اعطای تسهیلات ۱۷۰۰ میلیارد تومانی به استارتاپ‌ها با همکاری وزارت ارتباطات و پست بانک

قرارداد اعطای ۱۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به فعالان حوزه ICT، استارتاپ ها و شرکت‌های دانش‌بنیان بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پست بانک به امضا رسید.

 

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات، «بهزاد شیری» مدیرعامل پست‌بانک ایران گفت: برای تقویت اقتصاد دیجیتال برای نخستین بار در قالب بودجه سال ۱۴۰۰، منابعی در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت تا بتواند آن را با منابع پست‌بانک ایران (بانک عامل) تلفیق و تسهیلاتی به فعالان حوزه ICT، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت کند.

 

شیری با بیان این‌که در سال‌های گذشته چنین منابعی برای استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان در اختیار وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صمت و تعاون قرار گرفته بود، ولی در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار نداشت، گفت: با توجه به محدودیت منابع بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات، در پست‌بانک ایران منتظر بودیم تا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز این عاملیت را به دست آورد و به همان اندازه‌ با تخصیص منابع داخلی به فعالان حوزه ارتباطات و شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات پرداخت کنیم.

 

شیری با تأکید بر اینکه اکنون قرارداد عاملیت بین پست‌بانک ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با رقمی حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان به امضا رسیده است، گفت: از این اعتبار، ۸۵۰ میلیارد تومان سهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و برابر این رقم نیز سهم پست‌بانک ایران است و باید این تسهیلات در قالب یک ساختار پرداخت شود.

 

وی بابیان اینکه برای ایجاد یک تغییر پایدار باید ابتدا نهادسازی شود، ادامه داد: در پست‌بانک ایران برای پرداخت تسهیلات به فعالان ICT باید نهادسازی و زمینه را مهیا می‌کردیم. به همین علت واحد بانکداری شرکتی ICT را ایجاد کردیم و ۱۹ نفر از کارکنان پست‌بانک ایران در صندوق نوآوری و شکوفایی در حال آموزش هستند و به‌زودی در محل موردنظر مستقر می‌شوند و این کارشناسان پرونده شرکت‌های فعال در حوزه فاوا را بررسی و تحویل شعبه‌ می‌دهند.

link

مطالب مرتبط

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم