برای مشاهده نتایج کلید Enter را بزنید

جذب سرمایه استارتاپ ژرفا از پرشیافاند

استارتاپ ژرفا در پاییز امسال توانست سرمایه مورد نیاز خود را از پرشیافاند تامین کند. وی سی پرشیا بر اساس استراتژی‌های کلان مجموعه و با بررسی روند‌ سرمایه‌گذاری‌های‌ نوآورانه، اقدام به سرمایه‌گذاری در استارتاپ “ژرفا” به عنوان یکی از کسب و کارهای نوآور فعال در حوزه بیمه و فناوری نمود.

 

ژرفا استارتاپی فعال در حوزه بیمه و فناوری در روز دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ از جذب اولین راند سرمایه خود از طریق شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر پرشیا خبر داد. استارتاپ ژرفا در سال ۹۸ با هدف رفع نیاز تحلیل ریسک تقلب در صنعت بیمه به اکوسیستم استارتاپی کشور وارد شد. این استارتاپ با بهره‌گیری از تخصص و نوآوری به دنبال جلوگیری از بروز تقلب در صنعت بیمه و آسیب به بدنه اقتصادی و مالی کشور است.

 

پرشیافاند با هدف توسعه اکوسیستم بیمه و فناوری کشور، حمایت از کارآفرینی و نوآوری و ایجاد ارزش پایدار بر روی استارتاپ ژرفا سرمایه‌گذاری کرد.

 

از مهمترین دلایلی که تیم سرمایه‌گذاری پرشیا برای سرمایه‌گذاری بر استارتاپ ژرفا داشتند، می‌توان به قابلیت‌های تخصصی، سابقه فعالیت افراد تیم در حوزه تحلیل داده و هوش تجاری و به همان میزان آگاهی آنها نسبت به معضلات صنعت بیمه اشاره کرد.  

 

این استارتاپ که از تیم های خروجی شتابدهنده تهران سایت است، محصول ویژه خود را با عنوان «سامانه دستیار بیمه ژرفا» به مرحله استفاده در شرکت‌های بیمه رسانده است. این سامانه بستری برای ارائه تحلیل‌های داده ریسک تقلب در رشته بیمه شخص ثالث و رشته درمان است.

 

شهلا مردانی مدیرفنی و هم بنیانگذار استارتاپ ژرفا در پاسخ به سوال به چه دلیلی اقدام به جذب سرمایه کردید؟، گفت: «پس از توسعه محصول اولیه ژرفا و کسب درآمدی مختصر از آن، در راستای آماده‌سازی و ارتقا نسخه بعدی سامانه از حمایت‌های مالی و معنوی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، ستاد هوشمندسازی و اقتصاد دیجیتال استفاده کردیم، از این رو موفق شدیم نسخه بعدی دستیار بیمه را توسعه داده و مجوز دانش بنیانی را اخذ کنیم. خوشبختانه حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکت‌های دانش بنیان مناسب بود و ما برای حضور در نمایشگاه‌‌ها، دوره های آموزشی و حتی تحقیق و توسعه از آن خدمات بهره بردیم. بنابراین با استفاده از حمایت‌ها به صورت بوت استرپ فعالیتمان را ادامه دادیم، اما در برهه‌ای با توجه به نیازهای ایجاد شده، افزایش قدرت و سرعت در کسب و کارمان لازم بود که تامین مالی به شکل دیگری اتفاق بیفتد، بر همین اساس تصمیم به جذب سرمایه گرفتیم».

 

طیبه قنبری مدیرعامل و بنیانگذار استارتاپ ژرفا نیز در خصوص تجربیات خود در موفقیت جذب سرمایه اینگونه توضیح داد: «در آغاز فرآیند جذب سرمایه، وی سی‌های مختلفی را مورد بررسی قرار دادیم و آنهایی که به حوزه ما علاقه­مند بودند یا در این حوزه فعالیت داشتند را برای مذاکره انتخاب کردیم. از آنجایی که تا فردی پشت فرمان قرار نگیرد راننده نمی‌شود، به توصیه مشاورانمان ابتدا با تعدادی از وی‌ سی‌هایی که شانس کمی برای توافق داشتند وارد مذاکره شدیم، به این ترتیب برای مذاکرات اصلی خود تجربه کسب کردیم. حین مذاکرات از منتورها و تیم‌هایی که اخیرا جذب سرمایه داشتند نیز نظر و مشورت‌های لازم را دریافت کردیم. یکی از نکاتی که سایر استارتاپ‌ها باید در نظر داشته باشند، این است که در FP هزینه ها و درآمدها را باید مبتنی بر برنامه عملی قابل اجرایی بنویسند، چراکه تخمین پایین یا بالای هر کدوم از این موارد تبعاتی دارد، ضمن اینکه همین اعداد و ارقام در صورت رسیدن به قرارداد سرمایه‌گذاری تبدیل به kpi برای تیم می­‌شود».

 

طیبه قنبری به عوامل تاثیرگذار برای سرمایه‌گذاران  اشاره کرد و گفت: «در طی مذاکرات متوجه شدیم که تیم پارامتر مهم و تعیین کننده‌ای برای سرمایه ­گذاران است، علاوه برآن مسیر طی شده در کسب و کار،  BPو چشم انداز مورد توجه آنان بود».

 

او در مورد معیارهای ژرفا برای جذب سرمایه اضافه کرد: «به عنوان تیم سرمایه‌پذیر ما نیز معیارهایی را برای خود در نظر گرفته بودیم، به طور مثال، صرفا به دنبال سرمایه نبودیم. نگاه کلان داشتن وی سی در همکاری، درگیر میکرومنیج نشدن شاخص‌ها در آینده و رضایتمندی تیم‌های فعلی آنها بسیار برایمان اهمیت داشت. در همین راستا مصاحبه‌های مدیران وی سی‌های مختلف را مطالعه کرده، با تیم‌هایشان صحبت کردیم و با توجه به گفت و گویی که در جلسات داشتیم به نتیجه می‌رسیدیم. در ادامه با در نظر گرفتن فاکتور صداقت در مذاکراتمان چالش‌های پیش روی ژرفا را با پرشیا مطرح کردیم تا در نهایت موفق شدیم از پرشیافاند سرمایه جذب کنیم و امیدواریم که این همکاری نقطه شروعی برای وقوع اتفاقات خوب در ژرفا و صنعت بیمه باشد».

دکتر یحیی تابش، استاد دانشگاه استنفورد
پادکست زوم قسمت بیست‌وسوم؛ گفت‌و‌گو با دکتر یحیی تابش، استاد دانشگاه استنفورد
پادکست زوم قسمت بیست‌ودوم؛ گفت‌و‌گو با امیرحسین فقیهی، مدیرعامل لحظه‌نگار
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیستم؛ گفت‌و‌گو با علی الیاسی، مدیرعامل ابرآمد
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت هجدهم؛ گفت‌و‌گو با محمدرضا آقایا، مدیرعامل شرکت باسلام
پادکست زوم سئو 24 رضا شیرازی
پادکست زوم قسمت هفدهم؛ گفت‌و‌گو با رضا شیرازی، مدیرعامل شرکت سئو۲۴
پادکست زوم قسمت شانزدهم؛ گفت‌و‌گو با حمیدرضا احمدی، مدیرعامل شرکت ایوند
پادکست زوم قسمت پانزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر علیرضا توکلی کاشی، متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم تخفیفان
پادکست زوم قسمت چهاردهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تخفیفان
پادکست زوم قسمت سیزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر سعید باجلان، عضو هیات علمی و متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم قسمت دوازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل سهام‌یاب
پادکست زوم قسمت یازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیران ارشد اجرایی اسنپ‌تریپ
پادکست زوم قسمت دهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل میاره
پادکست زوم قسمت نهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل ابرآروان
پادکست زوم قسمت هشتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل پینکت
پادکست زوم همکاران سیستم
پادکست زوم قسمت هفتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل همکاران سیستم
اسنپ فود
پادکست زوم قسمت ششم؛ گفت‌و‌گو با رییس هیات مدیره اسنپ‌فود
پادکست زوم، قسمت پنجم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تپسی