«کارنامه»؛ خرید خودوریی بی دغدغه

«شیما و علی چند روزی که برای خرید خودرو وقت گذاشته‌اند. آنها بعد از پایان کارشان به آگهی‌ها سری می‌زنند تا خودرویی را برای خرید پیدا کنند. هر روز هم به دنبال یک مدل خودرو هستند و نمی‌توانند تصمیم بگیرند. مهم‌تر اینکه همیشه هم نگران هستند. نگران از اینکه کدام مدل خودرو را انتخاب کنند که متناسب با سرمایه‌شان باشد. آیا خودرویی که خواهند خرید مشکلات فنی دارد یا خیر؟ تصادفی است یا نه؟ و صدها سوال دیگر که ذهن آنها را مشغول می‌کند. سعی می‌کنند یک آشنای فنی را سر قرار بازدید خودرو ببرند، اما باز هم مطمئن نیستند. با صاحب خودرو در ترافیک طولانی شهر گرفتار می‌شوند تا خودرو را به فلان مکانیک که از سوی دوستانشان به آنها معرفی شده، نشان دهند و… »

 

مانند شیما و علی که در شهرها سکونت می‌کنند زیادند و برای خرید خودروی مورد نظر خود سردرگم هستند. در اکثر موارد هم آنها از خرید خود راضی نیستند، چرا که یا خودرو مشکل فنی دارد، یا تصادفی بوده و به درستی تشخیص داده نشده است. تجربه نشان داده خرید خودرو آن هم بدون داشتن اطلاعات کافی از شرایط بازار و تخصص کارشناسی خودرو کار دشواری است. ولی مشکل خرید خودرو امروزه دیگر حل شده است و بیشتر کسانی که تخصصی ندارند کار خود را به متخصصان فنی ابزارهای آنلاین کارشناسی می‌سپارند. سرویس «کارنامه» که با داشتن متخصصان فنی زبده نگرانی خریداران خودرو را رفع کرده است. با سپردن خرید خودرو به کارنامه تمام دغدغه‌های خرید خودرو امثال شیما و علی حل می‌شود و می‌توانند بدون دغدغه خودرو خرید کنند.

 

زیبا که خودرو خود را با کمک سایت «کارنامه» خریده و از آن راضی است این گفته‌ها را تایید کرده و می‌گوید: «این سایت مرا واقعا نجات داد. مدت‌ها بود که به دنبال خرید خودرو بودم اما نمی‌دانستم که با پولی که دارم چه مدل خودرویی می‌توانم بخرم. از طرف دیگر وقت این‌که هر روز با خریدار وقت ملاقات بگذارم و کسی را هم با خودم به آنجا بکشانم تا خودرو را ببیند و نظر بدهد را نداشتم.» رضا هم دیگر کاربری است با استفاده از کارنامه توانسته خودروی مورد نظر خود را بدون دغدغه خریداری کند. او می‌گوید:« من تخصصی در خودرو ندارم و خلاصه حسابی مستاصل بودم که یکی از دوستانم کارنامه را معرفی کرد و توانستم خودرو خوبی را با میزان پولی که داشتم بخرم؛ تمام کارها را آنها انجام دادند و من فقط برای امضای مبایعه نامه رفتم و حتی تضمین خرید هم دریافت کردم. سقف تضمین خرید هم تا ۲۰۰ میلیون تومان بود که خیال من را راحت می‌کرد.»  سیاوش دوست رضا هم که خود مکانیک خودرو خوانده و از مسائل فنی خودرو مطلع است به مشکل دیگری اشاره می‌کند و آن هم بحث حقوقی اسناد و مدارک است. سیاوش می‌گوید: «گاهی دیده شده کسی خودرویی را معامله کرده ولی دزدی از آب درامده و گرفتار شده. از این جهت کارنامه این دسته از نگرانی را رفع کرده است.»

 

خریدی آسان و راحت

تجربه خرید خودرو مانند زیبا، رضا، سیاوش و… برای خیلی افراد دیگر هم پیش آمده که باعث رضایت‌شان شده است. اما کارنامه چگونه سایتی است و در بخش خرید آن چه کارهایی انجام می‌شود که خریدار از خرید خودرو خود راضی است؟

 

مقدردوست، مسئول خرید خودرو کارنامه می‌گوید: « سرویس خرید سفارشی یک خدمتی از مجموعه خدمات «کارنامه» است که با هدف خرید خودرو متناسب با سلیقه مشتری و به قیمت منصفانه و با اطمینان از روند سالم معامله اوایل امسال یعنی در اردیبهشت در شهر تهران راه‌اند.زی شده  است.»

 

اما روند کار چگونه است؟ وی در این باره می‌گوید: «در بخش خرید سفارشی خودرو خریدار است که با این بخش از کارنامه (از سه مسیر وب‌سایت کارنامه، اپلیکیشن کارنامه و تماس با مرکز کال سنتر) تماس می‌گیرد و درباره اینکه چه نوع خودرویی و برندی، سال ساخت خودرو با چه بودجه ای می‌خواهد بخرد با این قسمت درمیان می‌گذارد.  در این مرحله کارشناسان خرید سفارشی کارنامه مشاوره رایگان به مشتری ارائه می‌دهند. بعد تیم خرید چند مدل را به کاربر پیشنهاد می‌دهد  و اینجا کاربر است که  تصمیم می‌گیرد از بین خودروها کدام مدل را می‌خواهد بخرد و هرکدام را که خریدار انتخاب کند، توافق نهایی صورت می‌گیرد.»

وی می‌افزاید: «سپس تیم خرید، خودروی مورد نظر کاربر را از بین خودروهای ثبت‌شده برای فروش سفارشی کارنامه(یک خدمت دیگر این سایت)، بازار آنلاین و آفلاین (فیزیکی) پیدا می‌کند. مشاوره کاملی درباره اطلاعات خودرو پیشنهادی به کاربر ارائه  می‌دهند  بعد از این تازه بحث کارشناسی فنی، رنگ و بدنه خودرو باید طی شود.  کارشناس و کاربر به محل خرید خودرو مراجعه می‌کنند. اگر خودرو از بین فروش سفارشی کارنامه باشد که کار راحت تر است چون معاینه فنی و … پیش از این انجام شده است اما اگر از بازار افلاین باشد کار کارشناسی که شامل معاینه فنی، معاینه رنگ و بدنه، بررسی مدارک، بیمه، و… است به همراهی کاربر صورت می‌گیرد و خرید  انجام می‌شود.»

 

 هر کسب و کاری از راه‌اندازی کارش اهدافی را دنبال می‌کند که مهم‌ترین هدف این بخش تسهیل پروسه خرید خودرو توسط خریداران است. به گفته مسئول این بخش ارائه مشاوره تخصصی به خریداران برای انتخاب و خرید خودروی مطلوب، جستجو و بررسی خودروهای موجود در بازار  و مهم‌تر اینکه مبایعه‌نامه هم از سوی کارشناسان تنظیم می‌شود، از جمله اهداف است تا کاربر با خیالی آسوده خرید کند.

 

ضمانت نامه، آپشنی جذاب

 

البته این اقدام‌های خوب ارائه شده شاید کاربر خرید خودرو را راضی نکند و کاربر دنبال آپشن خاص هم است  تا توجهش را جلب کند. اما آپشن خاص بخش خرید خودرو کارنامه برای خریداران خودرو از این سایت چه می‌تواند باشد؟ مقدردوست معتقد است بهترین آپشن مانند هر خدمات دیگری ارائه ضمانت‌نامه کارشناسی به خریداران است و آن هم ارائه ضمانت‌نامه ۲۰۰ میلیون تومانی فنی و بدنه به خریدار است! این آفر جذاب کمتر جایی دیده می‌شود.

 

قطعا سایت کارنامه هم با ارائه خدمات به کاربرانش و تسهیل خرید به دنبال درآمدزایی است، اما این درآمد چگونه کسب می‌شود؟ مقدردوست در این باره می‌گوید: « خریدار پس از قطعی شدن خریدش باید ۱.۱ درصد مبلغ کل خودرو را به کارنامه پرداخت کند؛ مبلغی که با توجه به آسودگی خریدار، مبلغ منصفانه‌ای است، چرا که خریدار توانسته به راحتی با بودجه مورد نظرش خودرویی را به راحتی یافته و خریداری کند. مثلا اگر خودرو خریداری شده ۲۰۰ میلیون تومان معامله شده، پورسانت کارنامه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌شود. با استفاده از این سرویس وقت خریدار برای پیدا کردن خودروی مناسب در میان انبوهی از پلتفرم‌ها، نمایشگاه‌های فیزیکی یا بازارهای خودرویی با انبوهی از اطلاعات تایید نشده هدر نمی‌رود و مهم‌تر این‌که خیال خریدار به دلیل آشنا نبودن با بازار معاملات خودرو و تلاطمات قیمتی این بازار، کار کارشناسی فنی و بدنه، بررسی مدراک و سند و اصالت خودرو و رفع موارد حقوقی راحت کرده و از آنجایی کارشناسان زبده کارنامه این کار را انجام می‌دهند امکان خطا هم به صفر می‌رسد.

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم