درخواست وزیر اقتصاد از سازمان بورس برای ارسال گزارش وضعیت ورود استارتاپ‌ها به بازار سرمایه

احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت سیزدهم در پاسخ به پرسش خبرنگار استارتاپ۳۶۰ در ارتباط با استارتاپ‌ها و ورودشان به بازار سرمایه و این که چرا با توجه به مسائل مطرح شده در این زمینه هنوز استارتاپ‌ها وارد بورس نشده‌اند، گفت: «در خصوص این موضوع از آنجا که هیات مدیره سازمان بورس تازه شروع به فعالیت کرده‌اند، حتما از آن دوستان درخواست دارم که موارد را در این زمینه شناسایی و گزارشی را به وزارت اقتصاد ارسال کنند و بعد از شناسایی موانع موجود برای این مساله حتما تصمیم‌گیری لازم را اعلام خواهیم کرد.»

بیش از یک سال است که استارتاپ‌های بزرگ کشور پشت در تالار شیشه‌ای متوقف شده‌اند و کماکان مشخص نیست به چه علت هیچ شرکت استارتاپی وارد بورس نشده و دقیقا چه زمانی این اتفاق رخ خواهد داد. استارتاپ‌هایی همچون تپسی، دیجی‌کالا، شیپور، کافه‌بازار و حتی شرکت ایرانسل که سهامدار گروه اسنپ است، کماکان موفق به عرضه اولیه سهام خود در بازار سرمایه کشور نشده‌اند. اگرچه طی یک سال گذشته موافقت‌های ضمنی از سوی مسوولان دولتی به‌منظور ورود شرکت‌های استارتاپی به بورس مطرح شده و نیز شرکت تپسی در آبان سال گذشته از پذیرش خود در فرابورس خبر داد، اما هنوز خبر ورود نخستین شرکت استارتاپی به بورس رسمیت نیافته است.

احسان خاندوزی وزیر اقصاد دولت سیزدهم پذیرش استارتاپ‌ها در بازار سرمایه را به اعلام نظر سازمان بورس ارجاع داد

تیر ماه ۱۳۹۹ بود که فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد و دارایی وقت اعلام کرد سهام اولین شرکت استارتاپی در هفته اول مرداد ماه در بورس عرضه خواهد شد. او گفت پنجمین شرکت بزرگ استارتاپی در هفته آخر شهریور ماه ۹۹ در بازار سرمایه عرضه می‌شود.

برخلاف موضع‌گیری صریح وزیر اقتصاد دولت پیشین در مورد مساله ورود استارتاپ‌ها به بورس، وزیر اقتصاد جدید اعلام نظر و موضع‌گیری خود را به نظر سازمان بورس محول کرد و کماکان مشخص نیست وزارت اقتصاد دولت رییسی چه سیاستی را در این زمینه اتخاذ کرده که تاثیر بسزایی نیز روی اکوسیستم استارتاپی بر جای خواهد گذاشت. بیش از یک دهه از سرمایه‌گذاری روی شرکت‌های استارتاپی می‌گذرد و بازگشت سرمایه نه تنها موجب ایجاد امید در استارتاپ‌های کوچک‌تر خواهد شد، بلکه منجر به رشد شرکت‌های استارتاپی بزرگ و همچنین اکوسیستم در نگاه کلان می‌گردد.

بتازگی مدیرعامل جدید سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی شد. «مجید عشقی» که سیزدهمین رییس سازمان بورس است، دانش آموخته رشته مدیریت از دانشگاه امام صادق بوده و سابقه قائم مقام بورس کالا و عضویت هیات مدیره شرکت‌های تامین سرمایه لوتوس پارسیان و سرمایه‌گذاری توسعه نور دنا را در کارنامه کاری خود دارد. شاید به سبب سابقه سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تکنولوژی و فناوری‌محور، رییس جدید سازمان بورس شناخت عمیق‌تر و اعلام موضع صریح‌تر نسبت به ورود استارتاپ‌ها به بورس داشته باشد؛ در حالی‌که وزیر اقتصاد نیز اعلام نظر خود را منوط به نظر این سازمان عنوان کرد.

این خبر را در پادکست زیر گوش دهید:

link

مطالب مرتبط

خبرها

پرشیافاند از ترکیب سهام‌داران استارتاپ شگرفیست خارج شد

شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر «پرشیافاند» پس از ۳ سال از ترکیب سهامداری استارتاپ «شگرفیست» خارج شد و ۳۰ درصد سهام خود را به سرمایه‌گذاران جدید واگذار کرد. شگرفیست در
شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر «پرشیافاند» پس از ۳ سال از ترکیب سهامداری استارتاپ «شگرفیست» خارج شد و…
خبرهارمزارزها و فین‌تک

آغاز خرید با تلفن‌همراه و بدون کارت در ۶ بانک

بنابر اعلام روابط عمومی بانک مرکزی پروژه‌ی «کهربا» که امکان خرید با گوشی بدون تماس با دستگاه پوز و بدون نیاز به کارت بانکی را میسر می‌کند، توسط ۶ بانک میسر شده است.
بنابر اعلام روابط عمومی بانک مرکزی پروژه‌ی «کهربا» که امکان خرید با گوشی بدون تماس با…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از ماجرای همراه‌اول و دیجی‌کالا تا گلرنگ و تخفیفان

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۹ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

نگاهی به آلت‌کوین‌ها در سالروز خلق «نیم کوین»

دو سال پس از آنکه بیت کوین پا  به عرصه گذاشت، ظرفیت‌های بلاکچین و محدودیت‌های بیت‌کوین باعث شد شبکه‌های بلاکچینی با قابلیت‌های جدیدتر و کوین‌های خود وارد میدان
دو سال پس از آنکه بیت کوین پا  به عرصه گذاشت، ظرفیت‌های بلاکچین و محدودیت‌های بیت‌کوین…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم