سرویس اعزام پزشک و انجام آزمایش در محل به دکترساینا اضافه شد

دسترسی به امکانات درمان از دارو تا پزشک زنجیره‌ای است که اگر به طور یکپارچه در بستری واحد قابل دریافت باشد، امنیت خاطر و آرامش قابل توجهی برای بیمار، اطرافیان او و همچنین بدنه کلی جامعه ایجاد خواهد کرد. دریافت خدمات آزمایشگاهی و همچنین دسترسی به پزشک بعد از مشاوره آنلاین در جریان دریافت خدمات سلامت الکترونیکی نیازی است که در صورت پاسخگویی به آن، وضعیت سلامت عمومی جامعه رشد قابل توجهی خواهد کرد.

دکترساینا نیز در راستای گسترش این زنجیره و از سویی دیگر بر اساس باور به اهمیت زنجیره ارزش بودن خدمات این حوزه چند حلقه اساسی به خدمات خود اضافه کرده است. ازمهم‌تذین موارد آن می‌توان به آزمایش در محل و اعزام پزشک به محل اشاره کرد. این در شرایطی است که بیماران بعد از دریافت مشاوره آنلاین پزشکی در موارد قابل توجهی نیازمند انجام آزمایش و حتی دسترسی به معاینات بالینی داشته‌اند.

اولین حلقه اضافه شده به این زنجیره ارزش؛ ارائه خدمت آزمایش در محل است. مهدی خدادادی، مدیرعامل دکترساینا با تاکید بر اینکه افراد زیادی از خدمات آزمایشگاهی استفاده می‌کنند و بخش قابل توجهی درباره دریافت این خدمت در محل آگاهی ندارند، هرچند خواستار آن هستند از ارائه سرویس آزمایش در محل دکتر ساینا خبر داده است.

 

زنجیره ارزش دکترساینا تقویت شد

خدادادی با اشاره به اینکه دکترساینا صرفا بر اساس تقویت زنجیره ارزش خدمات سلامت با کیفیت و استانداردی را ارائه داده است اعلام کرد: «ارائه خدمت آزمایش در محل نیز در همین راستا و به عنوان راهکاری برای دسترسی بهتر کاربران به روند پیشگیری از بیماری تا درمان آن است.»

خدادادی درباره اضافه شدن امکان آزمایش در محل دکترساینا با تاکید بر اینکه خدمت آزمایش در محل یکی از حلقه‌های زنجیره ارزش دکترساینا است؛ گفت: «در راستای تقویت این زنجیره ارزش اعزام پزشک در محل نیز به خدمات دکترساینا اضافه کرده‌ایم. این امکان از آنجایی است که در صورت نیاز به معاینات بالینی بیمار نگران دسترسی به پزشک را نداشته باشد.»

او با اشاره به اینکه ارائه خدمت آزمایش در محل مدتی است که از طرف آزمایشگاه‌ها یا مجموعه‌های آنلاین حوزه سلامت ارائه می‌شود، به تشریح شیوه ارائه این خدمت در دکترساینا پرداخت و گفت: «مولفه‌های سلامت همچون نمونه‌گیری، حفظ زنجیره سرد نمونه و رساندن سلامت نمونه به آزمایشگاه در روند ارائه این خدمت بسیار قابل توجه است.»

خدادادی معتقد است که سرویس آزمایش در محل و همچنین اعزام پزشک به محل بخشی از زنجیره سلامت دکترساینا است و این حلقه‌ها هم باید همچون حلقه‌های پیشین زنجیره ارزش دکترساینا با بیشترین کیفیت ممکن ارائه شوند.

 

استانداردهای دکترساینا در همکاری با آزمایشگاه

اما موضوع آزمایش در محل پیش از این هم توسط آزمایش‌گاه‌ها یا حتی دیگر پلتفرم‌های ارائه خدمات سلامت مورد توجه قرار گرفته بود. این در حالی است که این سرویس نیازمند توجه به جزئیات و رعایت پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های قابل توجهی است. حالا باید دید این سرویس بر چه اساسی به کاربران دکترساینا ارائه می‌شود؟

خدادادی با توضیح درباره روند بررسی استانداردهای آزمایشگاه توسط دکترساینا، در مورد چگونگی انتخاب این آزمایشگاه‌ها گفت: «این روند شامل استانداردهای بسیار بالا و سختگیرانه‌ای است. بررسی دستگاه‌ها و ابزارآلات آزمایشگاهی و بررسی نمونه‌ها توسط مدیر تیم پزشکی دکترساینا، فقط بخشی از این روند است.»

او بر این باور است که این روش منجر به تایید کیفیت خدمات رسانی در آزمایشگاه خواهد شد.

مدیرعامل دکترساینا با تاکید بر اینکه رصد و بررسی همه مراحل از دریافت نمونه تا ارسال آن به آزمایشگاه و در نهایت تحلیل و بررسی پاسخ آزمایش برای کاربر با بیشترین دقت انجام خواهد شد، گفت: «این فرایند در مسیر اهداف و برنامه‌هایی است که در جریان راه‌اندازی آزمایش در محل به طور جدی به آن توجه شده است.»

 

دکتر ساینا یک زنجیره ارزش است، نه پلتفرم

مدیرعامل دکترساینا بر این باور است که در فرایند درمان دو نگرش متفاوت وجود دارد.

او در اینباره گفت:«نخست اینکه خدمات ارائه شده را در چارچوب پلتفرم مورد بررسی قرار دهیم و دوم ارائه خدمات درمان به عنوان یک زنجیره ارزش. رویکرد و سیاست کاری دکتر ساینا در روند کاری ارائه خدمت سلامت به کاربر و در نتیجه حرکت در مسیر زنجیره ارزش است و نه پلتفرم.»

خدادادی با تاکید بر اینکه دکترساینا روند ارائه خدمات خود را به عنوان یک زنجیره ارزش تعریف کرده، گفت: «در روند کاری پلتفرم خدماتی که ارائه می‌شوند، فارغ از اینکه کیفیت و ویژگی‌ها چه تناسبی با هم دارند و چطور می‌توانند ارزش آفرینی کنند، صرفا به دنبال اضافه کردن خدمات در حوزه سلامت هستند.»

او در ادامه توضیحات خود در پاسخ به این پرسش که مسیر توسعه عملکرد دکترساینا بر چه اساسی است، گفت: «توسعه دکترساینا و اضافه شدن هر خدمتی در راستای تقویت و تکمیل زنجیره ارزش ارائه خدمات سلامت استاندارد به کاربران است.»

به گفته او به طور قطع در آینده سرویس‌هایی به دکترساینا اضافه خواهد شد که این زنجیره ارزش را تکمیل‌تر و غنی‌تر خواهد کرد.

دکترساینا پیش از این اعلام کرده بود که تله هلث یا به طور کلان جریان کلی سلامت الکترونیکی، راهی برای ارائه خدمات حوزه سلامت به مناطق دور از مرکز است. استفاده از مشاوره‌های آنلاین پزشکی نیز در همین مسیر به توسعه سلامت عمومی جامعه منجر می‌شود.

حالا با ارائه سرویس آزمایش در محل دکترساینا باید دید این خدمت چطور و از چه مسیری قصد آغاز به کار دارد. آیا آزمایش در محل در همان گام‌های ابتدایی و اولیه در مناطق دور از مرکز هم ارائه ارائه خواهد شد، یا کاربران باید منتظر ایجاد زیرساخت به این منظور باشند؟

خدادادی در پاسخ به این پرسش، گفت: «از آنجایی که نگاه و رویکرد دکترساینا همواره تقویت زنجیره ارزش است و نه افزایش درآمد، کیفیت ارائه خدمت اهمیت بسیار بالا و قابل توجهی دارد. از همین رو گزینه انتخابی دکترساینا ابتدا نظارت و کنترل کامل روند آزمایش است.»

او در ادامه توضیحات خود، گفت: «از همین رو دکترساینا قصد دارد ابتدا این خدمت را در نزدیکترین نقطه ارائه کند و بعد از بررسی‌های کامل در فاصله زمانی حدود یک ماه این خدمت را بعد از پایتخت در سایر شهرهای بزرگ از جمله اصفهان، مشهد، تبریز، اهواز و شیراز نیز ارائه سرویس آغاز خواهد شد.»

 

فروش دارو با نسخه پزشک به زودی اجرایی خواهد شد

 از حوزه‌های جذاب و البته پرچالش توسعه سلامت الکترونیکی فروش دارو است. دکترساینا هم از آنجایی که در تلاش برای تقویت این زنجیره ارزش است، فروش دارو را نیز در برنامه‌های آینده توسعه خود قرار داده است. اما این روند بر چه مبنایی خواهد بود؟

مدیرعامل دکترساینا در پاسخ به این پرسش با تاکید بر اینکه اگر دکترساینا وارد این عرصه شود به هیچ عنوان داروی بدون نسخه ارائه نخواهد داد، گفت: «امکان کنترل گسترده وجود ندارد، بنابراین بر اساس زنجیره ارزش دکترساینا به دلیل فعالیت در حوزه سلامت در مقابل سلامت جامعه مسئول است.»

«ارائه دارو بر اساس نسخه پزشک یکی از اصول جدی در دکترساینا است. زنجیره ارزش دکترساینا به هیچ عنوان بنا ندارد به دلیل کسب درآمد از حلقه‌های ارزش خود فاصله بگیرد و بر همین اساس است که برنامه فروش دارو را دقیقا بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت، قوانین مدون و در نهایت مبتنی بر نسخه رسمی پزشک ارائه خواهد داد.»

خدادادی با بیان این موضوع در بخش پایانی توضیحات خود گفت: «نمی‌توان صرفا با تکیه بر این موضوع که در حال حاضر داروخانه‌ها هم برخی داورهای نسخه‌ای را بدون نسخه در اختیار افراد قرار می‌دهند این روند نادرست را وارد چرخه سلامت الکترونیکی کرد. این نکته را باید مورد توجه قرار داد که سلامت جامعه اولویت، خط قرمز و شاخص اصلی توسعه دکترسایناست.»

 

link

مطالب مرتبط

خبرها

مشتریان منحصر بفرد سینماتیکت به بیش از ۵ میلیون نفر رسید

سامانه فروش بلیت آنلاین «سینماتیکت» اعلام کرد در فروردین ۱۴۰۳ به بیش از ۵ میلیون مخاطب منحصر به فرد رسیده است. این پلتفرم از ابتدای فروردین ۱۴۰۳، ۸۷۰ هزار بلیت به
سامانه فروش بلیت آنلاین «سینماتیکت» اعلام کرد در فروردین ۱۴۰۳ به بیش از ۵ میلیون مخاطب…
تخفیفان

احتمال سرمایه‌گذاری گلرنگ در تخفیفان

نازنین دانشور اعلام کرد که پس از همکاری تخفیفان با تپسی، احتمال دارد گلرنگ در تخفیفان نیز سرمایه‌گذاری کند. نازنین دانشور، هم‌موسس و مدیرعامل اسبق تخفیفان در
نازنین دانشور اعلام کرد که پس از همکاری تخفیفان با تپسی، احتمال دارد گلرنگ در تخفیفان…
ایرانسل

آغاز فاز دوم عملیات توسعه فیبر نوری ایرانسل در قائم‌شهر

با امضای قرارداد پروژه توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و فرمانداری و شهرداری شهرستان قائمشهر، فاز دوم عملیات اجرایی شبکه
با امضای قرارداد پروژه توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و…
کافه بازار

سرویس پرداخت مستقیم «بازارپی» به تپسی اضافه شد

سرویس پرداخت بازارپی به تازگی روی تپسی پیاده‌سازی شده و از این پس، کاربران با به‌روز‌رسانی نسخۀ جدید تپسی، می‌توانند از این سرویس استفاده نمایند. با پیاده‌سازی
سرویس پرداخت بازارپی به تازگی روی تپسی پیاده‌سازی شده و از این پس، کاربران با به‌روز‌رسانی…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم