اسنپ اکسپرس با حضور در ۸۰ شهر ایران بازار کیوکامرس را هدف گرفته است

بازار تجارت سریع در خاورمیانه در حال تیک‌آف است. یک آمار بین‌المللی نشان می‌دهد حجم تجارت سریع یا Q-Commerce  در خاورمیانه تا سال ۲۰۲۴ به بیش از ۲۰ میلیارد دلار می‌رسد. نکته حائز اهمیت اینجاست که در این فاصله سهم سفارش آنلاین کالاهای سوپرمارکتی از این کیک ۲۰ میلیارد دلاری با سرعت بیشتری رو به افزایش است. یعنی هرچقدر مقدار سفارش آنلاین غذا از این بازار رو به کاهش است، حجم سفارش FMCG یا کالاهای تندمصرف و سوپرمارکتی روز به روز افزایش می‌یابد. به عبارت دقیق‌تر اگر بخواهیم بگوییم پیش‌بینی شده اندازه بازار کالاهای سوپرمارکتی تا سال ۲۰۲۴ از ۱۳ درصد به ۲۱ درصد می‌رسد. حالا پرسش اینجاست اوضاع این بازار در ایران چطور است؟ آیا بازار کالاهای FMCG در ایران هم توانسته در قد و قواره بقیه کشورهای منطقه رشد کند؟ به خصوص در دوران شیوع کرونا که زمینه مساعدی برای رشد این بازار فراهم شده بود شرکت‌های ایرانی توانستند از این فرصت استفاده کنند؟

 

 بررسی‌ها نشان می‌دهد سهم بازار کالاهای زودمصرف در ایران نسبت به حجم کل بازار تجارت الکترونیک به سرعت در حال رشد است. اگرچه کل فروش مواد غذایی در ایران از کانال تجارت الکترونیک کمتر از ۸.۵ درصد گزارش شده اما سهم کالاهای سوپرمارکتی به صورت تصاعدی رو به افزایش است. در این زمینه اسنپ اکسپرس زیرمجموعه‌ای از گروه اسنپ، در حوزه فروش آنلاین کالاهای سوپرمارکتی فعالیت می‌کند و سفارش مشتریان را در مدت ۳۰ دقیقه با قیمت‌های مناسب به مشتریان می‌رساند. لازم به ذکر است اسنپ مارکت نیز بخشی دیگر از خدمات سوپراپلیکیشن اسنپ است که با اسنپ اکسپرس متفاوت عمل می‌کند و در حال همکاری با فروشگاه‌های زنجیره‌ای هایپراستار است. اسنپ اکسپرس بخش مهمی از سوپرمارکت‌های خُرد تا هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای را زیر چتر خود جمع کرده و طیف وسیعی از محصولات را در زمانی سریع ارسال می‌کند و مدل فعالیت آن کیوکامرس (Q-Commerce) است.

 

اسنپ‌اکسپرس در حدود ۸۰ شهر ایران حضور دارد. فعالیت اکسپرس فرصتی را برای صاحبان برندهای کالاهای سوپرمارکتی و تولیدکنندگان مواد غذایی نیز فراهم می‌کند که در یک فضای مدرن و منظم محصولات خود عرضه کنند. بنابر اعلام اسنپ‌اکسپرس این سرویس به قوانین جاری کشور از جمله اطلاع‌رسانی درباره درج قیمت تولیدکننده در کنار قیمت مصرف‌کننده خود را متعهد می‌داند.

link

مطالب مرتبط

خبرها

اسنپ اکسپرس و اسنپ مارکت ادغام شدند

براساس پستی که در لینکدین بخش سوپرمارکتی اسنپ منتشر شده، تیم مدیریتی اسنپ اکسپرس و اسنپ مارکت در راستای بهبود اثربخشی خدمات با هم ادغام شده‌اند و ادامه‌ فعالیت این
براساس پستی که در لینکدین بخش سوپرمارکتی اسنپ منتشر شده، تیم مدیریتی اسنپ اکسپرس و اسنپ…
گزارش اسنپ اکسپرس
خبرها

گزارش اسنپ اکسپرس؛ بازار ۲۰ میلیارد دلاری محصولات سوپرمارکتی در ایران

اسنپ اکسپرس نخستین گزارش تحلیلی خود از بازار کالاهای سوپرمارکتی ایران در سال ۱۴۰۰ را طی مراسمی ارایه داد. در این گزارش اندازه بازار FMCG در ایران، بیش از ۶۲۰ هزار
اسنپ اکسپرس نخستین گزارش تحلیلی خود از بازار کالاهای سوپرمارکتی ایران در سال ۱۴۰۰ را طی…
خبرها

تمدید ساعت کاری سوپرمارکت‌های اینترنتی اسنپ تا ساعت ۲ بامداد

«از حدود ۴۰۰ سوپرمارکتی که در تهران با اسنپ‌اکسپرس همکاری می‌کنند، ساعت کاری ۱۹ فروشگاه تا ۲ بامداد تمدید شد.» این خبر را اسنپ‌اکسپرس، سرویس تحویل فوری کالاهای
«از حدود ۴۰۰ سوپرمارکتی که در تهران با اسنپ‌اکسپرس همکاری می‌کنند، ساعت کاری ۱۹ فروشگاه تا…
اسنپ اکسپرس
خبرها

اسنپ اکسپرس دو دارک استور جدید افتتاح کرد

اسنپ اکسپرس به عنوان سرویس تحویل فوری کالاهای سوپرمارکتی اسنپ، اقدام به افتتاح دو دارک ‎استور جدید در شهر تهران کرده؛ یکی در خانی‌آبادنو تهران و دیگری در منطقه
اسنپ اکسپرس به عنوان سرویس تحویل فوری کالاهای سوپرمارکتی اسنپ، اقدام به افتتاح دو دارک ‎استور…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم