پلتفرم‌های مشاوره آنلاین پزشکی به چه شرط و شروطی با پزشکان وارد همکاری می‌شوند؟

پزشکی از راه دور یکی از رشته‌های پزشکی است که سال‌های اخیر به شدت مورد توجه کل دنیا قرار گرفته و پلتفرم‌های مشاوره آنلاین در این زمینه توانسته‌اند عملکرد خوبی برجای بگذارند. در ایران نیز در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به این موضوع شده و خصوصا پس از اینکه کرونا بر کل جهان سایه سیاه خود را انداخت، کاربران بیش از پیش به مشاوره آنلاین پزشکی رغبت نشان دادند.

 

 اما طی روزهایی اخیر موضوع مهمی که تبدیل به سوژه داغی شده و سوالات زیادی ایجاد کرده، نحوه همکاری پلتفرم‌های آنلاین با پزشکان و استعلام مدارک آنهاست. سوالی که شاید به یک دغدغه جدید برای کاربران تبدیل شده و همه در پی یافتن پاسخ این سوالند.

 

برای یافتن پاسخ این سوال سراغ دکتر ساینا اولین پلتفرم مشاوره آنلاین پزشکی در ایران رفتیم وسوالات را پیش روی علی پیرهادی مدیر دپارتمان پزشکی این تیم قرار دادیم.

 

پیرهادی در  پاسخ به این سوال که نحوه همکاری دکترساینا با پزشکان، به چه شکلی است، با تاکید بر اینکه این پلتفرم در این خصوص رویه‌ای کاملا تخصصی را مد نظر قرار داده؛ می‌گوید:« در دکترساینا ما خودمان را دستیار پزشکان می دانیم. از طرفی سلامت کاربران و ارائه خدمات تخصصی پزشکی و سلامت به کاربران برایمان از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به این دو موضوع مهم، در دپارتمان پزشکی برای ورود و آموزش پزشکان از سراسر کشور با توجه به اینکه پزشکان محدودیت‌های زمانی و مسئولیت بالایی با توجه به جایگاه شغلیشان دارند رویکرد ما کاملا یک رویه تخصصی است. تمامی پزشکان که قصد ورود به گروه‌های تخصصی مشاوره دارند، ابتدا مدارک پزشکی و هویتی آن ها شامل کارت ملی، کارت نظام پزشکی و در صورت امکان پروانه طبابت دریافت می‌شود و بعد از صحت سنجی حقوقی پزشک محترم در سایت نظام پزشکی، ابتدا پروفایل برای پزشک ایجاد می‌شود.»

 

او در رابطه با اینکه کمیسیون پزشکی دکترساینا به چه دلیل وارد عمل می‌شوند در خصوص ساز و کار کمیسیون پزشکی این پلتفرم می‌گوید:« در کمیسیون پزشکی دکترساینا، بنا به اولویت‌های مورد نیاز در تخصص‌های متفاوت و همچنین جذب اساتید دانشگاه و پزشکان با تجربه بالاتر، اقدامات و مصاحبه‌های تخصصی با پزشکان توسط کمیسیون انجام می‌شود. در ادامه با تمامی پزشکان قرارداد حقوقی در چارچوب مشخص منعقد می‌شود و آموزش‌های لازم استفاده از اپلیکیشن مخصوص پزشکان توسط بخش عملیات جذب دپارتمان پزشکی به طور کامل و دقیق شکل می‌گیرد.»

 

پیرهادی در خصوص معرفی پزشکان به کاربران نیز اینگونه توضیح می‌دهد:« در دکتر ساینا، پزشکان صرفا در گروه تخصصی که مدارک دانشگاهی قابل استعلام را در اختیار دپارتمان پزشکی قرارداده‌اند به کاربران معرفی می شوند.»

 

 اودلیل این امر را اهمیت به سلامت کاربران عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد:« پزشکان محترمی که در دوران رزیدنتی خود قرار دارند، صرفا با گرایش پزشک عمومی فعالیت می‌کنند و بعد از فراغت از تحصیل و ارائه مدارک مستدل تخصصی گروه تخصصی پزشک تغییر پیدا می‌کند. همین امر باعث می شود که هدایت کاربران برای دریافت خدمات پزشکی از راه دور کاملا یکپارچه و تخصصی باشد.»

 

مدیر دپارتمان پزشکی دکتر ساینا در انتها با تاکید بر اینکه این سامانه به صورت ۲۴ ساعته پشتیبان پزشک و کاربر است اضافه می‌کند:« بعد از شروع فعالیت پزشکان به عنوان مشاور در سامانه، پشتیبانی مخصوص پزشکان مشاور به صورت ۲۴ ساعته در سامانه ایجاد شده تا در مواقع ضروری به سهولت همکاران پشتیبانی مثل یک دستیار تخصصی در کنار پزشکان باشند و مشکلات پزشکان را برای ارائه خدمات مشاوره به کاربران در اسرع وقت مرتفع کنند.»

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم