بازار فعالیت در بخش ویدیو را پایان می‌دهد

بازار با انتشار اطلاعیه‌ای روی وبسایت خود، از تعطیلی بخش ویدیو و VOD این پلتفرم خبر داد.

بازار به‌منظور پخش ویدیو مدل AVOD را در پیش گرفته بود که محتوای ویدیویی به صورت رایگان بدون نیاز به تهیه اشتراک اما با پخش تبلیغات به کاربر نمایش داده می‌شود.

تیر ماه امسال بازار در گزارش تبلیغات خود اعلام کرد تنها در ماه اسفند ۹۹ رقمی بالغ بر یک میلیارد دقیقه ویدیو در این پلتفرم مشاهده شده است.

بازار در بیانیه خود نوشته تمرکز برای محصول اصلی فروشگاه اپلیکیشن بازار علت تعطیلی بخش ویدیو بوده است.

طی ماه‌های اخیر کشمکش میان وزارت ارشاد و ساترا (نهاد نظارتی صداو‌سیما بر محتوای آنلاین) بر سر اینکه چه کسی متولی نظارت و اعطای مجوز به برنامه‌ها و سریال‌های تولیدی پلتفرم‌های آنلاین همچون آپارات، فیلیمو، نماوا و دیگران باشد، بالا گرفته است. بازار در اطلاعیه خود اشاره‌ای به این موضوع نکرده است.

دو هفته پیش هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های ویدئویی آنلاین در نامه‌ای به رییس جمهور ضمن تشریح وضعیت نظارت بر شبکه نمایش خانگی و سردرگمی فعالان این حوزه بین اظهارنظرهای عجیب نهادهای دولتی و حاکمیتی درخواست کردند این موضوع به شکل جدی و فوری و با استفاده از نظرات و دغدغه‌های فعالان این عرصه در انجمن VOD مورد بررسی قرار بگیرد.

این پلتفرم‌ها بیان کردند برای سال ۱۴۰۰ رقمی نزدیک به دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش تولید را در برنامه‌شان داشته‌اند و این گردش مالی بدون اتکا به منابع دولتی بوده است.

نامه شرکت‌های VOD به رییس جمهور

متن اطلاعیه بازار به شرح زیر است:

فعالیت در بخش ویدیوی بازار که از اواخر سال ۹۷ آغاز شده، تا پایان آبان ۱۴۰۰ به طور رسمی پایان می‌یابد.

ارائه‌‌ی راهکارهای نوآورانه‌ی فناوری‌محور و بهبود تجربه‌ی میلیون‌ها کاربر اندرویدی در ایران، همواره هدف و مزیت اصلی بازار بوده است. محصول ویدیو نیز با همین رویکرد پاسخگویی به نیاز کاربران بازار به تماشای آسان برنامه‌های ویدیویی (اعم از فیلم و سریال) راه‌اندازی شد.

در سه سال گذشته، با پشتکار و علاقه‌ای که نیروهای فنی و غیرفنی بازار در این بخش به خرج داده‌اند، و با حمایتی که از سوی کاربران، سرمایه گذاران و شرکای تجاری خود دریافت کردیم، موفق به خلق بستری شدیم که اکنون میزبان بیش از ۵ میلیون کاربر ماهانه‌ و ۳۲ میلیون دقیقه تماشای روزانه است.

به رغم این رشد چشمگیر، و با وجود اینکه شیوه‌های متفاوتی از جمله فروش اشتراک یا تماشای رایگان همراه با تبلیغات را آزمودیم تا به بهترین مدل ارائه خدمات به کاربران دست یابیم، پس از سه سال به این باور رسیده‌ایم که توسعه محصول ویدیو نیازمند تمرکز بیشتر در زمینه‌های دیگری است که مانع تمرکز تیم‌های خلاق و فعال ما روی توسعه محصول بازار و ایفای نقش اصلی خود در جایگاه «میزبان برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی در ایران» می‌شود. بنابراین با توقف خدمات ویدیویی، و با انتقال توان نیروهای فنی و غیرفنی، بیش از پیش بر ارائه خدمات و توسعه محصولات از جمله در حوزه برنامه و بازی تمرکز خواهیم کرد.

بازار همواره کوشیده است که با در نظر گرفتن نیاز و سلیقه مخاطب، محصولی ارائه دهد که رضایت کاربران را در پی داشته باشد و اگرچه بخشی از خدماتی که ارائه می‌کند، ممکن است به نتیجه یا بازخورد مطلوب نرسد، اما از تجربه‌ها درس می‌گیرد و روی گام‌های بعدی متمرکز می‌شود.

link

مطالب مرتبط

رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

نگاهی به آلت‌کوین‌ها در سالروز خلق «نیم کوین»

دو سال پس از آنکه بیت کوین پا  به عرصه گذاشت، ظرفیت‌های بلاکچین و محدودیت‌های بیت‌کوین باعث شد شبکه‌های بلاکچینی با قابلیت‌های جدیدتر و کوین‌های خود وارد میدان
دو سال پس از آنکه بیت کوین پا  به عرصه گذاشت، ظرفیت‌های بلاکچین و محدودیت‌های بیت‌کوین…
خبرها

مشتریان منحصر بفرد سینماتیکت به بیش از ۵ میلیون نفر رسید

سامانه فروش بلیت آنلاین «سینماتیکت» اعلام کرد در فروردین ۱۴۰۳ به بیش از ۵ میلیون مخاطب منحصر به فرد رسیده است. این پلتفرم از ابتدای فروردین ۱۴۰۳، ۸۷۰ هزار بلیت به
سامانه فروش بلیت آنلاین «سینماتیکت» اعلام کرد در فروردین ۱۴۰۳ به بیش از ۵ میلیون مخاطب…
تخفیفان

احتمال سرمایه‌گذاری گلرنگ در تخفیفان

نازنین دانشور اعلام کرد که پس از همکاری تخفیفان با تپسی، احتمال دارد گلرنگ در تخفیفان نیز سرمایه‌گذاری کند. نازنین دانشور، هم‌موسس و مدیرعامل اسبق تخفیفان در
نازنین دانشور اعلام کرد که پس از همکاری تخفیفان با تپسی، احتمال دارد گلرنگ در تخفیفان…
ایرانسل

آغاز فاز دوم عملیات توسعه فیبر نوری ایرانسل در قائم‌شهر

با امضای قرارداد پروژه توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و فرمانداری و شهرداری شهرستان قائمشهر، فاز دوم عملیات اجرایی شبکه
با امضای قرارداد پروژه توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم