شرکت داتین به مناسبت ۱۰ سالگی خود گزارشی را منتشر کرد

شرکت داتین به مناسبت ۱۰ سالگی خود گزارش عملکردی را منتشر کرده است.

 

شرکت داتین به عنوان بزرگترین زیرمجموعه فناپ – هلدینگ فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک پاسارگاد- شناخته می‌شود که راهکارهای نرم‌افزاری بانکی، مالی و بیمه را به بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری، بیمه‌ها و سازمان‌های مرتبط ارایه می‌دهد و هسته اولیه آن توسط تیم راهکارهای بانکی فناپ شکل گرفته بود.

 

داتین برای تبدیل‌شدن به یک سازمان بزرگتر با قابلیت ارایه خدمات به مشتریان بزرگ، برنامه رشد جهشی یا Scale-Up خود ر از ابتدای سال ۱۳۹۸ در ابعاد مختلف آغاز کرد.

 

در این گزارش مجید قاسمی، مدیرعامل بانک پاسارگاد، به نحوه شکل‌گیری این تیم و تاسیس فناپ در جریان یک جلسه کوهنوردی اشاره کرده که می‌گوید: «یک صبح جمعه درحال کوهنوردی، چند جوان را دیدم که مشغول صحبت درباره نرم‌افزار هستند. در مسیر با هم حرکت کردیم و هم‌کلام شدیم. به آن‌ها گفتم می‌خواهم بانکی درست کنم و دنبال کُربنکینگش هستم. فکر می‌کنید بتوانید کُربنکینگ بنویسید؟ آن‌ها استقبال کردند و من این جوانان را به دفترم دعوت کردم. این‌گونه بود که هسته اولیه فناپ و تیم راهکارهای بانکی شکل گرفت و بعدها به شرکت مستقل داتین تبدیل شد.»

 

بانک‌های پاسارگاد، سپه، قرض‌الحسنه رسالت، گردشگری، توسعه تعاون، رفاه کارگران، سرمایه و شهر، هشت بانکی هستند که از راهکارها و محصولات داتین استفاده می‌کنند. علاوه بر این بانک‌ها، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بیمه پاسارگاد، بیمه کوثر، بیمه حکمت صبا، بیمه باران، شرکت پرداخت نوین آرین، شرکت توسعه سرمایه پیشگامان پویا، شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد، شرکت تجارت الکترونیک ایران خودرو، شرکت پتروشیمی پردیس و هلدینگ پارس آریان نیز از دیگر مشتریان داتین هستند.

 

گزارش داتین از چندین فصل تشکیل شده که یکی از مهم‌ترین بخش‌ها مربوط به ارایه اطلاعات و آماری از این مجموعه است. در فصل پنجم این گزارش آمده است که سامانه‌های داتین در پرتراکنش‌ترین روز بانک‌ها ۵۷۰ تراکنش را در هر ثانیه پردازش کردند.

 

 

براساس اطلاعات استخراج‌شده از سامانه‌های داتین تا پایان آذر ماه ۱۴۰۰، تعداد کل دستگاه‌های خودپرداز متصل به سامانه‌های سوییچ بانکی داتین بیش از ۱۲ هزار دستگاه بوده است. این عدد با احتساب خودپردازهایی که از طریق سوییچ واسط به سوییچ داتین متصل می‌شوند، به ۱۵ هزار دستگاه می‌رسد.

 

داتین در گزارش خود اعلام کرد تا پایان آذرماه ۱۴۰۰، تعداد کل شعب بانکی متصل به سامانه بانکداری متمرکز داتین بیش از شش هزار شعبه بوده که معادل ۲۵ درصد شعب کل بانک‌های کشور است. همچنین مجموعا در ۱۰ هزار شعبه بانکی در کشور، به کمک حداقل یکی از سامانه‌های داتین به مشتریان ارائه خدمات می‌شود. مجموع مشتریان بانک‌های استفاده‌کننده از سامانه جامع بانکی داتین، بیش از ۷۱ میلیون نفر و چهار میلیون نفر بیشتر از جمعیت بریتانیا است.

 

بر اساس اطلاعات استخراج‌شده از سامانه‌های داتین تا پایان آذر ماه ۱۴۰۰، حجم کل اطلاعات روی پایگاه‌های داده سامانه جامع بانکی داتین ۳۱۵۸ ترابایت معادل ۳ پتابایت بوده است.

فایل کامل PDF گزارش داتین را از اینجا دریافت کنید.

link

مطالب مرتبط

رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

آموزش و آگاهی در آکادمی نوبیتکس

رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه شده، اما ورود به این بازارها برای افراد تازه‌کار، چالش‌برانگیز و پیچیده است و
رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه…
ایرانسل

حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»

ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری ایده‌ها و نوآوری‌های این رویداد حضور دارد. به گزارش روابط عمومی
ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری…
دیوار

پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به جای تهدید به تعهدات‌تان عمل کنید

مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور»،‌ با اشاره به سابقه این ماجرا گفت: دیوار از ۱۸
مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر…
دیوار

هشدار مسدودیت برای بخش املاک «دیوار» و «شیپور» توسط وزارت راه

ابوالفضل نوروزی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: «بخش املاک سکوهای دیوار و شیپور تا هفته آینده در صورت عدم فراهم آوردن احراز هویت مالک و
ابوالفضل نوروزی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: «بخش املاک سکوهای…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم