برادران موسس زرین پال پس از چند ساعت دستگیری آزاد شدند

یکشنبه چهارم مهر ماه مصطفی و علی امیری، بنیان‌گذاران زرین‌پال از سوی پلیس فتا بازداشت شدند. شرکت زرین‌پال در این رابطه بیانیه‌ای صادر کرد و نوشت برادران امیری با همراهی پنج شرکت پرداخت‌یار دیگر، به منظور درخواست برگزاری جلسه‌ای با بانک مرکزی، راهی آنجا می‌شوند. درخواست مورد پذیرش قرار می‌گیرد، اما دقیقا در زمانی که جلسه باید برگزار شود، برادران امیری از سوی پلیس فتا برای ادای توضیحات احضار می‌شوند. پلیس فتا آنها را به جرم تشویش علیه اذهان عمومی بازداشت می‌کند و به دادسرای ناحیه ۳۳ واقع در جنب زندان اوین منتقل می‌شوند. پس از گذشت چند ساعت از این اتفاق با ارسال پرونده آن‌ها به دادسرای اوین به‌دلیل کافی ‌نبودن ادله، این دو برادر آزاد شدند.

 

روابط عمومی زرین‌پال بیانیه زیر را در این رابطه منتشر کرده است:

 

ما باور داریم که می‌شود با گفتگو و تعامل، به ساختن مسیرهای تازه امیدوار بود. در طول ماه‌های گذشته به دلیل تصمیم‌ها و قوانینی که از سوی بانک مرکزی برای پرداخت‌یارها وضع گردیده است، همواره سعی داشتیم با ایجاد فضای گفتگو و تعامل به راهکار درست‌تر و شفاف‌تری نسبت به این تصمیمات برسیم که با اقدامات فراقانونی نظیر اجباری شدن دریافت اینماد برای اخذ درگاه‌پرداخت برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای آنلاین، انحصارات موجود در این حوزه و رقابت در زمین محدود شده توسط رگولاتور، یا باید شاهد مرگ دسته‌جمعی‌مان می‌بودیم، یا به هر طریقی راهی برای رساندن حرف‌های‌مان به منصب‌داران بانک مرکزی ایجاد می‌کردیم.

 

روز شنبه مورخ ۳ مهر ماه ۱۴۰۰ علی و مصطفی امیری هم‌بنیان‌گذاران زرین‌پال، با همراهی ۵ شرکت پرداخت‌یار دیگر، به منظور درخواست برگزاری جلسه‌ای با بانک مرکزی، راهی آنجا می‌شوند. درخواست مورد پذیرش قرار می‌گیرد. اما دقیقا در روزی که جلسه باید برگزار شود یعنی یکشنبه ۴ مهر ماه، برادران امیری توسط پلیس فتا برای ادای توضیحات احضار می‌شوند.

 

نه تنها فرصت گفتگو با بانک مرکزی از دست می‌رود، بلکه برادران امیری به جرم تشویش علیه اذهان عمومی بازداشت و به دادسرای ناحیه ۳۳ واقع در جنب زندان اوین منتقل می‌شوند که با پیگیری واحد حقوقی زرین‌پال، ادای توضیحات توسط برادران امیری و کافی نبودن ادله برای قاضی محترم پرونده، هم‌بنیان‌گذاران زرین‌پال با تعهد کتبی آزاد می‌شوند.

 

در طول بیش از ۱۱ سال فعالیت زرین‌پال در صنعت پرداخت آنلاین ایران، تلاش برای ایجاد یک فضای مناسب و شفاف کاری در تجارت الکترونیک برای همگان، جز ارزش‌های کلیدی ما بوده و است؛ اما همواره دست‌اندازی‌های متعدد و گل‌آلود کردن فضا برای ماهی‌گیری توسط کسانی که با ایجاد شفافیت دچار تضاد منافع می‌شوند، نتیجه‌ای جز دلسردی و ناامیدی برای تمام کارآفرینان و فعالان پرتلاش تجارت الکترونیک ندارد.

 

ما با تمام زخم‌هایی که تا امروز بر پیکر زرین‌پال به جا مانده است، از تلاش برای ایجاد تغییر و ساختن دست نخواهیم کشید و با همراهی همراهان دلسوزی که در تمام لحظات سخت در کنارمان هستند، مانند همین چند ساعتِ امروز، می‌جنگیم.

link

مطالب مرتبط

رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

نگاهی به آلت‌کوین‌ها در سالروز خلق «نیم کوین»

دو سال پس از آنکه بیت کوین پا  به عرصه گذاشت، ظرفیت‌های بلاکچین و محدودیت‌های بیت‌کوین باعث شد شبکه‌های بلاکچینی با قابلیت‌های جدیدتر و کوین‌های خود وارد میدان
دو سال پس از آنکه بیت کوین پا  به عرصه گذاشت، ظرفیت‌های بلاکچین و محدودیت‌های بیت‌کوین…
خبرها

مشتریان منحصر بفرد سینماتیکت به بیش از ۵ میلیون نفر رسید

سامانه فروش بلیت آنلاین «سینماتیکت» اعلام کرد در فروردین ۱۴۰۳ به بیش از ۵ میلیون مخاطب منحصر به فرد رسیده است. این پلتفرم از ابتدای فروردین ۱۴۰۳، ۸۷۰ هزار بلیت به
سامانه فروش بلیت آنلاین «سینماتیکت» اعلام کرد در فروردین ۱۴۰۳ به بیش از ۵ میلیون مخاطب…
تخفیفان

احتمال سرمایه‌گذاری گلرنگ در تخفیفان

نازنین دانشور اعلام کرد که پس از همکاری تخفیفان با تپسی، احتمال دارد گلرنگ در تخفیفان نیز سرمایه‌گذاری کند. نازنین دانشور، هم‌موسس و مدیرعامل اسبق تخفیفان در
نازنین دانشور اعلام کرد که پس از همکاری تخفیفان با تپسی، احتمال دارد گلرنگ در تخفیفان…
ایرانسل

آغاز فاز دوم عملیات توسعه فیبر نوری ایرانسل در قائم‌شهر

با امضای قرارداد پروژه توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و فرمانداری و شهرداری شهرستان قائمشهر، فاز دوم عملیات اجرایی شبکه
با امضای قرارداد پروژه توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم