سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومانی شناسا در آیتول

بنا بر اعلام روابط عمومی کیان افق هیربد، مراسمی روز دوشنبه ۲۳ اسفند ماه با حضور دکتر حامد ساجدی، مدیر عامل شناسا، دکتر شهاب جوانمردی، رئیس هیات مدیره شرکت شناسا، ، سعید هاشمی و شاهین شاهمیر، رییس هیات مدیره و مدیر عامل کیان و جمعی از مدیران ارشد این دو شرکت، در محل شرکت کیان برگزار و مدیران شناسا از مجموعه کیان بازدید به عمل آوردند.

 

بر اساس توافق انجام شده بین دو شرکت، کیان در مرحله نخست سرمایه‌پذیری، مبلغ ۲۰ میلیارد تومان سرمایه نقدی از شرکت پیشگامان امین سرمایه پاسارگاد (شناسا) جذب کرد که با توجه به عملکرد مجموعه این مبلغ تا ۳۰ میلیارد تومان قابل افزایش است. همچنین طبق توافق کیان و شناسا، امکان سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه خودرو تا ۵۰ میلیارد تومان، از سوی طرفین وجود دارد. 

 

هدف کیان از این جذب سرمایه، تکمیل زنجیره ارزش و همچنین افزایش ضریب نفوذ محصولات آیتول عنوان شده است.

 

 روابط عمومی کیان با اشاره به این موضوع که شناسا به عنوان یک شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه، تاثیر بسزایی در توسعه اکوسیستم استارتاپی کشور داشته است اعلام کرد: «رزومه قوی و سابقه خوب شناسا به عنوان بازوی سرمایه‌گذاری گروه مالی پاسارگاد در کسب‌وکارهای فناورانه، در کنار حضور مدیران حرفه‌ای در این شرکت، موجب شد تا هلدینگ کیان، از میان پیشنهادهایی که بابت سرمایه‌گذاری دریافت کرده بود، شناسا را انتخاب کند. امیدواریم با همراهی شناسا بتوانیم  ضمن توسعه و تکمیل سرویس‌های قابل ارائه از سوی آیتول و در کنار آن افزایش میزان استفاده از خدمات یکپارچه خودرویی به صورت آنلاین، اهداف دیگری چون توسعه منابع انسانی و سرعت نفوذپذیری برند کیان را افزایش دهیم.»

 

روابط عمومی شناسا نیز با بیان مطلب که این سرمایه‌گذاری یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاری‌های اکوسیستم استارتاپی کشور در سال ۱۴۰۰ است، اعلام کرد: «ورود به حوزه ارائه خدمات خودرویی به عنوان یک حوزه رو به رشد، از اهداف شناسا به عنوان یک شرکت سرمایه گذاری خطر پذیر است و با توجه به این موضوع که آیتول در زمینه ارائه خدمات یکپارچه خودرویی، در اکوسیستم استارتاپی کشور پیشتاز است، مذاکرات برای سرمایه‌گذاری روی کیان (آیتول) آغاز شد. از سوی دیگر بهره‌مندی کیان (آیتول) از تیم متخصص و با انگیزه، سهم بازار مطلوب و… از دیگر دلایل توجه شناسا به استارتاپ کیان (آیتول) بود.

 

شرکت «کیان افق هیربد» در بهمن ماه ۱۳۹۷با هدف پاسخگویی به چالش‌های استفاده از خودرو از طریق توسعه سامانه‎‌های دانش‌بنیان، فعالیت خود را آغاز کرد.  استراتژی اصلی این مجموعه در ابتدای تأسیس، ایجاد پلتفرمی پکپارچه برای ارائه خدمات متنوع به دارندگان خودروهای شخصی بود و اولین محصولات این شرکت “آیتول” و “کاربیل” در پاسخ به این دغدغه، در فروردین ۱۳۹۸ ارائه شدند. در ادامه سایر خدمات، توسط برندهای زیرمجموعه کیان ارائه شد و در حال حاضر این شرکت، با توسعه خدمات و شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌ محور زیرمجموعه خود، به یک هلدینگ دانش‌بنیان در حوزه خدمات خودرو تبدیل شده و پاسخگوی تمام دغدغه‌های خودرویی کاربران است.

 

شرکت شناسا بعنوان بازوی سرمایه‌گذاری گروه مالی پاسارگاد در حوزه‌های نوآورانه و با هدف توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز نموده است.  شناسا در قامت یک نهاد نوآوری که با اندوخته تجربه و دانش چندین ساله خود در اکوسیستم نوآوری کشور فعالیت می نماید، با شناخت مسائل و چالش های مهم زیست بوم نوآوری و فناوری در کشور در تلاش است با بینشی عمیق و با استفاده از توان و ظرفیت نخبگان کشور و با ارائه راه کارهای جامع و متناسب با فرهنگ و سیاست های اقتصادی کشور، موجبات توسعه اقتصاد دانش بنیان و نهایتا توسعه پایدار کشور را فرآهم آورد.

link

مطالب مرتبط

مایکت

گزارشی از آمار پخش استریم بازی‌ها در بستر مایکت

از سال گذشته (۱۴۰۲) مایکت در نرم‌افزار خود بستری را برای پخش استریم بازی‌های ویدئویی با همکاری استریمرهای ایرانی فراهم کرده است. در این سال، گیم استریمرهای مایکت
از سال گذشته (۱۴۰۲) مایکت در نرم‌افزار خود بستری را برای پخش استریم بازی‌های ویدئویی با…
خبرها

الناز سخائیان به عنوان اولین مدیر ایرانی شرکت نستله ایران منصوب شد

الناز سخائیان، همزمان با روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۳ به عنوان اولین مدیر ایرانی به سمت مدیر عاملی شرکت نستله ایران منصوب شد.    مدیر عامل جدید نستله ایران فارغ‌التحصیل
الناز سخائیان، همزمان با روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۳ به عنوان اولین مدیر ایرانی به سمت مدیر…
فناپ

گزارش «امنیت غذایی؛ تهدیدهای فردا، فرصت‌های امروز» توسط فناپ منتشر شد

گزارش آینده‌نگاری «امنیت‌ غذایی؛ تهدیدهای فردا، فرصت‌های امروز» با هدف تبیین کاربردی مساله ‌امنیت‌ غذایی و تاکید بر نقش ویژه‌ فناوری‌های دیجیتال، توسط فناپ
گزارش آینده‌نگاری «امنیت‌ غذایی؛ تهدیدهای فردا، فرصت‌های امروز» با هدف تبیین کاربردی مساله ‌امنیت‌ غذایی و…
خبرها

وزارت ارشاد متولی تبلیغات در حوزه VODهاست

مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: این وزارتخانه متولی همه عرصه‌های تبلیغاتی کشور در حوزه‌های چاپی، محیطی، فضای مجازی، صوتی و تصویری و
مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: این وزارتخانه متولی همه عرصه‌های…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم