گزارش اینفوگرافی هومسا سفر در نوروز ۱۴۰۱

مقایسه حجم سفر و اجاره اقامتگاه در وبسایت هومسا بین نوروز ۱۴۰۰ و نوروز ۱۴۰۱

 

همزمان با فروکش کردن خطر کرونا، شاهد رونق دوباره سفر در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ بودیم. تمام ابعاد سفر از فروش انواع بلیط گرفته تا اجاره اقامتگاه، تخت تاثیر این تعطیلات و تمایل مردم به سفر قرار گرفت و با رشد خوبی مواجه شد. سامانه‌های آنلاین خدمات‌رسانی گردشگری هم از این قاعده مستثنی نبودند و روزهای شلوغی را پشت سر گذاشتند. هومسا هم به عنوان یکی از برترین سامانه‌های آنلاین رزرو اقامتگاه در سرتاسر کشور، نسبت به نورزو ۱۴۰۰ با رشد تقاضا برای خدمات خود مواجه شد و توانست پاسخگوی نیاز بسیاری از کاربران خود در زمینه تامین اقامتگاه به صورت آنلاین باشد.

 

در این گزارش اجمالی به بررسی حجم سفر و اجاره اقامتگاه در وبسایت هومسا در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ پرداخته‌ شده و با حجم سفر و اجاره اقامتگاه در مدت مشابه پارسال مقایسه شده است.

 

بیشترین افزایش تعداد رزرو اقامتگاه در استان‌های تهران و اصفهان رخ داده است. این موضوع نشان می‌دهد حجم سفر به تهران افزایش پیدا کرده است و اصفهان یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر در نوروز به حساب می‌آید.

 

میزان رزرو اقامتگاه در استان تهران در نوروز ۱۴۰۱ نسبت به عید ۱۴۰۰، از ۴ درصد به ۷.۸ درصد افزایش پیدا کرده است. استان اصفهان نیز توانسته حجم رزرو اقامتگاه‌های خود را از ۷.۹ درصد در عید ۱۴۰۰ به ۱۱.۳ درصد در عید ۱۴۰۱ افزایش دهد. 

 

بیشترین کاهش تعداد رزرو اقامتگاه هم در استان‌های مازندران، گیلان و البرز اتفاق افتاده است.

 

در نوروز ۱۴۰۱ رزرو اقامتگاه بوم‌گردی به طور کلی در هومسا مورد استقبال قرار گرفت و میزان آن از ۷.۶ درصد در عید ۱۴۰۰ به ۱۹.۲ درصد در نوروز ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرد.

 

در عین حال رزرو آپارتمان در نوروز ۱۴۰۱ چندان با اقبال مواجه نشد و حجم درخواست‌های اجاره آپارتمان در نوروز ۱۴۰۱ از ۳۵.۸ درصد به ۲۷.۳ درصد در نوروز ۱۴۰۰ کاهش پیدا کرد.

 

این نشان می‌دهد سبک سفرهای بوم‌گردی مورد استقبال قرار گرفته است و مردم به تجربه حال‌وهوای سنتی و بومی علاقه بیشتری نشان می‌دهند. از طرفی دیگر در حجم درخواست‌های ویلا، کلبه و سوئیت تغییر محسوسی ایجاد نشده است.

 

همان‌طور که در تصویر مشخص است، گران‌ترین اقامتگاه‌های هومسا در استان‌های مازندران، هرمزگان و البرز قرار دارد. اقامتگاه‌های قم، زنجان و سمنان در بین ارزران‌ترین اقامتگاه‌های هومسا قرار دارد که در هر سه این استان‌ها، افزایش تعداد رزرو اقامتگاه دیده می‌شود.

 

استان‌های خوزستان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و گیلان بیشترین حجم مسافر را به خود اختصاص داده‌اند. استان‌های کرمان، کردستان، ایلام، خراسان جنوبی، اصفهان و البرز در رده‌های بعدی قرار دارند.

 

موضوعی که به تنوع مقاصد سفر در ایران اشاره دارد و نشان می‌دهد استان‌های شمالی و مقاصد خاص مانند اصفهان و مشهد، تنها انتخاب‌های افراد برای سفر نیستند. البته بازگشت افراد از شهرهای بزرگ به شهر و دیارشان هم در ایجاد این آمار تاثیرگذاراست.

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم