چطور هزینه ارسال در دیجی‌کالا رایگان می‌شود؟

یکی از نگرانی‌هایی که کاربران به هنگام خرید از دیجی‌کالا دارند مربوط به هزینه ارسال سفارش‌هاست. این هزینه با توجه به شرایط خرید ممکن است رایگان تمام نشود اما کاربران می‌توانند با استفاده از روش‌هایی، سفارش‌های خود را بدون پرداخت هزینه، رایگان دریافت کنند.

یک کالا از زمانی که سفر خود را در دیجی‌کالا شروع می‌کند مراحل مختلفی را از سر می‌گذراند تا به دست مصرف کننده نهایی برسد؛ از بازاریابی و تولید محتوا گرفته تا لجستیک، بیمه و سوخت و نیز انبارداری، پردازش و بسته بندی و ارسال و خدمات پس از فروش. هر کدام از این مراحل دیجی‌کالا را به عنوان پلتفرم مارکت پلیس، متحمل هزینه‌هایی می‌کند که در هزینه ارسال تأثیر می‌گذارد. اما کاربران چطور می‌توانند سفارش‌های خودرا  از دیجی‌کالا رایگان دریافت کنند؟

آستانه ارسال رایگان

آستانه ارسال رایگان برای سفارش‌های عادی ۵۰۰ هزار تومان و برای سفارش‌های سوپرمارکتی ۳۰۰ هزار تومان است.

 به طور دقیق‌تر، سفارش‌هایی که شامل اقلامی هستند که با ارسال عادی به دست مشتری می‌رسند در صورتی که در سبد های خرید بالاتر از ۵۰۰ هزار تومان قرار بگیرند به صورت رایگان ارسال می‌شوند و سفارش‌هایی که شامل اقلام سوپرمارکتی هستند و با ارسال سریع سوپرمارکتی به دست مشتری می‌رسند در صورتی‌که در سبدهای خرید بالاتر از ۳۰۰ هزار تومان قرار بگیرند به صورت رایگان ارسال می‌شوند.

سفارش‌های یک مرسوله‌ای، سفارش‌های چند مرسوله‌ای

ماهیت کالاها، اینکه عادی باشند یا سوپرمارکتی و در سفارش‌های یک مرسوله ای قرار بگیرند یا سفارش‌های چند مرسوله‌ای، هزینه ارسال را تغییر می‌دهد. تمامی کالاها امکان ارسال همزمان با یکدیگر را ندارند. کالاها بسته به ماهیت‌شان در انبارهای مختلفی قرار دارند که شیوه پردازش متفاوتی هم دارند؛ کالاهای سوپرمارکتی (دارای عکس کامیون سبز رنگ) به دلیل ماهیت و شیوه نگهداری‌شان در انبارهای متفاوتی (مرکز پردازش شادآباد) قرار دارند که بعد از ثبت سفارش پردازش و با ارسال سریع به دست مشتری می‌رسد. کالاهای بزرگ و سنگین هم در انبار جداگانه‌ای (انبار بادامک) قرار دارند که اگر در سفارش کاربر قرار داشته باشند، باید از انبار دیگری و به شیوه متفاوتی ارسال شوند و به همین علت، هزینه و زمان ارسال آن هم متفاوت با دیگر کالاهاست.

دیجی‌پلاس و دیجی‌کالا جت

یکی از روش‌های دیگر برای رایگان تمام شدن هزینه ارسال، عضویت در سرویس ویژه دیجی‌پلاس است. اعضای دیجی پلاس در مقایسه با سایر کاربران عادی  می‌توانند تا ۴ سفارش زیر ۵۰۰ هزار تومان در ماه را نیز به صورت رایگان دریافت کنند.  ارسال رایگان، یکی از مزیت‌های دیجی‌پلاس در کنار امکان ارسال فوری، هدیه نقدی، شگفت انگیز اختصاصی، ضمانت طولانی مدت تر بازگشت کالا و اولویت ویژه پشتیبانی‌ست.

همچنین استفاده از سرویس دیجی‌کالا جت برای خرید محصولات سوپرمارکتی شامل هزینه ارسال نمی‌شود. یکی از مزیت‌های دیجی‌کالا جت ارسال رایگان برای هر مقدار خرید است.

قیمت گذاری هزینه ارسال به روش پویا

همانطور که هزینه‌ارسال برای کالاهایی با ماهیت‌های مختلف یکسان نیست، در مورد هر کدام از کالاها نیز نرخ هزینه ارسال تفاوت دارد. محاسبه هزینه ارسال بــرای ســفارش‌هایی کــه نیازمنــد پرداخــت هزینــه ارســال توســط مشــتری هســتند (به سقف ارسال رایگان نمی‌رسند) به روش قیمتگــذاری پویــا (Dynamic Shipping Fee) انجام می‌شود. در ایــن روش، هزینــه ارســال بــا توجــه بــه متغیرهای مختلف مانند  انــدازه، مشــخصات ســفارش، مــکان و زمــان انتخــاب شــده توســط مشــتری انجــام می‌شــود و به طور متوسط ۳۰هــزار تومــان است.

برای تجربه خرید آگاهانه و هوشمندانه از دیجی‌کالا لازم است تمام جوانب را در نظر بگیریم و شرایط مختلف را بررسی کنیم. قرار دادن سفارش‌هایی از یک جنس در یک سبد خرید و رساندن آیتم‌های کالا تا آستانه ارسال رایگان و استفاده از دیجی‌پلاس، کمک می‌کند تا بدون پرداخت هزینه ارسال، سفارش‌ها را دریافت کنیم.

link

مطالب مرتبط

خبرها

دادستانی ۱۳ پلتفرم را از فروش بلیط هواپیما منع کرد و سازمان هواپیمایی ممنوعیت را موقتا تعلیق کرد

براساس نامه‌ای که دادستانی صادر کرده، فروش بلیط هواپیما در ۱۳ پلتفرم از جمله علی‌بابا، اسنپ‌تریپ، فلای‌تودی، فلایتیو، مستربلیط و سفرمارکت ممنوع اعلام شده است.
براساس نامه‌ای که دادستانی صادر کرده، فروش بلیط هواپیما در ۱۳ پلتفرم از جمله علی‌بابا، اسنپ‌تریپ،…
خبرها

نشست رییس جمهور با فعالان کسب‌وکارهای اینترنتی؛ درخواست برای توجه بیشتر به این عرصه

سید ابراهیم رییسی در چهارمین نشست رمضانی خود با اصناف و اقشار مختلف، بعد از ظهر شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ در نشستی، به گفت‌ و شنود با جمعی از فعالان کسب و کارهای فضای مجازی
سید ابراهیم رییسی در چهارمین نشست رمضانی خود با اصناف و اقشار مختلف، بعد از ظهر…
گلرنگ

مجوز فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیرشرکتی گلرنگ صادر شد

صندوق پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری خطرپذیرشرکتی گلرنگ (Golrang CVC Fund) به عنوان بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور با سرمایه ثبتی ده هزار میلیارد ریال (حدود ۱۶
صندوق پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری خطرپذیرشرکتی گلرنگ (Golrang CVC Fund) به عنوان بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر…
خبرها

ممنوعیت پرواز چارتری در ایام نوروز

رییس سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت پروازهای چارتری در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: با ایرلاین‌های گران‌فروش برخورد می‌کنیم. محمد محمدی‌بخش، رییس سازمان
رییس سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت پروازهای چارتری در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت:…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم