فراخوان علی‌بابا برای شرکت در مسابقه بزرگ سفرنامه‌نویسی

شرکت سفرهای علی‌بابا در جدیدترین اقدام خود، با برگزاری مسابقه‌ای تحت عنوان «هزار و یک سفر»، علاقه‌مندان به سفر را به اشتراک تجربه‌شان از سفر دعوت کرده است. این مسابقه بزرگ از تاریخ ۱۹ اردیبهشت تا ۳۱ تیر به داوری منصور ضابطیان، مجری رادیو، تلویزیون، روزنامه‌نگار و تهیه‌کننده برگزار خواهد شد و متقاضیان می‌توانند آثار خود را در ۲ بخش «سفرنامه نویسی» و «خاطره‌نویسی سفر» در صفحه شرکت در مسابقه سفرنامه نویسی علی بابا ارسال کنند.

 

بابک خدادوست، دبیر اجرایی مسابقه در رابطه با جزئیات آن گفت: «هزار و یک سفر: مسابقه سفرنامه نویسی علی بابا بیشتر برای «سفر بروهای دست‌به‌قلم» است؛ کسانی که در سفرهایشان فقط به عکس و فیلم راضی نمی‌شوند و دوست دارند کمی هم از حس‌وحالشان بنویسند. در این طرح آثار در دو بخش «سفرنامه‌نویسی» و «خاطره‌نویسی سفر» طبقه‌بندی می‌شوند و به دو روش تخصصی و مردمی داوری خواهند شد.»

 

وی افزود: «در این مسابقه جوایز نفیسی برای برگزیدگان در نظر گرفته شده است. در بخش سفرنامه، برای نوشته منتخب داوران به ترتیب ۳۰، ۲۰ و ۱۵ میلیون تومان جایزه نقدی برای نفرات اول تا سوم و ۶ میلیون تومان اعتبار سفر برای نفرات چهارم تا هفتم اختصاص داده شده است. به‌علاوه در بخش خاطره‌نویسی سفر به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۲۵، ۱۵ و ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی و به  نفرات چهارم تا هفتم ۴ میلیون تومان اعتبار سفر اهدا خواهد شد. همچنین آثار منتخب مردمی در بخش‌های سفرنامه‌نویسی و خاطره نویسی سفر به ترتیب ۲۵ و ۲۰ میلیون تومان جایزه نقدی خواهند داشت.»

 

بنا به اعلام این شرکت، مقالاتی که حداقل ۵۰۰ کلمه باشند پذیرفته می‌شوند و به شرح زیر طبقه‌بندی خواهند شد:

 

بخش اول) سفرنامه‌نویسی: نویسنده تعریف می‌کند که از ابتدا تا انتهای سفر به چه جاهایی رفته، چه اتفاق‌هایی را تجربه کرده و چه حسی داشته است. به عبارت دیگر در این بخش، صرفاً به نام بردن از جاهای دیدنی کفایت نمی‌شود و تجربه شخصی از مواجهه با بخش‌های مختلف سفر تشریح می‌شود و حداقل باید ۵۰۰ کلمه نوشته شود.

 

بخش دوم) خاطره‌نویسی سفر: نویسنده تعریف می‌کند که در بخش مشخصی از سفر، چه اتفاق مشخصی را تجربه کرده است. سوژه این خاطره حتی می‌تواند یک گردش کوتاه در اطراف شهر محل زندگی باشد، نه یک سفر طولانی و چندروزه. به عبارت دیگر در این مقالات، روی لحظه‌ای تمرکز خواهد شد که اتفاق خاصی افتاده است حداکثر باید ۵۰۰ کلمه نوشته شود.

 

مقالات ارسالی به مسابقه «هزار و یک سفر»، به دو روش داوری خواهد شد. در بخش تخصصی، آثار ارسال‌شده توسط منصور ضابطیان داوری و در بخش مردمی، تمامی نوشته‌ها توسط مخاطبان علی‌بابا خوانده و از صفر تا ده امتیاز می‌گیرند. در پایان یک سفرنامه و یک خاطره که بیشترین امتیاز را گرفته باشند، برنده بخش داوری مردمی خواهند شد.

 

هر شرکت‌کننده می‌تواند با هر تعداد اثر در هر یک از دو بخش مسابقه حضور داشته باشد. همچنین مخاطبین در صورت داشتن سوال، می‌توانند از طریق آدرس ایمیل hezaroyeksafar@alibaba.ir  با دبیرخانه مسابقه ارتباط بگیرید.

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم