انتخابات اتحادیه؛ رضا الفت‌نسب به شائبه‌ها پاسخ می‌دهد

طی یک سال گذشته چندین مرتبه برگزاری انتخابات هیات‌مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی مطرح شده، اما هر بار تاریخ قطعی وقوع آن به تعویق افتاده است. اکنون براساس اطلاعیه‌ای که تاریخ انتشار آن در وبسایت اتحادیه به ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ باز‌می‌گردد، قرار است انتخابات این تشکل در تاریخ ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ برگزار شود.

این انتخابات با هدف برگزیدن اعضای هیات‌مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی برگزار می‌شود و از کلیه دارندگان پروانه کسب در رسته‌های صنفی مرتبط با کسب‌وکارهای مجازی دعوت شده به منظور تعیین ۷ نفر اعضای هیات‌‌مدیره و سه نفر علی‏البدل و همچنین دو نفر بازرس (اصلی و علی‏البدل) در تاریخ ۲۳ فروردین اقدام و به محل اتاق اصناف ایران مراجعه کنند.

اتحادیه اسامی کاندیداهای هیات‌مدیره و بازرس که شامل یک لیست ۲۶ و ۵ نفره مجزا است را منتشر کرده است. همچنین لیست یک ائتلاف با عنوان «تاد» سرنام “توسعه اقتصاد دیجیتال” شامل ۹ نفر عضو که در میان آنها محمد خلج مدیرعامل اسنپ و اشکان آرمندهی مدیرعامل دیوار حضور دارند، منتشر شده است.

برگزاری این انتخابات در بزرگترین نهاد صنفی و تصمیم‌ساز کسب‌وکارهای آنلاین و اکوسیستم استارتاپی کشور حواشی‌ای را تا این لحظه به همراه داشته است. تاریخ برگزاریِ به اعتقاد برخی “ناگهانی” این انتخابات، سابقه کاندیداها و نیز نحوه تشکیل ائتلاف موسوم به تاد نگرانی‌ها و انتقاداتی را رقم زده است. برخی این ایراد را به تعدادی از کاندیداها وارد می‌دانند که سابقه مدیریت و یا دارا بودن یک کسب‌وکار آنلاین حقیقی را در پرونده خود ندارند و برخی نیز به نحوه شکل‌گیری ائتلاف تاد منتقدند. وبسایت دیجیاتو در گزارش مرتبط خود نوشت شنیده‌ها حاکی از آن است که هیچ یک از نامزدهای دیگر که عضو این ائتلاف نبوده‌اند، از تاریخ برگزاری انتخابات نیز اطلاعی نداشته‌اند و امروز این تاریخ به آن‌ها اعلام شده است.

تمامی این موردها باعث ایجاد شائبه در سلامت این انتخابات مهم صنفی شده است.

رضا الفت‌نسب، عضو هیات‌مدیره کسب‌وکارهای مجازی در رابطه با موضوع‌های مطرح شده در این گزارش به استارتاپ۳۶۰ گفت که قرار بود این انتخابات مرداد ماه سال گذشته برگزار شود، اما چندین مرتبه به دلیل کرونا برگزاری آن به تاخیر افتاد. الفت‌نسب تصریح کرد به دلیل تاخیر پیش آمده کاندیداها به‌منظور تعیین زمان برگزاری انتخابات اعتراض کردند و در نهایت اواخر اسفند سال گذشته، تاریخ ۲۳ فروردین برای برگزاری مقرر شد.

الفت‌نسب در رابطه با اینکه برخی نامزدها از برگزاری این انتخابات بی‌اطلاع بوده‌اند گفت: «برای افرادی که کسب‌وکار آنها از سوی اتحادیه جواز کسب دارد، پیامک شرکت در انتخابات ارسال شده است و متولی و برگزارکننده این انتخابات وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری اتاق اصناف ایران است.» الفت‌نسب در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به این پرسش که کاندیداها با چه سازوکاری مشخص شده‌اند، بیان کرد کمیته حراست وزارت صمت و خود وزارتخانه و اتاق اصناف کاندیداها را برگزیده‌اند و این موضوع زمان زیادی – بیش از ۲ ماه – به طول انجامید.

بررسی نام فرد و کسب‌وکار برخی از کاندیداها منجر به دست یافتن به اطلاعات صریحی نمی‌شود؛ از همین رو باعث شده نحوه انتخاب کاندیداها زیر سوال برود. الفت‌نسب در این باره گفت تمامی افراد (کسب‌وکارهایی) که از اتحادیه جواز دارند، فارغ از کوچک یا بزرگ بودن کسب‌وکارشان صلاحیت کاندیدا شدن را دارا بودند و مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

الفت‌نسب در پاسخ به این سوال که ائتلاف تاد چگونه تشکیل شده و چرا فقط ۳ استارتاپ در آن حضور دارند، گفت: «با افرادی که خط شان با ائتلاف همسو بود صحبت شده و با برخی که همسو نبود صحبت نشده و آن‌ها خودشان به صورت مجزا شرکت می‌کنند.»

الفت‌نسب تصریح کرد تجربه به ما نشان داده انتخاب و حضور کسب‌وکارهای بزرگ صرفا به علت برتری اسم و برندشان و جلب اعتماد رای‌دهندگان، به اذعان خود این کسب‌وکارها آورده صنفی برای اتحادیه ندارد و اتفاقا وظایف و زمان کم مدیران این کسب‌وکارها آن‌ها را از تمرکز بر مسائل صنفی منع می‌کند.

به گفته الفت‌نسب بالغ بر ۳ هزار کسب‌وکار کوچک و بزرگ دارای مجوز در تهران و مراکز استان می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند و رای بدهند.

در میان کاندیداها نامی از دیجی‌کالا و حمید محمدی که به طور موقت عهده‌دار سمت ریاست اتحادیه است، دیده نمی‌شود. ظاهرا دیجی‌کالا تصمیمی به‌منظور مشارکت در این انتخابات ندارد. پیشتر در پی فیلترینگ سایت وان دی آف حواشی زیادی پیرامون حمید محمدی مدیرعامل دیجی‌کالا ایجاد شد که این مسدودسازی به عمد و برای حذف رقیب انجام شده است. بعدتر محمدی این مسائل را تکذیب و اعلام کرد به اجبار و موقتا مسوولیت ریاست اتحادیه را بر عهده گرفته است.

اسامی داوطلبان انتخابات هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی
اعضای ائتلاف موسوم به “تاد” انتخابات اتحادیه
link

مطالب مرتبط

رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

آموزش و آگاهی در آکادمی نوبیتکس

رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه شده، اما ورود به این بازارها برای افراد تازه‌کار، چالش‌برانگیز و پیچیده است و
رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه…
ایرانسل

حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»

ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری ایده‌ها و نوآوری‌های این رویداد حضور دارد. به گزارش روابط عمومی
ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری…
خبرها

گزارش «فوتبالی» منتشر شد

به گزارش فوتبالی، اپلیکیشن «فوتبالی» از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را با این هدف که یک مجموعه کامل از اخبار و ویدیوها و پخش و پوشش زنده مسابقات و سرگرمی‌های فوتبالی را در
به گزارش فوتبالی، اپلیکیشن «فوتبالی» از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را با این هدف که یک…
دیوار

پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به جای تهدید به تعهدات‌تان عمل کنید

مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور»،‌ با اشاره به سابقه این ماجرا گفت: دیوار از ۱۸
مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم