برای مشاهده نتایج کلید Enter را بزنید

تامین سفر درمانی برای خانواده‌های محروم توسط علی‌بابا

موسسه سیمرغ، بخش مسئولیت اجتماعی شرکت سفرهای علی‌بابا در کمتر از ۴ سال فعالیت، چهار هزار سفر درمانی-امدادی را برای کودکان مناطق محروم کشور تامین کرده است.

 

یکی از بزرگ‌ترین بازیگران صنعت گردشگری کشور با اعلام دستاوردهایش در زمینه مسئولیت اجتماعی، از برنامه‌های آینده خود در راستای تأمین هزینه سفر کودکان مناطق محروم گفت. «سیمرغ» یکی از خدمات مسئولیت اجتماعی علی‌بابا است که فعالیت‌های خود را در پاییز ۹۶ با اعزام امدادگران و پزشکان داوطلب به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه آغاز کرد و امروز عرضه رایگان بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس را برای خانواده‌های محروم برعهده دارد.

 

فاطمه اشرفی مدیر موسسه «سفرهای سیمرغ» در رابطه با چگونگی شکل‌گیری این قبیل خدمات گفت: «ابتدا در کشاکش تعریف پروژه مسئولیت اجتماعی در علی‌بابا، به حلقه مفقوده بزرگی در حوزه درمان برخوردیم. برای مثال در سال ۹۷ طبق آمار حدود چهار میلیون صندلی خالی در صنعت هوایی کشور وجود داشت؛ درحالی‌که به دلیل هزینه‌های رو به رشد سفر و اسکان در شهرهایی با مراکز درمان، بسیاری از خانواده‌های محروم، درمان فرزندان خود را به تأخیر می‌انداختند. این شکاف، جرقه آغاز فعالیت‌های سیمرغ برای تأمین سفرهای درمانی کودکان محروم کشور در بازه سنی زیر ۱۸ سال شد. آنچه سیمرغ را به اولین و تنها خیریه متمرکز بر تامین سفر در ایران و خاورمیانه تبدیل کرد.»

 

وی با ارائه آمار و ارقام از خدمات ارائه‌شده تا به امروز افزود: «سیمرغ تاکنون بیش از ۴ میلیون نفر-کیلومتر خدمات به هم‌وطنان ارائه کرده که بالغ‌بر چهار هزار سفر درمانی است. ۷۰ درصد خدمات ما مربوط به سفرهای درمانی، ۱۵ درصد امدادی، ۱۴ درصد زیارتی-تفریحی و یک درصد آمورشی یا ترویجی بوده است. البته به علت تعدد درخواست برای سفرهای درمانی، سفرهای سیاحتی-زیارتی و ترویجی-آموزشی موقتا از سال ۹۹ متوقف شده‌اند. همچنین به دلیل اورژانسی بودن موارد، ۷۰ درصد سفرهای درمانی و ۹۵ درصد سفرهای امدادی در این مدت با هواپیما انجام شده است. از منظر  پراکندگی جغرافیایی نیز ارائه خدمات به کودکان ساکن در محروم‌ترین نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.»

 

افراد زیر ۱۸ سال که مبتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی، کلیوی، اتیسم، ام‌اس، تالاسمی و غیره هستند یا به خدمات ارتوپدی و پیوند استخوان نیاز دارند، از طریق خیریه‌ها و سازمان‌های معتبر می‌توانند از خدمات این مجموعه استفاده کنند. به این ترتیب پس از معرفی این مراکز و انجام مراحل صحت‌سنجی، کودکان بیمار می‌توانند از خدمات رایگان سفر بهره‌مند شوند.

 

به‌علاوه ۱۶ مجموعه در چرخه معرفی کودکان بیمار با سیمرغ همکاری می‌کنند که از آنها می‌توان به «سازمان بهزیستی»، «انجمن اهدای عضو ایران»، «خانه آرمان عماد»، «بنیاد روشنایی امید»، «خیریه کودکان فرشته‌اند» و «انجمن اتیسم» اشاره کرد. در این بین تعامل با «جمعیت هلال احمر» به هدف اعزام پزشکان داوطلب به مناطق کم‌برخوردار از دیگر اقدامات این موسسه خیریه بوده است.

 

به نظر می‌رسد سیمرغ در سال‌های فعالیت خود تلاش کرده تا همچون علی‌بابا پیشرو باشد. این موسسه خیریه اگرچه با حمایت علی‌بابا راه‌اندازی شده، اما قرار نیست به آن محدود بماند و می‌خواهد تمام شرکت‌های فعال در صنعت سفر و گردشگری را به همکاری جهت تامین سفرهای درمانی کودکان دعوت کند. به عبارت دیگر آنها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بلااستفاده صنعت گردشگری کشور و جابجایی کودکان بیمار مناطق محروم، در حال تقویت جایگاه خود به عنوان برند ملی مسئولیت اجتماعی در حوزه سفر هستند. قدم بعدی سیمرغ ارائه خدمات کامل رزرو رایگان هتل و اقامتگاه به سبد اقداماتش عنوان شده است.

دکتر یحیی تابش، استاد دانشگاه استنفورد
پادکست زوم قسمت بیست‌وسوم؛ گفت‌و‌گو با دکتر یحیی تابش، استاد دانشگاه استنفورد
پادکست زوم قسمت بیست‌ودوم؛ گفت‌و‌گو با امیرحسین فقیهی، مدیرعامل لحظه‌نگار
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیستم؛ گفت‌و‌گو با علی الیاسی، مدیرعامل ابرآمد
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت هجدهم؛ گفت‌و‌گو با محمدرضا آقایا، مدیرعامل شرکت باسلام
پادکست زوم سئو 24 رضا شیرازی
پادکست زوم قسمت هفدهم؛ گفت‌و‌گو با رضا شیرازی، مدیرعامل شرکت سئو۲۴
پادکست زوم قسمت شانزدهم؛ گفت‌و‌گو با حمیدرضا احمدی، مدیرعامل شرکت ایوند
پادکست زوم قسمت پانزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر علیرضا توکلی کاشی، متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم تخفیفان
پادکست زوم قسمت چهاردهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تخفیفان
پادکست زوم قسمت سیزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر سعید باجلان، عضو هیات علمی و متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم قسمت دوازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل سهام‌یاب
پادکست زوم قسمت یازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیران ارشد اجرایی اسنپ‌تریپ
پادکست زوم قسمت دهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل میاره
پادکست زوم قسمت نهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل ابرآروان
پادکست زوم قسمت هشتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل پینکت
پادکست زوم همکاران سیستم
پادکست زوم قسمت هفتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل همکاران سیستم
اسنپ فود
پادکست زوم قسمت ششم؛ گفت‌و‌گو با رییس هیات مدیره اسنپ‌فود
پادکست زوم، قسمت پنجم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تپسی