شمارشگر نصب از بازار تغییر کرد

برای نصب کردن برنامه و بازی دلایل مختلفی وجود دارد یکی از آنها دیدن تعداد نصب آن بازی یا برنامه است.

 

بازار با گذاشتن «نصب از بازار» در صفحات جزئیات برنامه و بازی امکان جدیدی جهت مقایسه، بررسی و نصب برنامه‌ و بازی‌ برای کاربرانش فراهم کرده است. از خرداد ۱۴۰۱ گزینه تعداد «نصب از بازار» در صفحه کلیه اپلیکیشن‌های و بازی‌های موجود در بازار به‌ نمایش در آمده است تا کاربران با مقایسه این عدد، تصمیم بگیرند کدام برنامه و بازی‌ را روی موبایل یا تبلت اندرویدی خود دانلود و نصب کنند.

 

«نصب از بازار» در حقیقت یک شمارشگر است و با کمک آن کاربران بازار می‌توانند قبل از خرید یا دانلود یک برنامه و بازی برآوردی دقیق و کاربردی از میزان محبوبیت و کارآیی آن داشته باشند. شمارشگر تعداد «نصب از بازار» از نظر فنی، تعداد دستگاه‌های تایید شده و منحصربه‌فردی را نشان می‌دهد که کابرانشان از طریق بازار روی آنها برنامه یا بازی نصب یا بروزرسانی کرده‌‌اند.

 

این مورد را می‌توان از منظر احترام به کاربر و پاسخگویی به سلیقه‌های متفاوت بررسی کرد؛ کاربران بازار قادر هستند در مقایسه با ابزارهای دیگری که تاکنون در اختیار داشته‌اند به این شمارشگر بیشتر اعتماد کنند چون آمارهای آن با دقت بیشتری استخراج می‌شود.

 

به‌عنوان مثال درصورتی‌که کاربری در بازار حساب کاربری داشته باشد و با دستگاه‌های مختلفی فعالیت کند، تمامی دستگاه‌هایش، به منزله‌ یک دستگاه در نظر گرفته خواهد شد.

 

«نصب از بازار» برای توسعه‌دهندگان و صاحبان اپلیکیشن و بازی هم سود دارد چون با این متر و معیار بررسی میزان محبوبیت و کیفیت عملکرد تمام اپلیکیشن‌های موجود روی بازار از زمان انتشار قابل مقایسه خواهد بود، با این حال بیشترین منفعت نصیب کاربرانی می‌‌شود که معمولا به‌صورت حرفه‌ای‌ و با ذوق و شوق، تعداد زیادی بازی از بازار دانلود می‌کنند.

 

 

یک مثال روشن

 

بگذارید ماجرا را با یک مثال ساده توضیح دهیم. تعدادی کاربر مشخص را در نظر بگیرید که یک بازی جدید را دانلود کرده‌اند، این گروه بعد از انجام چند مرحله جذاب متوجه می‌شوند یک گنج نفیس پیدا کرده‌اند و آن را یک‌نفس تا مرحله آخر پیش می‌برند. حتی ممکن است رضایت آنها به مرحله‌ای برسد که چند مرتبه متوالی بازی را از اول تا انتها تکرار کنند اما چقدر حیف چون در نهایت ممکن زود محدودیت‌ دستگاه‌های اندرویدی به جذابیت‌های بازی بچربد و کاربر به‌ناچار، تنها برای آزاد کردن فضای ذخیره‌سازی گوشی یا تبلت خود وداعی تلخ و اجباری با بازی محبوبش داشته باشد بلکه به‌جای آن بتواند یک بازی جدید و تازه دانلود کند. گزینه «نصب از بازار» در چنین مواقعی قابلیت‌ ویژه خود را به‌نمایش می‌گذارد و اجازه نمی‌دهد پاک شدن برنامه و بازی‌های باکیفیت از روی دستگاه‌ کاربران که در حقیقت یک فرآیند خارج از اراده توسعه‌دهنده و کاملا به‌‌دور از عدل و انصاف محسوب می‌شود، روی تصمیم احتمالی کاربران بعدی تاثیر منفی بگذارد.

 

بازار به همین دلیل آمار «نصب از بازار» را به‌طور کلی شاخص بهتری برای نشان دادن محبوبیت برنامه‌ در طول زمان می‌داند. با این حال اعلام می‌کند که عددی که کاربران بازار در صفحه اطلاعات بازی و برنامه مشاهده می‌کنند تنها یک شمارشگر و نشان‌دهنده محبوبیت کلی برنامه در طول زمان به‌حساب می‌آید. به این ترتیب گزینه «نصب از بازار» روی رتبه‌بندی برنامه‌ها و بازی‌ها در قسمت جستجو و لیست‌های صفحات تاثیری نخواهد گذاشت و قرار است رتبه‌بندی برنامه‌ها در قسمت جستجو و لیست‌ها مانند گذشته براساس معیارهای مختلفی، از جمله عملکرد برنامه در جستجو و میزان استقبال کاربران به نمایش گذاشته شود.

link

مطالب مرتبط

خبرها

یکتانت و دارت‌ادز، همکاران جدید کافه‌بازار در تبلیغات شدند

آژانس‌های تبلیغاتی یکتانت و دارت‌ادز به فهرست ارائه‌دهندگان تبلیغات در جستجو، تبلیغات در گشت‌وگذار بازار و سایر ظرفیت‌های تبلیغاتی بازار اضافه شدند.   مهدی
آژانس‌های تبلیغاتی یکتانت و دارت‌ادز به فهرست ارائه‌دهندگان تبلیغات در جستجو، تبلیغات در گشت‌وگذار بازار و…
خبرهاگزارش و تحلیل

گزارش سال ۱۴۰۱ بازار منتشر شد؛ ۱.۸ میلیارد نصب برنامه و بازی توسط ایرانی‌ها

بازار گزارش سال ۱۴۰۱ خود را با عنوان ۱۴۰۱ در ۵ دقیقه منتشر کرد.   به گزارش استارتاپ ۳۶۰، گزارش بازار شرح مختصری از رفتار کاربران و دستاوردهای توسعه‌دهندگان این
بازار گزارش سال ۱۴۰۱ خود را با عنوان ۱۴۰۱ در ۵ دقیقه منتشر کرد.   به…
خبرها

نیم میلیون کاربر سرویس دایرکت دبیت بازار را فعال کرده‌اند

طبق اعلام بازار، سرویس پرداخت این شرکت که با نام «بازارپی» شناخته می‌شود تاکنون موفق به کسب بیش از ۵۰۰ هزار قرارداد فعال دایرکت دبیت شده است. دایرکت دبیت که با نام
طبق اعلام بازار، سرویس پرداخت این شرکت که با نام «بازارپی» شناخته می‌شود تاکنون موفق به…
خبرها

گزارش ۱۴۰۰ تبلیغات در بازار؛ حدود ۳۰ میلیون نصب از کانال تبلیغات

گزارش سال عملکرد تبلیغات بازار با بیان دریافت ۲۹/۵ میلیون نصب توسط تبلیغ‌دهندگان و توسعه‌دهندگان از سرویس‌های تبلیغات در بازار در سال ۱۴۰۰ منتشر شد.   براساس این
گزارش سال عملکرد تبلیغات بازار با بیان دریافت ۲۹/۵ میلیون نصب توسط تبلیغ‌دهندگان و توسعه‌دهندگان از…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم