تداوم عرضۀ کددستوری مسدودکنندۀ کلاهبرداری با تماس‌های بین‌المللی

با الزام رگولاتوری، علاوه بر مشترکان ایرانسل، امکان استفاده از کد دستوری برای مسدود سازی مکالمۀ بین‌المللی، برای مشترکان اپراتورهای دیگر هم، فراهم شد.

 

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، بیش از پنج سال است که کد دستوری #۱*۸*۱*۵۵۵* در دسترس مشترکان دائمی و اعتباری ایرانسل است و تمامی مشترکان این اپراتور می‌توانند با شماره گیری و فعال‌سازی آن، امکان تماس با خطوط بین‌المللی را مسدود کنند. با این روش، از کلاهبرداری‌هایی که به شیوۀ «تماس از دست رفتۀ ناشناختۀ بین‌المللی»، صورت می‌پذیرد، جلوگیری می‌شود.

 

در برخی شیوه‌های کلاهبرداری، مشترک پس از مشاهدۀ تماس از دست رفته از  شمارۀ ناشناس خارج از کشور (missed call)، اقدام به تماس متقابل کرده و هزینه‌ای معادل برقراری تماس بین‌المللی را، متقبل می‌شود.

 

با افزایش اینگونه کلاهبرداری‌ها و اعتراضات مردمی صورت گرفته، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، در نیمۀ دوم آبان‌ماه ۱۴۰۰، داشتن کد دستوری فعال‌سازی و غیر فعال‌سازی تماس‌های بین‌المللی را به تمامی اپراتورها ابلاغ کرد تا اپراتورهایی که تا این زمان چنین امکانی را برای مشترکان خود فراهم نکرده‌ بودند نیز، ملزم به اجرای این دستور باشند. این درحالی است که کاربران ایرانسل از ۳ شهریور سال ۱۳۹۵، می‌توانستند برای مسدود سازی و اتصال مجدد تماس‌ با خطوط بین‌الملل از کد دستوری اختصاصی، استفاده کنند و این امکان، کماکان برای مشترکان ایرانسل در دسترس است.

 

مشترکانی که نیازی به برقراری تماس بین‌الملل (شماره گیری با پیش شماره ۰۰، با کشورهای دیگر) ندارند، می‌توانند با شماره گیری کد دستوری  #۱*۸*۱*۵۵۵*، تماس‌های بین‌الملل خود را مسدود و هر زمان نیاز به برقراری این تماس‌ها داشتند، با شماره گیری کد دستوری  #۲*۸*۱*۵۵۵*، برای فعال‌سازی آن اقدام کنند.

 

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران توانسته‌ است با هدف احترام به مشترکان، با به‌کار گیری به‌روزترین تجهیزات و دانش‌ بین‌المللی، چنین تماس‌هایی با مشترکان خود را شناسایی و تعداد آن‌ها را تا حد امکان، کاهش دهد تا مشترکان تجربۀ ناخوشایندی نداشته باشند و متضرر نشوند.

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم