گزارش اقدامات بلد در واکسیناسیون کرونا

نقشه و مسیریاب بلد در ۸ ماه نخست سال جاری همزمان با شروع واکسیناسیون عمومی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، مراکز بهداشتی را که امکان تزریق واکسن کرونا داشتند روی نقشه نمایش داده است. در خرداد ماه با اضافه شدن مراکز تجمعی واکسیناسیون، امکان مشاهده آنها روی نقشه اضافه شده و با توجه به میزان مراجعه کاربران و اهمیت در نظر گرفتن فاصله اجتماعی از یک سو و سرعت بخشیدن به فرآیند واکسن، میزان شلوغی هر مرکز نیز به اطلاعات موجود در هر مرکز اضافه شده است.

 

روابط عمومی بلد با انتشار گزارشی در بلاگ خود اعلام کرد: با بررسی دقیق نیاز کاربران در طی این دوران و توجه به موضوعاتی که در قسمت نظرات و پشتیبانی مطرح می‌کردند، متوجه شدیم که نوع واکسن تزریقی در هر مرکز یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی است که قصد دریافت واکسن را دارند. با استفاده از پیک‌های بلد که به صورت روزانه در اولین ساعت‌های روز به مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه می‌کردند، اطلاعات دقیق از نوع واکسن در هر مرکز را به نقشه بلد اضافه کردیم. با قراردادن این امکان، کاربران می‌توانستند مراکز واکسیناسیون را براساس نوع واکسن موجود آنها، فیلتر کنند و مراکزی را که واکسن مورد نظرشان را دارند مشاهده کنند.

 

با افتتاح مراکز واکسن خودرویی، یکی دیگر از دغدغه‌های شهروندان پیدا کردن این مراکز و داشتن اطلاعات دقیق در مورد آنها بود. بلد با اضافه کردن فیلتر مراکز خودرویی، امکان مشاهده و مراجعه سریع‌تر به این مراکز را فراهم کرد.

 

با گسترده‌تر شدن فرآیند واکسیناسیون برای رده‌های سنی مختلف و همچنین افزایش جمعیت متقاضی بسیاری از مراکز به صورت شبانه‌روزی فعالیت داشتند و مراکز مشخصی هم برای بیماران خاص فعال شدند. کاربران بلد می‌توانستند با استفاده از فیلترهای موجود روی نقشه مناسب‌ترین مرکز را به خود پیدا کنند.

 

افرادی که در فصل بهار و تابستان دوز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌بودند، واجد شرایط دریافت دوز سوم واکسن بودند.

با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از مردم دوز اول و دوم واکسن خود را دریافت کرده بودند، فیلتر دوز سوم واکسن به نقشه بلد اضافه شد تا کاربران بتوانند مرکز مناسب برای دریافت دوز سوم را مشاهده کنند.

 

نمایش مراکز فعال روی نقشه بلد

به دلیل تغییر بسیار زیاد در مراکز واکسیناسیون و عدم شفافیت و دقت در اطلاع‌رسانی، ما وظیفه خود دانستیم که با کمک پیک‌های موتوری بلد و اطلاعات دریافتی از کاربران، مراکز فعال را به صورت روزانه شناسایی کنیم تا برای همه قابل استفاده باشد.

 

 

چند کاربر را راهنمایی کردیم؟

کاربران ایرانی ۲۲ میلیون بار در گوگل در مورد مراکز واکسیناسیون جست‌وجو کردند و بیش از ۱۵ میلیون بار از صفحات مراکز واکسن در وبسایت یا اپلیکیشن بلد بازدید کردند.

 

 

ترند جستجو در گوگل

با آغاز واکسیناسیون گسترده از خرداد ماه، کاربران برای پیدا کردن مرکز واکسن مورد نظر خود در گوگل جست‌وجو کردند. میزان جست‌وجوی روزانه در شهریور ماه به بیشترین میزان خود رسید و پس از آن به مرور کاهش یافت.

 

 

ارتباط زنده بین کاربران

در بخش سوال‌ و جواب، دغدغه‌های کاربران برای هر مرکز به صورت زنده نمایش داده می‌شد. نیروهای مستقر در مراکز واکسیناسیون یا سایر کاربران هم با سرعت بالا سوالات مطرح‌شده را پاسخ می‌دادند.

 

۱۰۰ کاربر فعال در مجموع ۱۷ هزار سوال را پاسخ دادند که معادل یک سوم کل پاسخ‌های ثبت شده بود.

 

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم