلق ادعا کند «پیتزا محبوب‌ترین غذای ایرانیان است.»

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم