برای مشاهده نتایج کلید Enter را بزنید

افزایش اعتماد کاربران راهبرد دیوار

عضو هیات مدیره دیوار گفت در این پلتفرم روزانه ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ شماره به دلیل این‌که رفتارهای مخرب مانند کلاهبرداری، مزاحمت، رفتار خلاف ضوابط و قوانین، ارائه کالا یا خدمات غیرمجاز و… مسدود می‌شوند. تعداد افرادی که برای انجام امور روزانه، از خریدهای معمولی تا آموزش و انجام کسب‌وکار از محیط آنلاین استفاده می‌کنند روزبه‌روز بیشتر می‌شود. پس از شیوع کرونا، حوزه‌های بیشتری از فعالیت‌های افراد به فضای آنلاین منتقل شده است. در این میان پلتفرم‌هایی که راه‌اندازی آن‌ها به سال‌ها پیش از کرونا برمی‌گردد، با شیوع کرونا با تقاضای باالایی از درخواست‌ها مواجه شدند. برای مثال به گفته نیما نامداری، عضو هیات مدیره دیوار، این پلتفرم در حال حاضر بصورت میانگین ۴۰میلیون کاربر دارد. مهم‌ترین ویژگی پلتفرم‌ها و مخصوصا پلتفرم‌هایی که تعداد کاربران آن‌ها میلیونی است، ایجاد فضای امن برای فعالیت کاربران است. دیوار نیز بر همین اساس و با توجه به اینکه پلتفرمی است که در آن‌جا مردم خرید و فروش و معاملات خود را انجام می‌دهند، حفظ امنیت معامله، بین خریدار و فروشـنده، جلوگیری از مزاحمت‌های احتمالی و پیشگیری از کلاهبرداری را جزو ارکان خود قرار داده است.

 

با چت دیوار شماره شما مخفی می‌ماند

 

یکی از ویژگی‌هایی که دیوار برای افزایش محیط امن فضای کسب و کار فراهم کرده است امکان چت بین کاربران است که در کنار ویژگی‌های دیگر، امنیت استفاده از این پلتفرم را افزایش داده است. مهم‌ترین مزیت چت دیوار این است که شماره تلفن آگهی‌دهنده یا آگهی‌پذیر مخفی می‌ماند. یعنی اگر کاربران بخواهند شماره تلفن آن‌ها در دسترس دیگران نباشد، با استفاده از چت این امکان برای آن‌ها فراهم می‌شود. از سوی دیگر با چت فرآیند انجام معامله در زمان کمتری پیش می‌رود و صحبت‌های کاربران در چت باید مربوط به آگهی خاص و در خصوص ارائه و یا دریافت کالا و خدمات مورد اشاره باشد و استفاده از آن بابت مقاصد دیگر از جمله ارتباطات خصوصی مجاز نیست.

 

 

به گفته عضو هیات مدیره دیوار، «در دیوار ۳۵۰۰ کلمه است که به عنوان “کلمات حساس”  شناسایی شده است و استفاده از آن‌ها در چت تحت نظر است. اگر احساس کنیم از کلمات سوءاستفاده می‌شود از استفاده از این کلمات جلوگیری، آگهی را حذف یا کاربر را مسدود می‌کنیم. این اقدام با تحلیل رفتار کاربر با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند انجام می‌شود. کاربران کاملا این نظارت بر فضای پلتفرم  را متوجه می‌شوند. هم کاربر متخلف و هم کاربری که از دیوار استفاده مثبت دارد حس می‌کند که مزاحمت‌ها کم شده است. بخش عمده‌ای از این شماره‌ها با ریپورت کردن توسط کاربران یا اطلاع‌رسانی آن‌ها مسدود می‌شود.»

 

استقبال کاربران

 

کسب‌وکارهای آنلاین در محصولی که عرضه می‌کنند برای پیشگیری از انواع تخلف و اتفاقات ناخوشایند و البته برای پیگیری بعد از وقوع تخلف، پیش‌بینی‌های فنی لازم را انجام می‌دهند تا فضایی امن بسازند. واقعیت این است این اقدام به نفع پلتفرم‌ها و کسب‌وکارها است. اولویت اول دیوار به لحاظ راهبردی افزایش اعتماد کاربران است. اعتماد بیشتر منجر به استفاده بیشتر از محصول می‌شود و از طرفی رضایت کاربر، درآمد بیشتر را برای پلتفرم خلق می‌کند. در واقع امنیت بیشتر در فضای پلتفرم رابطه‌ای برد-برد برای کاربران و متولیان پلتفرم است.

افزایش آمار کاربرانی که از چت دیوار استفاده میکنند نشان می‌دهد که کاربران این ویژگی و قابلیت را مفید می‌دانند. در ســال ۱۳۹۹، تعداد کل مکالمات متنی انجام شده در آگهی‌ها ۶۴۱ میلیون و ۵۴۰ هزار مکالمه بوده است. تعداد کل پیام‌ها در سـال ۱۳۹۹ برابر با ۳ میلیارد و ۷۲۵ میلیون بوده که در مقایسه با سال قبل، ۳.۹ برابر شده است. در یک پنجم از کل آگهی‌ها، آگهی‌گذار شماره تماس خود را در آ گهی منتشر نکرده و مکالمه متنی از طریق چت داخل دیوار تنها روش انتخاب شده از سوی آگهی گذار برای برقراری ارتباط با سایر کاربران بوده است. این در حالی است که در سال ۱۳۹۸ ،تنـها ۴ درصـــد از آ گهی‌ها چنین وضعیتی داشتند. هم‌اکنون هم به طور میانگین روزانه بیش از ۱۳ میلیون پیام در بیشتر از ۲/۵ میلیون مکالمه چت دیوار رد و بدل می‌شود.

 

چگونه از چت دیوار استفاده کنیم

 

برای استفاده از ویژگی چت دیوار، کاربران می‌توانند از منوی پایین صفحه، به قسمت «چت»‌های خود وارد شوند و یا چت جدیدی را آغاز کنند. در اولین ورود به بخش چت باید شماره تماس خود را وارد کنید تا سایت دیوار کد تایید را برای شما پیامک کند. در آگهی‌هایی که قابلیت چت را فعال کرده باشند، بر روی آگهی‌شان برچسب چت و یا آیکون پیام (بالن نشان‌دهنده گفتکو در سمت راست و پایین تصاویر آگهی) ظاهر می‌شود. با ورود به صفحه این آگهی‌ها، می‌توانید از گزینه چت برای چت با آگهی‌دهنده در درون برنامه دیوار استفاده کنید.

با ورود به بخش چت می‌توانید لیست چت‌هایی که داشته‌اید را مشاهده کنید، مکالماتی که با برچسب آگهی من مشاهده می‌کنید مربوط به آگهی‌هایی است که شما بر روی دیوار ثبت کرده‌اید و سایر کاربران چت را برای ارتباط با شما آغاز کرده‌اند. همچنین در صورتی که در مورد آگهی شخص دیگری با او مکالمه داشته‌اید و در حال حاضر آگهی مورد نظر حذف شده باشد در قسمت کاربر چت عبارت (حذف شده) درج می‌شود.

 

امکانات چت گسترده می‌شود

 

عضو هیات مدیره دیوار، از افزایش مزیت‌های چت دیوار در آینده‌ای نزدیک خبر داد. نامداری گفت: «در بهمن ماه مسابقه دانشجویی میان دانشجویان دانشگاههای شریف، تهران و امیر کبیر برگزار می‌کنیم که هدف از آن دسترسی به ایده‌های نوآورانه برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت‌ها در چت با استفاده از هوش مصنوعی، فناوری‌های جدید تحلیل دیتا یا پردازش متن الگوهای مزاحمت در چت است.» او گفت: «باید توجه کنیم رفتار ناسالم، پیچیده و پویا است و این کاربران با تغییرات تکنولوژی از حقه‌های جدید استفاده می‌کنند، به همین دلیل در دیوار تلاش می‌کنیم همیشه تکنولوژی‌ها را به‌روز کنیم. اما روش‌های جلوگیری از بروز تخلف صرفا مستلزم تلاش پلتفرم یا مشارکت کاربران نیست. ضلع سوم این موضوع همکاری دستگاههای دولتی است.»

او افزود: «بخش مهمی از سرویس‌ها یا دستگاه‌هایی که کمک می‌کند از تخلف در فضای پلتفرم جلوگیری کنیم در اختیار دولت است. مثلا روزانه هزاران آگهی معامله خودرو در دیوار منتشر می‌شود. ۲ سال است از پلیس می‌خواهیم این امکان را به ما بدهد تا اطلاعات خودرویی که در آگهی است را با اطلاعات مالک تطبیق بدهیم اما پلیس با ما همکاری نمی‌کند.»

 

منبع: خبرآنلاین

دکتر یحیی تابش، استاد دانشگاه استنفورد
پادکست زوم قسمت بیست‌وسوم؛ گفت‌و‌گو با دکتر یحیی تابش، استاد دانشگاه استنفورد
پادکست زوم قسمت بیست‌ودوم؛ گفت‌و‌گو با امیرحسین فقیهی، مدیرعامل لحظه‌نگار
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیستم؛ گفت‌و‌گو با علی الیاسی، مدیرعامل ابرآمد
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت هجدهم؛ گفت‌و‌گو با محمدرضا آقایا، مدیرعامل شرکت باسلام
پادکست زوم سئو 24 رضا شیرازی
پادکست زوم قسمت هفدهم؛ گفت‌و‌گو با رضا شیرازی، مدیرعامل شرکت سئو۲۴
پادکست زوم قسمت شانزدهم؛ گفت‌و‌گو با حمیدرضا احمدی، مدیرعامل شرکت ایوند
پادکست زوم قسمت پانزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر علیرضا توکلی کاشی، متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم تخفیفان
پادکست زوم قسمت چهاردهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تخفیفان
پادکست زوم قسمت سیزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر سعید باجلان، عضو هیات علمی و متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم قسمت دوازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل سهام‌یاب
پادکست زوم قسمت یازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیران ارشد اجرایی اسنپ‌تریپ
پادکست زوم قسمت دهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل میاره
پادکست زوم قسمت نهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل ابرآروان
پادکست زوم قسمت هشتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل پینکت
پادکست زوم همکاران سیستم
پادکست زوم قسمت هفتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل همکاران سیستم
اسنپ فود
پادکست زوم قسمت ششم؛ گفت‌و‌گو با رییس هیات مدیره اسنپ‌فود
پادکست زوم، قسمت پنجم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تپسی