مدیرعامل دیجی‌کالا جت: برای تامین کالاهای اساسی با کارخانه‌ها رایزنی کرده‌ایم

طی چند هفته گذشته افزایش قیمت کالاهای اساسی منجر به اختلال در روند تولید و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم شد. این اختلال با کمبود تولید و توزیع ماکارونی توسط تولیدکنندگان بزرگ این محصول آغاز شد و ماکارونی را به کالای نایاب تبدیل کرد. پس از آن با طرح آغاز هدفمندی یارانه کالاهای اساسی روغن، لبنیات، و محصولات پروتئینی نیز تحت تاثیر قرار گرفتند و زمزمه‌هایی از افزایش قیمت کالاهای بهداشتی در هفته‌های آینده نیز به گوش می‌رسد.

 

بی‌نظمی در توزیع کالاهای اساسی، افزایش تقاضا در میان مردم و صف‌های طولانی در مقابل برخی فروشگاه‌ها و در نهایت ناموجود شدن کالاها را به‌دنبال داشت. اتفاقی که در فضای آنلاین نیز نمود داشت و کاربران فروشگاه‌های آنلاین برای ساعاتی در روز با ناموجود شدن کالاها در این پلتفرم‌ها مواجه شدند.

 

در مورد این موضوع با حمیدرضا پاکروان مدیرعامل دیجی‌کالا جت و محصولات تند گردش در دیجی‌کالا گفتگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

 

تا امروز چه مشکلاتی برای تأمین کالاهای اساسی داشتید؟

 

با افزایش ناگهانی قیمت گندم، شرکت‌های بزرگ تولید‌کننده ماکارونی برای تولید و عرضه با چالش مواجه شدند که منجر به افزایش ناگهانی تقاضا شده و ماکارونی در همه فروشگاه‌ها نایاب شد. دیجی‌کالا نیز مستثنا نبود و ما در مقطع کوتاهی نتوانستیم پاسخ‌گوی نیاز مشتریان باشیم. با در نظر گرفتن ظرفیت انبارهای دیجی‌کالا و زیاد بودن درخواست، چند بار در هفته نیاز به تامین ماکارونی داشتیم که به سرعت ناموجود می‌شد.

 

با پیگیری و تلاش تیم بازرگانی دیجی‌کالا و رایزنی مستقیم با کارخانه‌های تولید ماکارونی از اولین فروشگاه‌هایی بودیم که این کالا را موجود کردیم و برای حمایت از مردم بدون سود و با قیمت تولیدکننده عرضه شد.

 

برای جلوگیری از تکرار تجربه مشتریان در مواجهه با سایر کالاهای اساسی، برای تامین روغن نیز با تولیدکنندگان ارتباطات مستقیم و گسترده‌ای گرفته شد و با تلاش‌های صورت گرفته اکنون روغن با تخفیف در دسترس مردم است.

 

علاوه بر این اقدام‌ها تلاش شده در دیجی‌کالا اقلام اساسی مورد نیاز مردم در یک صفحه اختصاصی قرار بگیرد و با ارائه تخفیف، مردم بتوانند بدون دغدغه این کالاها را تامین کنند.

 

آیا این شرایطی که توضیح دادید شامل همه کالاهای اساسی می‌شود؟

 

در دیجی‌کالا محصولاتی داریم که به زیرساخت عملیات ویژه‌ای در نگهداری و ارسال نیاز دارند. محصولات پروتئینی از جمله این محصولات هستند. به‌عنوان مثال در حال حاضر با در نظر گرفتن ظرفیت یخچال‌های محصولات سوپرمارکتی دیجی‌کالا، مرغ گرم به ‌صورت روزانه و به تعداد مشخص در دیجی‌کالا موجود می‌شود و در کمتر از چند ساعت از موجود شدن آن به فروش می­رسد. سپس فرآیند پردازش و ارسال آن شروع می­شود که تا طی شدن کامل فرآیند، مرغ در یخچال­های مجهز ما نگهداری می­شود. تا زمانی که یخچال­ها خالی نشوند ما قادر به تامین مجدد مرغ کشتار روز نیستیم که این موضوع سبب می­شود تا زمان مجدد تامین آن، محصول در دیجی­کالا ناموجود شود. این کالاها که زمان و شرایط نگهداری خاص دارند تا زمانی که برای مشتریان ارسال نشده‌اند امکان تامین مجدد ندارند بنابراین تامین بیشتر از ظرفیت نگهداری و لجستیک نداریم. یکی از دلایل اینکه کاربران ممکن است به هنگام سر زدن به دیجی‌کالا با ناموجودی مرغ مواجه شوند همین است. البته در این حالت همه کاربران می­توانند از امکان گزینه «موجود شد خبرم کن» در دیجی‌کالا استفاده کنند.

 

حمیدرضا پاکروان، مدیرعامل دیجیکالاجت: در دیجی‌کالا امکان فروش کالا به قیمتی بالاتر از قیمت درج شده اصلاً وجود ندارد.

 

پس با این حساب مردم در لحظه از موجود شدن کالاهای اساسی باخبر می‌شوند؟

 

بله، یک گزینه به نام «موجود شد خبرم کن» یا «خبرم کن» در اپلیکیشن و وب‌سایت دیجی‌کالا وجود دارد. با انتخاب این گزینه به محض آن‌که کالای انتخابی در دیجی‌کالا برای عرضه قرار بگیرد به کاربر پیامی ارسال می‌شود و می‌تواند سفارشش را ثبت کند. بسیاری از کاربران در حال حاضر از این گزینه استفاده می­کنند و بلافاصله بعد از تأمین کالا سفارششان را ثبت می­‌کنند.

 

این گزینه در این شرایط خاص کمک می‌کند تا اطلاع‌رسانی یکسان به همه کسانی که به آن کالا نیاز دارند انجام شود. شاید بسیاری از افراد نتوانند به فروشگاه‌های فیزیکی مراجعه کنند و به صورت لحظه‌ای در جریان موجودی کالاها باشند.

 

 

دیجی‌کالا چه نظارتی روی قیمت‌ کالاهای اساسی دارد؟

 

در دیجی‌کالا امکان فروش کالا به قیمتی بالاتر از قیمت درج شده اصلاً وجود ندارد.

 

نوسانات قیمتی که در بازار کالاهای اساسی شاهد هستیم ممکن است در آینده هم تکرار شود. برنامه شما چیست؟

 

اگر دوباره به هر دلیلی با اختلال در توزیع مواجه شویم این چالش‌ها نیز وجود خواهد داشت. عمده کالاهای اساسی که امروز دغدغه مردم است در صورتی که عرضه منظمی از سوی تولیدکنندگان داشته باشند از طریق دیجی‌کالا در اختیار مردم قرار می‌گیرد. یکی از دغدغه­های اساسی ما در این شرایط ایجاد دسترسی یکسان همه مردم به کالاهای اساسی و ضروری است و اعلام آمادگی می‌کنیم زمانی که به زیرساخت­های لجستیکی ما برای توزیع این اقلام اساسی میان مردم نیاز باشد تمام قد در کنار مردم و آماده همکاری با نهادهای مسئول هستیم.

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم