مدیرعامل درمانکده: بزرگترین مشکل رگولاتوری سلامت این است که تکلیفش با خودش مشخص نیست

نشست خبری استارتاپ «درمانکده» با موضوع بررسی صنعت دیجیتال هلث در جهان و ایران در دوران کرونا برگزار شد. درمانکده یکی از استارتاپ‌های فعال حوزه سلامت در کشور است.

محسن صدر، بنیان‌گذار و مدیرعامل درمانکده در رابطه با نقش استارتاپ‌ها در حوزه سلامت و پزشکی کشور گفت: «ما در این دو سال کرونا خیلی اذیت شدیم و اگر دولت با استارتاپ‌ها همکاری بیشتری می‌کرد کشته‌ها ۳۰ درصد کمتر و ۲۰ درصد هزینه‌های مردم کمتر شده بود.»

صدر در تشریح اهمیت سلامت دیجیتال تصریح کرد تا چهار سال آینده استارتاپ‌های حوزه سلامت جز جدایی‌ناپذیر سیستم درمان کشور می‌شوند. امسال بودجه بهداشت و درمان کشور ۱۱۱ هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد رشد کرده است. او در توضیح میزان بودجه بخش سلامت دیجیتال کشور که از سوی وزارت بهداشت انجام می‌شود گفت: تنها ۳۰۰ میلیون تومان بودجه سامانه‌های دیجیتال وزارت بهداشت کشور است!

مدیرعامل درمانکده با استناد به آمارهای جهانی در بخش سلامت دیجیتال عنوان کرد که اگر استارتاپ‌ها و وی سی‌های از الان سرمایه‌گذاری در این بخش را شروع کنند در این زمینه خیلی موفق می‌شوند.
صدر در قسمت دیگری از صحبت‌هایش به مقایسه صنایع با گردش مالی بالا در دنیا اشاره کرد و گفت گردش مالی نفت و اسلحه ۹ تریلیون دلار است، در حالی که اندازه بازار سلامت، سالانه ۱۰ تریلیون دلار برآورد می‌شود. وی تصریح کرد: حجم بازار این سلامت دیجیتال در سال ۲۰۱۹ رقم ۲۱ میلیارد دلار بوده است. در سال ۲۰۱۹ تعداد ۸ درصد مردم از این خدمات استفاده کرده بودند، اما الان ۲۹ درصد. استارتاپ‌های سلامت دیجیتال نزدیک به ۱۵ درصد برای مردم کاهش هزینه را محقق کرده‌اند.

مدیرعامل درمانکده طی مقایسه بخش سنتی سلامت با دیجیتال آن گفت، یک پزشک در حالت عادی طی ۲۰ دقیقه بیمار را ویزیت می‌کند و به طور میانگین مریض ۶۴ دقیقه پشت در مطب منتظر می‌ماند.
او ادامه داد بخش سلامت دیجیتال در دنیا ۵.۴ درصد از کل این مارکت سهم دارد و در بحث ایکامرس تنها ۱۰ درصد سهم آن در دنیا است. صدر با اعلام این اعداد و ارقام به ظرفیت بزرگ این حوزه اشاره کرد.
محسن صدر تصریح کرد بر اساس اندازه‌گیری‌های ما از سال ۱۳۹۹ به ۱۴۰۰ رشد ۳ برابری در حوزه سلامت دیجیتال در کشور داشته‌ایم. روزانه ۸۵۰۰ درخواست (ریکوئست) سلامت دیجیتال در کشور به سمت استارتاپ‌ها ارسال می‌شود.

مدیرعامل درمانکده اعلام کرد در کل مارکت سلامت دیجیتال ایران در مجموع میزان ۵۰ میلیارد تومان تاکنون سرمایه‌گذاری شده است که حدود ۲۰ میلیارد تومان آن تنها در ۲ سال گذشته بوده است. او این رقم را با قیمت یک آپارتمان در منطقه سعادت آباد تهران مقایسه کرد که تقریبا برابری می‌کند.

صدر در پاسخ به مجری رویداد در این رابطه که چرا مارکت سلامت دیجیتال در ایران با وجود شیوع کرونا که رشد آن را سرعت بخشید، کماکان پیشرفت کندی دارد گفت: مشکل از سوی سه ضلع یعنی دولت، سرمایه‌گذار و خود استارتاپ‌ها است که این حوزه رشد نکرده است.

این فعال استارتاپی حوزه سلامت دیجیتال در تشریح اهداف درمانکده گفت: هدف‌مان این بوده تمرکز را از روی پزشک حذف کنیم و محور کار “بیمار” است. او ادامه داد در حال حاضر این صنعت “پزشک محور” است؛ اما باید به سمت بیمار محور شدن برویم. صدر در بخش دیگری از صحبت‌هایش عنوان کرد در سیستم بهداشت و درمان کشورمان، هزینه و کیفیت خدمات پزشک شفاف نیست، اما با این سیستم‌های استارتاپی می‌توان آن را شفاف به مردم ارایه داد.

مدیرعامل درمانکده در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تشریح این استارتاپ پرداخت و گفت از سال ۱۳۹۴ کسب‌وکارشان را به کمک یک سرمایه‌گذار فرشته (انجل اینوستور) آغاز کرده‌اند و تا الان هم با همان سرمایه‌گذار و درآمد خودشان ادامه داده‌اند.

صدر گفت: «تمرکزمان این است زنجیره سلامت را کامل کنیم. ما ۲۰ درصد بازار را در اختیار داریم، اما راضی نیستیم. در ۱۸ ماه آینده هدف مان این است تا سهم‌مان را ۲.۵ برابر کنیم. در چند سال گذشته در حال ساخت زنجیره ارزش بودیم. ما کنار بیمار در همه مراحل سرویس ساختیم.» او همچنین بیان کرد درمانکده ابتدا کارش را با رزرو آنلاین ویزیت پزشک شروع کرده و سپس مشاوره آنلاین را اضافه کرده‌اند.

در نیمه دوم این مراسم امیرسینا زمانیان، مدیر بازاریابی درمانکده بیان کرد این استارتاپ از سال ۹۹ به ۱۴۰۰ رقم ۱۳ برابر رشد داشته است. او ادامه داد شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها روزهایی است که مردم بیشتر به دنبال وقت گرفتن از پزشک هستند. زمانیان با نمایش اسلاید زیر ساعت‌هایی که کاربران بیشتر به دنبال خدمات سلامت می‌گردند را اعلام کرد.

او گفت داریم کاری می‌کنیم تا مردم بتوانند برای ۴ ساعت بعد وقت دکتر بگیرند. «تا الان ۱۰۰ هزار امتیاز یونیک توسط کاربران ثبت شده است.»

مدیر بازاریابی درمانکده با اشاره به مسوولیت اجتماعی‌شان گفت در زمان آغاز پاندمی کرونا یک شماره تلفن گذاشتیم تا پزشک به مردم مشاوره رایگان در مورد کرونا بدهد، که تاکنون به ۵ هزار نفر کمک کرده‌ایم.

مدیرعامل درمانکده در انتهای مراسم عنوان کرد تمرکز ۴۰ درصد پزشکان متخصص در شهر تهران است و در بهترین حالت ۱۵ درصد خدمات پزشکی می‌تواند آنلاین شود. صدر در پاسخ به این سوال که رگولاتوری چه مشکلی و چالشی با استارتاپ‌های این حوزه دارد که مارکت آن رشد نمی‌کند گفت: «بزرگترین مشکل رگولاتوری این است که تکلیفش با خودش مشخص نیست.»

اسلاید ارایه شده توسط مدیران درمانکده در این مراسم را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.

link

مطالب مرتبط

خبرها

پرشیافاند از ترکیب سهام‌داران استارتاپ شگرفیست خارج شد

شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر «پرشیافاند» پس از ۳ سال از ترکیب سهامداری استارتاپ «شگرفیست» خارج شد و ۳۰ درصد سهام خود را به سرمایه‌گذاران جدید واگذار کرد. شگرفیست در
شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر «پرشیافاند» پس از ۳ سال از ترکیب سهامداری استارتاپ «شگرفیست» خارج شد و…
خبرهارمزارزها و فین‌تک

آغاز خرید با تلفن‌همراه و بدون کارت در ۶ بانک

بنابر اعلام روابط عمومی بانک مرکزی پروژه‌ی «کهربا» که امکان خرید با گوشی بدون تماس با دستگاه پوز و بدون نیاز به کارت بانکی را میسر می‌کند، توسط ۶ بانک میسر شده است.
بنابر اعلام روابط عمومی بانک مرکزی پروژه‌ی «کهربا» که امکان خرید با گوشی بدون تماس با…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از ماجرای همراه‌اول و دیجی‌کالا تا گلرنگ و تخفیفان

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۹ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

نگاهی به آلت‌کوین‌ها در سالروز خلق «نیم کوین»

دو سال پس از آنکه بیت کوین پا  به عرصه گذاشت، ظرفیت‌های بلاکچین و محدودیت‌های بیت‌کوین باعث شد شبکه‌های بلاکچینی با قابلیت‌های جدیدتر و کوین‌های خود وارد میدان
دو سال پس از آنکه بیت کوین پا  به عرصه گذاشت، ظرفیت‌های بلاکچین و محدودیت‌های بیت‌کوین…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱ دیدگاه. Leave new

  • همش دروغه؛ حتی کارشناسای پاسخگو تخصص های پزشکی نمیشناسن و نوبت های اشتباه برای پزشک های اشتباهی ثبت میکنن؛ و هیچ پنالتی هم برای وقت تلف کردن و بازی کردن با پول و وقت نروم قائل نیستن . فقط باید متاسف بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم