برای مشاهده نتایج کلید Enter را بزنید

«دیوار» کجای بازار مسکن است؟

سختی‌های زیادی در این دنیا وجود دارد اما اغراق نیست اگر بگوییم یکی از سختی‌ها هم پیدا کردن خانه است. خانه‌ای که که باب میلمان باشد، با هزینه‌هایمان جور دربیاید و البته وقت ما را برای پیدا کردنش خیلی نگیرد. برای همین کار سخت، سایت‌های خانه‌یابی تاسیس شدند تا اقلا رنج رفت و آمد را کم کنند و ما را در پیدا کردن خانه یاری کنند. در حال حاضر پلتفرم‌ها نقشی اساسی در خانه‌یابی برای شهروندان دارند و تصور جستجوی خانه بدون حضور پلتفرم‌ها تصوری محال است. یکی از اولین اسم‌هایی که هنگام جستجوی خانه به ذهن ما می‌رسد «دیوار» است. دیوار که خرید و فروش کالا و خدمات مختلفی را برعهده دارد، یک بخش بزرگ و گسترده به اسم املاک دارد که یکی از پربازدیدترین‌ بخش‌های این سایت است. دیوار این روزها یکی از جامع‌ترین بانک‌‌های اطلاعاتی در رابطه با پیدا کردن خانه است که املاک داران و جستجوکنندگان خانه را به هم مرتبط می‌کند.

 

یک بانک اطلاعاتی کامل

بخش املاک دیوار یک بانک اطلاعاتی کامل است که به شما در هر زمینه‌ای اعم از خرید، رهن و یا اجاره پیشنهادهای متنوعی ارائه می‌دهد. در واقع اگر شما دنبال خانه باشید به شما کمک می‌کند تا با هر بودجه‌ای خانه خود را پیدا کنید. فایل‌هایی که در دیوار وجود دارد بسیار متنوع هستند و نمونه این تنوع را در دیگر سایت‌ها به ندرت می‌توانید پیدا کنید. از طرفی شما با طبقه بندی درخواست‌هایتان می‌توانید به راحتی خانه مورد نظر خود را پیدا کنید.به دلیل فراوانی زیادی که در بخش املاک وجود دارد، این طبقه بندی به شما کمک می‌کند که در بین انتخاب‌های زیاد سردرگم نشوید. دقت و توجه به جزئیات و آنچه که یک خریدار به دنبال آن است، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بخش املاک دیوار است.

 

مشتریانی به وسعت یک شهر

اما در سایت دیوار همه چیز به بخش جستجوکنندگان خانه در دیوار ختم نمی‌شود. در واقع گروه دیگری که از بخش املاک سایت دیوار استقبال می‌کنند، فعالان بنگاه‌های معاملات ملکی هستند. آن‌ها با انتشار آگهی می‌توانند به تعداد زیادی از مشتریان دسترسی داشته باشند. دنیای اینترنت کاری کرده که افراد می‌توانند از هر شهر و دیاری با هم ارتباط داشته باشند و برای پیدا کردن خانه ایده‌آل، نیاز به طی کردن مسیر نداشته باشند. دیوار در واقع کار را برای بنگاه‌های معاملات ملکی راحت کرده است. با دیوار دایره مشتریان از یک محله و منطقه فراتر می‌رود و به کل ایران می‌رسد. فرض کنید شما بنگاه املاک در منطقه ۳ دارید اما به راحتی می‌‌توانید با هر فردی در هر منطقه ارتباط بگیرید و دایره فروش خود را گسترش دهید. طبق گزارش سال ۱۳۹۹ که دیوار منتشر کرده آگهی‌های املاک دیوار، بعد از دسته «مربوط به خانه» در رتبه دومِ بیشترین آگهی‌ها بوده است. این رقم آگهی که بسیار قابل توجه است؛ و بخش زیادی از آن از به دلیل نیازی است که کاربران این پلتفرم در بخش املاک در این پلتفرم ثبت کرده‌اند. در واقع، هرکسی که دنبال خانه می‌گردد، اولین جایی که دنبال می‌کند، دیوار است.

 

ثبت ۷ میلیون آگهی فروش در یکسال

گزارش سال دیوار آمارهای جالب دیگری هم در بخش املاک ارائه داده است. طبق این گزارش، سال گذشته ۷ میلیون آگهی فروش املاک و ۳/۶ میلیون آگهی رهن و اجاره ثبت شده است. متوسط بازدید هر آگهی فروش ۳۸۶ و متوسط بازدید هر آگهی اجاره ۳۷۱ بوده است. اعداد و ارقامی که در رابطه با بخش املاک دیوار منتشر شده است گویای همه چیز است. هیچ بنگاه‌داری در طول روز نمی‌تواند به این تعداد مشتری دسترسی داشته باشد اما تمام این اعداد و ارقام عجیب با کمک دیوار به واقعیت تبدیل شده و در زندگی روزمره املاک‌داران جا باز کرده است. حتی افرادی که به صورت شخصی آگهی خانه خود را منتشر می‌کنند بدون هیچ هزینه‌ای و به راحتی می‌توانند به تعداد زیادی مشتری دست پیدا کنند؛ اتفاقی که شاید تا چند سال پیش قابل تصور نبود. 

 

نگاه همه جانبه به ایران

در پایان نیز باید به این نکته اشاره کنیم که دیوار علاوه بر تهران، شهرهای بزرگ زیادی را پوشش می‌دهد. در واقع خانه شهرهای بزرگ نیز در این سایت آگهی شده و تعداد قابل توجهی خانه برای خرید، رهن و اجاره وجود دارد. در سال‌های اخیر توجه به دیگر شهرها مورد توجه قرار گرفته و دیوار این امکان را می‌دهد که درخواست‌کنندگان خانه از هر شهری باهم در ارتباط باشند و خانه مورد نیاز خود را پیدا کنند. این نگاه همه جانبه به ایران در کنار دیگر ویژگی‌هایی که در این مطلب به آن اشاره کردیم باعث شده تا دیوار یکی از بهترین گزینه‌ها برای یافتن خانه باشد.

دکتر یحیی تابش، استاد دانشگاه استنفورد
پادکست زوم قسمت بیست‌وسوم؛ گفت‌و‌گو با دکتر یحیی تابش، استاد دانشگاه استنفورد
پادکست زوم قسمت بیست‌ودوم؛ گفت‌و‌گو با امیرحسین فقیهی، مدیرعامل لحظه‌نگار
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیستم؛ گفت‌و‌گو با علی الیاسی، مدیرعامل ابرآمد
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت هجدهم؛ گفت‌و‌گو با محمدرضا آقایا، مدیرعامل شرکت باسلام
پادکست زوم سئو 24 رضا شیرازی
پادکست زوم قسمت هفدهم؛ گفت‌و‌گو با رضا شیرازی، مدیرعامل شرکت سئو۲۴
پادکست زوم قسمت شانزدهم؛ گفت‌و‌گو با حمیدرضا احمدی، مدیرعامل شرکت ایوند
پادکست زوم قسمت پانزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر علیرضا توکلی کاشی، متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم تخفیفان
پادکست زوم قسمت چهاردهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تخفیفان
پادکست زوم قسمت سیزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر سعید باجلان، عضو هیات علمی و متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم قسمت دوازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل سهام‌یاب
پادکست زوم قسمت یازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیران ارشد اجرایی اسنپ‌تریپ
پادکست زوم قسمت دهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل میاره
پادکست زوم قسمت نهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل ابرآروان
پادکست زوم قسمت هشتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل پینکت
پادکست زوم همکاران سیستم
پادکست زوم قسمت هفتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل همکاران سیستم
اسنپ فود
پادکست زوم قسمت ششم؛ گفت‌و‌گو با رییس هیات مدیره اسنپ‌فود
پادکست زوم، قسمت پنجم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تپسی