حمایت از ۵۰۰ استارتاپ و ایده نوآورانه طی پنج سال توسط سامسونگ

شرکت سامسونگ ۱۳ پروژه جدید مرکز C-Lab (Creative Lab) خود را به تازگی و در جریان نمایشگاه CES امسال معرفی کرد. این پروژه‌ها راهکارهای نوآورانه‌ای را‌ در حوزه‌های آموزش، بهداشت و سلامت، محیط زیست، هوش مصنوعی، حمل‌ونقل، متاورس و… ارائه می‌کنند. 

C-Lab مرکز نوآوری سامسونگ است که با هدف توسعه هر چه بیشتر خلاقیت در فرهنگ سازمانی این شرکت تاسیس شده است.

 

کارمندان خلاق

 C-Lab Inside یکی از دو بخش اصلی مرکز C-Lab است که از سال ۲۰۱۲ به منظور تبدیل ایده‌های نوآورانه کارمندان سامسونگ به کسب‌وکارهای جدید راه‌اندازی شده است. C-Lab Inside در نمایشگاه امسال چهار استارتاپ جدید خود را به نمایش گذاشت.

استارتاپ‌های Piloto (راهکار هوش مصنوعی کمک به کودکان برای استفاده بهینه از گوشی‌های هوشمند)، PROBA (آزمون آنلاین مبتنی بر هوش مصنوعی)، innovision (تشخیص زودهنگام انحراف چشم در نوزادان) و ZamStar (آموزش آسان گیتار با راهنمای هوشمند) از جمله ایده‌های خلاقانه کارمندان سامسونگ بودند که فرصت معرفی در نمایشگاه CES را پیدا کردند. حضور علاقه‌مندان به فناوری‌های جدید فرصت مناسبی را فراهم کرد تا استارتاپ‌های جدید این مرکز به بازاریابی و گرفتن بازخورد از مشتریان بپردازند.

 

ورود استارتاپ‌ها به بازارهای جهانی

C-Lab Outside یکی دیگر از بخش‌های مرکز نوآوری سامسونگ است. بخش C-Lab Outside در اکتبر ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد و به عنوان برنامه شتابدهی استارتاپ‌ها در اکوسیستم استارتاپی کره‌جنوبی فعالیت می‌کند.

استارتاپ‌هایی که در برنامه C-Lab Outside پذیرش می‌شوند، امکاناتی شامل فضای کار اداری، مشاوره با منتورهایی از کارمندان سامسونگ، فرصت شرکت در نمایشگاه‌های جهانی فناوری اطلاعات، ایجاد رابطه‌ با سرمایه‌گذاران و پشتیبانی مالی را دریافت می‌کنند. 

C-Lab Outside در نمایشگاه CES  امسال ۹ استارتاپ موفق خود را معرفی کرد. از این جمع استارتاپ Petnow جایزه برترین نوآوری در بخش نرم‌افزار و اپلیکیشن‌های موبایل را از نمایشگاه CES 2022 دریافت کرد. Petnow پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی است که از طریق راهکارهای تشخیص بیومتریک به پیدا شدن حیوانات خانگی گمشده کمک می‌کند.

استارتاپ‌های C-Lab در نمایشگاه CES  امسال، ۲۱ جایزه نوآوری را به دلیل راهکارهای خلاقانه خود دریافت کردند. استارتاپ‌های Verses (اپلیکیشن موسیقی تعاملی متاورس)، bitsensing (تصویربرداری برای رانندگی با خودروهای هوشمند) و BLUEFEEL (نظارت و اندازه‌گیری لحظه به لحظه میزان گردوغبار و آلودگی هوا) از جمله پلتفرم‌هایی هستند که در نمایشگاه CES مورد تقدیر قرار گرفتند.

هارک کیوپارک، مدیر امور مالی سامسونگ در مورد حمایت‌های این شرکت‌ از برنامه‌های C-Lab می‌گوید : «استارتاپ‌های C-Lab با حمایت‌های انجام شده، توانسته‌اند مهارت‌های فناورانه خود را در عرصه جهانی هم ثابت کنند، کسب بیشترین جوایز نوآوری از نمایشگاه CES مُهر تاییدی بر این موضوع است. با پشت‌سر گذاشتن موج‌های‌ شدید همه‌گیری و بازگشایی کسب‌وکارها و نمایشگاه‌ها این خوش‌بینی را داریم که استارتاپ‌های C-Lab بتوانند حضور فعال‌تری در عرصه جهانی داشته باشند».  

سامسونگ پیش از این برنامه‌ریزی کرده‌ بود تا طی یک دوره پنج ساله ۳۰۰ استارتاپ را در برنامه C-Lab Outside و ۲۰۰ پروژه نوآورانه را در بخش C-Lab Inside رشد و توسعه دهد. سامسونگ تاکنون طبق اهداف تعیین شده ۴۰۶ استارتاپ و پروژه (۲۴۴ در C-Lab Outside و ۱۶۲ در C-Lab Inside) را راه‌اندازی و پرورش داده است و قصد دارد تا در سال جاری به عدد ۵۰۰ استارتاپ برسد.

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم