مدرسه داتین در پنج عنوان شغلی، کارآموز می‌پذیرد

به گزارش روابط عمومی شرکت داتین مدرسه داتین فعالیت خود را از سال ۱۳۹۹ آغاز کرد. در این سال، همزمان با توسعه همه‌جانبه شرکت داتین، مدرسه نیز به جذب فارغ‌التحصیلان رشته‌های کامپیوتر و فناوری اطلاعات در دو عنوان شغلی «برنامه‌نویس جاوا» و «دات‌نت» پرداخت. در اواسط سال گذشته موفق شد دو ردیف شغلی «کارشناس شبکه» و «کارشناس میز خدمات»، را نیز به عناوین قبلی خود بیفزاید. امسال نیز این مدرسه با هدف پوشش شغل‌های مربوط به تولید و نگهداری نرم‌افزار، به جذب کارشناس «عملیات» پرداخته است.

 

سال‌هاست که شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات درصدد جذب سرمایه‌های انسانی حرفه‌ای و توانمند هستند، اما به دلیل عدم شکل‌گیری ارتباط صحیح میان دانشگاه و صنعت در کشورمان، این امر به یک دغدغه جدی برای این سازمان‌ها تبدیل شده است. هر چند به نظر می‌رسد، آموزش‌، پیش از ورود به دنیای حرفه‌ای کار یا گذراندن دوره‌های مختلف، راهگشای این مساله باشد اما تجربه نشان داده این راهکارها در طی این سال‌ها عامل مطلوبی برای جذب سرمایه‌های انسانی که از پتانسیل‌های لازم برخوردارند، نبوده است.

 

شرکت داتین، به‌ عنوان یکی از شرکت‌های فعال در حوزه راهکارهای بانکی و بیمه‌ای که زیرساخت نرم‌افزاری بانک‌های پاسارگاد، سپه، قرض‌الحسنه رسالت، گردشگری و توسعه تعاون و بیمه‌هایی مانند پاسارگاد، کوثر، باران و حکمت صبا را تامین می‌کند، ارتباط صنعت و دانشگاه را از طریق سازوکاری به‌نام «مدرسه داتین» حل کرده است.

 

ایده اولیه راه‌اندازی مدرسه داتین به سال ۱۳۹۹ برمی‌گردد. در آن سال هدف از تاسیس مدرسه ایجاد فرصتی بود تا افراد مستعد و باانگیزه بتوانند روی مباحثی متمرکز شوند که در آن به یادگیری بیشتری نیاز دارند و از این طریق، تجربه‌های لازم را برای ورود به دنیای کسب‌وکار به دست آورند.

 

در ابتدای تاسیس این مدرسه، تنها فارغ‌التحصیلان رشته‌های کامپیوتر و فناوری اطلاعات که در دو عنوان شغلی برنامه‌نویس جاوا و دات‌نت مهارت و توانمندی داشتند، پذیرفته می‌شدند، اما از نیمه دوم سال ۱۳۹۹ با هدف توسعه مدرسه داتین و افزایش فارغ‌التحصیلان این مدرسه، ردیف‌های شغلی «شبکه» و «میز خدمات» هم به ورودی‌های مدرسه داتین افزوده شد. در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ باز هم مدرسه داتین توسعه پیدا کرد تا شغل‌های دیگری که به تولید و نگهداری نرم‌افزار مرتبط هستند، به مدرسه اضافه شود. از این رو، داتین از ماه جاری، میزبان افرادی است که به رغم تجربه کم، علاقه‌مند و مشتاق به انجام فعالیت‌های مربوط به عملیات نرم‌افزار هستند.

 

در مدرسه‌ داتین تمامی فصل‌ها فرصتی برای یادگیری است. بنابراین در تمام طول سال، افرادی که ترم آخر یا فارغ‌التحصیل رشته‌های کامپیوتر و فناوری اطلاعات هستند، می‌توانند برای حضور در مدرسه داتین اقدام کنند، مهارت و توانایی‌های فنی و ارتباطی را بیاموزند و در صورت داشتن شرایط لازم، جذب داتین شوند.

 

فرآیند حضور در مدرسه داتین چگونه است؟

 

اولین قدم پس از ورود کارجویانی که با تائید پتانسیل‌ها و مهارت‌های کافی به مدرسه وارد شده‌اند، تعریف پروژه‌هایی برای آنهاست. در مدت زمان حضور در مدرسه، منتورهای داتین با همراهی و انتقال تجربیات خود به کارجویان، کمک خواهند کرد تا ضمن یادگیری موثر، پروژه‌هایشان را در مدت زمان حداکثر دو یا سه ماه به انجام برسانند. همچنین در طول گذراندن دوره، تمامی کارجویان مشمول بیمه تامین اجتماعی بوده و حقوق پایه وزارت کار را دریافت خواهند کرد. در نهایت، پس از اتمام این دوره چند ماهه، کارجویان توسط منتورها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و افرادی که صلاحیتشان در طول برگزاری دوره تائیدشده، در داتین استخدام می‌شوند و حقوقشان بر اساس شاخص‌های موجود در شرکت، رتبه‌بندی خواهد شد.

 

به موازات پروژه دورکاری در داتین که به واسطه‌ آن امکان همکاری با تمامی افراد مستعد در سراسر ایران برایمان فراهم شده، این امکان برای متقاضیان عضویت در مدرسه نیز در نظر گرفته شده است. اگر مهارت‌ها و توانمندی‌هایی را در حوزه‌های جاوا، شبکه، میز خدمات، دات‌نت و عملیات دارید و فارغ‌التحصیل یا ترم آخر کارشناسی رشته‌های کامپیوتر و فناوری اطلاعات هستید، می‌توانید به مدرسه داتین بپیوندید.

 

لازم است باز هم یادآوری کنیم که با داشتن شرایط ذکرشده، در هر زمان از سال می‌توانید رزومه خود را از طریق سایت مدرسه داتین برای ما ارسال کنید.

link

مطالب مرتبط

دیجی‌کالا

ماجرای فروش سهام سرآوا در دیجی‌کالا به همراه اول چه بود؟

صبح امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ خبری در رسانه‌های بورسی منتشر شد که سهام دیجی‌کالا به همراه اول فروخته شد. خبری که در رسانه‌ها به سرعت منتشر شد و هنوز هم ادامه دارد این
صبح امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ خبری در رسانه‌های بورسی منتشر شد که سهام دیجی‌کالا به همراه…
دیوار

اشتغال؛ رکورددار جستجوهای «هنری» در دیوار

گزارش دیوار به بهانه روز جهانی «هنر» نشان می‌دهد که جستجوی مشاغل مرتبط با «هنر» بیشتر از ۴۵ درصد کل جستجوهای این حوزه را تشکیل می‌دهد. کاربران دیوار در سال گذشته در
گزارش دیوار به بهانه روز جهانی «هنر» نشان می‌دهد که جستجوی مشاغل مرتبط با «هنر» بیشتر…
ایرانسل

نقش اپراتورها در صنعت خودرو متصل، گامی به‌سوی آینده‌ای پایدار و هوشمند!

صنعت خودرو در حال گذر از یک دگرگونی عظیم است. این تحول که به‌واسطه انقلاب دیجیتال رقم خورده، موجب ظهور گرایش‌های نوینی همچون خودروهای متصل، برقی، خودران و اشتراکی
صنعت خودرو در حال گذر از یک دگرگونی عظیم است. این تحول که به‌واسطه انقلاب دیجیتال…
خبرها

یک VOD جدید به نام «شیدا» مجوز گرفت

پلتفرم «شیدا» به عنوان بازیگر جدید شبکه نمایش خانگی از ساترا مجوز فعالیت گرفت. «شیدا» با حضور چهره‌هایی که در سال‌های ابتدایی شبکه نمایش خانگی باعث رونق این صنعت
پلتفرم «شیدا» به عنوان بازیگر جدید شبکه نمایش خانگی از ساترا مجوز فعالیت گرفت. «شیدا» با…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم