برای مشاهده نتایج کلید Enter را بزنید

چطور هزینه ارسال در دیجی‌کالا رایگان می‌شود؟

یکی از نگرانی‌هایی که کاربران به هنگام خرید از دیجی‌کالا دارند مربوط به هزینه ارسال سفارش‌هاست. این هزینه با توجه به شرایط خرید ممکن است رایگان تمام نشود اما کاربران می‌توانند با استفاده از روش‌هایی، سفارش‌های خود را بدون پرداخت هزینه، رایگان دریافت کنند.

یک کالا از زمانی که سفر خود را در دیجی‌کالا شروع می‌کند مراحل مختلفی را از سر می‌گذراند تا به دست مصرف کننده نهایی برسد؛ از بازاریابی و تولید محتوا گرفته تا لجستیک، بیمه و سوخت و نیز انبارداری، پردازش و بسته بندی و ارسال و خدمات پس از فروش. هر کدام از این مراحل دیجی‌کالا را به عنوان پلتفرم مارکت پلیس، متحمل هزینه‌هایی می‌کند که در هزینه ارسال تأثیر می‌گذارد. اما کاربران چطور می‌توانند سفارش‌های خودرا  از دیجی‌کالا رایگان دریافت کنند؟

آستانه ارسال رایگان

آستانه ارسال رایگان برای سفارش‌های عادی ۵۰۰ هزار تومان و برای سفارش‌های سوپرمارکتی ۳۰۰ هزار تومان است.

 به طور دقیق‌تر، سفارش‌هایی که شامل اقلامی هستند که با ارسال عادی به دست مشتری می‌رسند در صورتی که در سبد های خرید بالاتر از ۵۰۰ هزار تومان قرار بگیرند به صورت رایگان ارسال می‌شوند و سفارش‌هایی که شامل اقلام سوپرمارکتی هستند و با ارسال سریع سوپرمارکتی به دست مشتری می‌رسند در صورتی‌که در سبدهای خرید بالاتر از ۳۰۰ هزار تومان قرار بگیرند به صورت رایگان ارسال می‌شوند.

سفارش‌های یک مرسوله‌ای، سفارش‌های چند مرسوله‌ای

ماهیت کالاها، اینکه عادی باشند یا سوپرمارکتی و در سفارش‌های یک مرسوله ای قرار بگیرند یا سفارش‌های چند مرسوله‌ای، هزینه ارسال را تغییر می‌دهد. تمامی کالاها امکان ارسال همزمان با یکدیگر را ندارند. کالاها بسته به ماهیت‌شان در انبارهای مختلفی قرار دارند که شیوه پردازش متفاوتی هم دارند؛ کالاهای سوپرمارکتی (دارای عکس کامیون سبز رنگ) به دلیل ماهیت و شیوه نگهداری‌شان در انبارهای متفاوتی (مرکز پردازش شادآباد) قرار دارند که بعد از ثبت سفارش پردازش و با ارسال سریع به دست مشتری می‌رسد. کالاهای بزرگ و سنگین هم در انبار جداگانه‌ای (انبار بادامک) قرار دارند که اگر در سفارش کاربر قرار داشته باشند، باید از انبار دیگری و به شیوه متفاوتی ارسال شوند و به همین علت، هزینه و زمان ارسال آن هم متفاوت با دیگر کالاهاست.

دیجی‌پلاس و دیجی‌کالا جت

یکی از روش‌های دیگر برای رایگان تمام شدن هزینه ارسال، عضویت در سرویس ویژه دیجی‌پلاس است. اعضای دیجی پلاس در مقایسه با سایر کاربران عادی  می‌توانند تا ۴ سفارش زیر ۵۰۰ هزار تومان در ماه را نیز به صورت رایگان دریافت کنند.  ارسال رایگان، یکی از مزیت‌های دیجی‌پلاس در کنار امکان ارسال فوری، هدیه نقدی، شگفت انگیز اختصاصی، ضمانت طولانی مدت تر بازگشت کالا و اولویت ویژه پشتیبانی‌ست.

همچنین استفاده از سرویس دیجی‌کالا جت برای خرید محصولات سوپرمارکتی شامل هزینه ارسال نمی‌شود. یکی از مزیت‌های دیجی‌کالا جت ارسال رایگان برای هر مقدار خرید است.

قیمت گذاری هزینه ارسال به روش پویا

همانطور که هزینه‌ارسال برای کالاهایی با ماهیت‌های مختلف یکسان نیست، در مورد هر کدام از کالاها نیز نرخ هزینه ارسال تفاوت دارد. محاسبه هزینه ارسال بــرای ســفارش‌هایی کــه نیازمنــد پرداخــت هزینــه ارســال توســط مشــتری هســتند (به سقف ارسال رایگان نمی‌رسند) به روش قیمتگــذاری پویــا (Dynamic Shipping Fee) انجام می‌شود. در ایــن روش، هزینــه ارســال بــا توجــه بــه متغیرهای مختلف مانند  انــدازه، مشــخصات ســفارش، مــکان و زمــان انتخــاب شــده توســط مشــتری انجــام می‌شــود و به طور متوسط ۳۰هــزار تومــان است.

برای تجربه خرید آگاهانه و هوشمندانه از دیجی‌کالا لازم است تمام جوانب را در نظر بگیریم و شرایط مختلف را بررسی کنیم. قرار دادن سفارش‌هایی از یک جنس در یک سبد خرید و رساندن آیتم‌های کالا تا آستانه ارسال رایگان و استفاده از دیجی‌پلاس، کمک می‌کند تا بدون پرداخت هزینه ارسال، سفارش‌ها را دریافت کنیم.

دکتر یحیی تابش، استاد دانشگاه استنفورد
پادکست زوم قسمت بیست‌وسوم؛ گفت‌و‌گو با دکتر یحیی تابش، استاد دانشگاه استنفورد
پادکست زوم قسمت بیست‌ودوم؛ گفت‌و‌گو با امیرحسین فقیهی، مدیرعامل لحظه‌نگار
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیستم؛ گفت‌و‌گو با علی الیاسی، مدیرعامل ابرآمد
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت هجدهم؛ گفت‌و‌گو با محمدرضا آقایا، مدیرعامل شرکت باسلام
پادکست زوم سئو 24 رضا شیرازی
پادکست زوم قسمت هفدهم؛ گفت‌و‌گو با رضا شیرازی، مدیرعامل شرکت سئو۲۴
پادکست زوم قسمت شانزدهم؛ گفت‌و‌گو با حمیدرضا احمدی، مدیرعامل شرکت ایوند
پادکست زوم قسمت پانزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر علیرضا توکلی کاشی، متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم تخفیفان
پادکست زوم قسمت چهاردهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تخفیفان
پادکست زوم قسمت سیزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر سعید باجلان، عضو هیات علمی و متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم قسمت دوازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل سهام‌یاب
پادکست زوم قسمت یازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیران ارشد اجرایی اسنپ‌تریپ
پادکست زوم قسمت دهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل میاره
پادکست زوم قسمت نهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل ابرآروان
پادکست زوم قسمت هشتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل پینکت
پادکست زوم همکاران سیستم
پادکست زوم قسمت هفتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل همکاران سیستم
اسنپ فود
پادکست زوم قسمت ششم؛ گفت‌و‌گو با رییس هیات مدیره اسنپ‌فود
پادکست زوم، قسمت پنجم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تپسی