وزیر ارتباطات: ایرانسل در توسعۀ ظرفیت شبکۀ پهن‌باند پیشگام است

وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، با تقدیر از ایرانسل برای پیشگامی در راه‌اندازی لایۀ جدید فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز، از سایر اپراتورها هم خواست تا از اقدام ایرانسل الگو گرفته و گام‌های سریعتری برای اجرای پروژۀ مشابه در شبکۀ خود بردارند.

 

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، مراسم آنلاین افتتاح طرح‌های ارتباطی ایرانسل به مناسبت دهۀ فجر، شامل «آغاز راه‌اندازی لایۀ جدید فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز در شبکۀ پهن‌باند همراه (FDD-LTE) ایرانسل» و «بهره‌برداری از پروژۀ توسعۀ ظرفیت مرکز سوییچ ایرانسل در اصفهان»، بعدازظهر امروز چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰، با حضور دکتر عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل و اصحاب رسانه برگزار شد.

در این مراسم که دکتر صادق عباسی شاهکوه معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) و مهندس حمید فتاحی معاون وزیر، رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت نیز حضور داشتند، وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، با تقدیر از ایرانسل به‌عنوان اولین اپراتوری که توانسته در راه‌اندازی لایۀ جدید فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز در شبکۀ خود، پیشگام باشد، از سایر اپراتورها هم خواست تا از اقدام ایرانسل الگو گرفته و گام‌های سریعتری برای اجرای پروژۀ مشابه در شبکۀ خود بردارند.

با تخصیص باند فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز به اپراتورهای همراه توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) در تیر ماه ۱۴۰۰، ایرانسل موفق شده است تا به‌عنوان اپراتور پیشگام در نصب تجهیزات و راه‌اندازی لایۀ جدید مبتنی بر این باند فرکانسی، تاکنون ۵۰ سایت ارتباطی در شبکۀ پهن‌باند همراه (FDD-LTE) خود را به لایۀ جدید ۲۳۰۰ مگاهرتز تجهیز کند که در مراسم امروز، یک سایت ارتباطی در منطقۀ تهرانسر، به نمایندگی از سایت‌های مذکور، با درخواست مدیرعامل ایرانسل، توسط وزیر ارتباطات، با حضور مهندس علی قهرمانی مدیرکل برنامه‌ریزی و طراحی رادیوی شبکۀ ایرانسل در محل سایت مذکور، افتتاح شد.

در این مراسم، همچنین پروژۀ توسعۀ ظرفیت مرکز سوییچ ایرانسل در اصفهان، با درخواست مدیرعامل ایرانسل، توسط وزیر ارتباطات، با حضور مهندس مجید گلی مدیر ارشد منطقۀ مرکز ایرانسل در محل این پروژه، افتتاح شد. با افتتاح پروژۀ مذکور، ۸۰ رک به ظرفیت مرکز سوییچ ایرانسل در اصفهان افزوده شد تا به این ترتیب، کیفیت و پایداری شبکۀ ایرانسل در مرکز کشور، بیش از پیش بهبود پیدا کند.

 

مدیرعامل ایرانسل: ۱۰۰۰ ترابایت به ظرفیت روزانهٔ رادیویی ایرانسل افزوده می‌شود

 

مدیرعامل ایرانسل در این مراسم، با اشاره به آغاز رسمی راه‌اندازی لایۀ فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز در شبکۀ ایرانسل با افتتاح ۵۰ سایت، تصریح کرد: در فاز نخست این پروژه، ۷۰۰ سایت ایرانسل تا پایان فروردین ۱۴۰۱ به این لایۀ فرکانسی تجهیز می‌شوند و در فاز دوم نیز، تا مهر ماه سال آینده، تعداد این سایت‌ها به بیش از ۱۸۰۰ سایت خواهد رسید. ان‌شاءالله، در فازهای بعدی نیز، در نیمۀ دوم سال آتی، تجهیز سایر سایت‌های ارتباطی ایرانسل به این لایۀ فرکانسی، اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای این پروژه، تا کنون ۱۸۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است، تأکید کرد: با راه‌اندازی این لایۀ ارتباطی در شبکۀ پهن‌باند ایرانسل، شاهد بهبود تجربه مشترکان و افزایش ظرفیت رادیویی شبکه به میزان ۱۰۰۰ ترابایت در روز، به‌خصوص در مناطق پرترافیک شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها خواهیم بود.

عباسی‌آرند همچنین درخصوص بهره‌برداری از پروژۀ توسعۀ ظرفیت مرکز سوییچ ایرانسل در اصفهان، از افتتاح دو مرکز سوییچ دیگر ایرانسل در مشهد و کرج در اسفند ماه سال جاری خبر داد.

وی تأکید کرد: تلاش شده تا این سه مرکز سوییچ، در مدت کمتر از ۱۰ ماه به بهره‌برداری برسد و به لحاظ فنی، هم در طراحی و هم در اجرا، همۀ استانداردهای روز دنیا به کار گرفته شده تا پایداری خدمات شبکۀ ایرانسل، به‌خصوص برای مشترکان استان‌های مرکزی کشور، بیش از پیش افزایش یابد.

مدیرعامل ایرانسل افزود: ۳۵۰ میلیارد تومان در احداث پروژۀ توسعۀ مرکز سوییچ اصفهان و ۳۰۰ میلیارد تومان هم در خرید و نصب تجهیزات الکترونیکی آن سرمایه‌گذاری شده که در مجموع، ارزش این پروژه را به ۶۵۰ میلیارد تومان رسانده است.

 

وزیر ارتباطات: اپراتورها از ایرانسل الگو بگیرند

 

وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات هم در این مراسم، طی سخنانی با بیان این که «به همۀ همکاران عزیزم در شرکت ایرانسل و همۀ عزیزان تلاشگر این شرکت در سراسر کشور خدا قوت می‌گویم»، تأکید کرد: خوشحالیم که ایرانسل در راه‌اندازی لایۀ فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز پیشگام بوده و به عنوان نخستین اپراتور، از این محدودۀ فرکانسی برای ارتقای خدمات به مشترکان خود استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات وزارت ارتباطات برای بهبود شاخص‌های کیفی دسترسی مردم به شبکۀ ملی اطلاعات، به موضوع تأمین پهنای باند و توسعۀ محدوده‌های فرکانسی اپراتورهای همراه اشاره کرد و گفت: در اولین گام برای توسعۀ محدوده‌های فرکانسی، واگذاری باند فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز به اپراتورها دنبال شد و امروز شاهد هستیم که ایرانسل به عنوان اولین اپراتور، این لایۀ فرکانسی را راه‌اندازی کرده که این امر جای تقدیر و تشکر دارد.

زارع‌پور تأکید کرد: امیدوارم همکارانم در همۀ اپراتورها، قدمی که ایرانسل در این زمینه برداشته را ببینند و توقع و انتظارم از آنان این است که با الگو گرفتن از ایرانسل، گام‌های سریعتری برای اجرای پروژۀ مشابه در شبکۀ خود بردارند.

وی افزود: حتی امیدوارم که ایرانسل نیز بتواند با رفع موانع موجود که بنده هم از آن مطلع هستم، فازهای برنامه‌ریزی شده برای این پروژه را با سرعت بیشتری عملیاتی کند.

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به دستور وی، کارگروهی در رگولاتوری، مأمور پایش منظم کیفیت شبکه ارتباطی و رفع موانع بهبود کیفیت شبکه در تعامل با سایر حوزه‌ها شده است، تصریح کرد: در همین مدت، رایزنی‌هایی با شهردار تهران و دیگر کلان‌شهرهای کشور انجام داد‌ه‌ام تا مشکلات و موانع موجود بر سر راه نصب دکل‌های ارتباطی اپراتورها برطرف شود.

وی افزود: متأسفانه از نظر فرهنگی و اجتماعی، مردم به نصب دکل‌های ارتباطی در سکونت‌گاه‌های خود حساسند و من شخصاً وارد عمل شده‌ام تا با تأکید بر بی‌خطر بودن دکل‌ها، برای اصلاح فضای روانی موجود، تلاش کنم.

زارع‌پور همچنین از آغاز واگذاری پورت‌های فیبرنوری به مردم از هفتۀ آینده خبر داد و ابراز امیدواری کرد که تا پایان دولت سیزدهم، واگذاری ۲۰ میلیون پورت فیبرنوری به مردم محقق شود.

وی در پایان سخنان خود، با بیان اینکه «از همه همکارانم در شرکت ایرانسل، علی‌الخصوص دکتر عباسی‌آرند و معاونان محترم ایشان و همۀ کسانی که برای پیشبرد اهداف توسعۀ ارتباطی تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم» ابراز امیدواری کرد تا مجموعۀ تلاش‌ها، باعث افزایش کیفیت، سرعت و پایداری شبکه شود و لبخند رضایت بر لبان مردم نقش ببندد.

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم