برای مشاهده نتایج کلید Enter را بزنید

گزارش ۲ سالگی پادرو؛ جذب ۲۴ هزار کسب‌وکار اینستاگرامی

شرکت پادرو به مناسبت گذشت دو سال از آغاز فعالیت خود مراسمی را با حضور خبرنگاران همراه با رونمایی از گزارش عملکرد خود برگزار کرد.

 

«پادرو» پلتفرمی در زمینه تسهیل فرآیند فروش و ارسال محصولات در شبکه‌های اجتماعی، فروشگاه‌های آنلاین و سازمان‌ها است.

 

پشوتن پورپزشک، بنیان‌گذار و مدیرعامل پادرو در این مراسم گفت با ایده‌ای که از سال ۱۳۹۷ با هم‌موسس خود داشته به فکر تاسیس پادرو افتاده‌اند و اردیبهشت ۱۳۹۹ توانسته‌اند اولین جذب سرمایه را از هلدینگ فناپ داشته باشند.

 

پشوتن پورپزشک، بنیان‌گذار و مدیرعامل پادرو

 

پورپزشک با اشاره به تاسیس پادرو گفت: «تیر ماه ۹۹ نخستین نسخه پلتفرم پادرو که مقایسه سرویس و قیمت شرکت‌های پستی را ارایه می‌داد، راه‌اندازی کردیم. تا پایان ۹۹ تمرکز جدی روی سوشال کامرس گذاشتیم. در همین حین گزارشی دیدیم که بیان می‌کرد سهم سوشال کامرس (تجارت اجتماعی) تا سال ۲۰۲۵ در دنیا میزان ۵۰ درصد از فروش آنلاین (ای‌کامرس) می‌شود.»

 

موسس پادرو با اشاره به جذابیت سوشال کامرس در دنیا و ایران گفت: سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان راند دوم سرمایه را از فناپ جذب کردیم.

 

پورپزشک با اشاره به اینکه پادروشاپ مرداد ۱۴۰۰ معرفی شد گفت که پادرو اکنون بر دو حوزه تمرکز کرده است؛ سوشال کامرس و لجستیک. هر کدام از این حوزه‌ها برند اختصاصی خود را دارند: پادروپین و پادروشاپ.

 

پادروشاپ سیستم هوشمند مدیریت و ارسال سفارش‌های فروشندگان اینستاگرامی است. در پادروشاپ صاحبان فروشگاه‌های اینستاگرامی می‌توانند برای هر یک از محصولات خود، موجودی و قیمت تعیین کنند و آنها را از طریق لینک خرید آنلاین بفروشند. پادروپین؛ ‌مارکت‌پلیس خدمات پستی است و به فروشگاه‌های آنلاین کمک می‌کند تا فرآیند ارسال سفارش‌های اینترنتی را مدیریت کنند. در پادروپین، بدون مراجعه و یا ثبت قرارداد با شرکت‌های پستی، می‌توان سفارش‌های اینترنتی را با هر یک از شرکت‌های پستی ارسال کرد.

 

پورپزشک در ادامه ارایه خود تصریح کرد تیم پادرو متشکل از ۷۴ نفر است و این شرکت توانسته ۲۴ هزار کسب‌وکار اینستاگرامی را تا به امروز در پلتفرم خود جذب کند. پورپزشک گفت این عدد خیلی در برابر بزرگی مارکت سوشال کامرس کوچک است.

 

موسس پادرو بیان کرد در کمپین محیطی جدیدشان به نام «چهارپایه» ابزار پادروشاپ را به عموم معرفی کرده‌اند.

 

پشوتن پورپزشک در ادامه صحبت‌هایش به ارایه آماری از صنعت سوشال کامرس در دنیا و ایران پرداخت. او گفت: «چین در حوزه تجارت اجتماعی بسیار جلوتر از بقیه دنیا است، حتی آمریکا. اکنون اندازه این بازار در ایران براساس تحقیقات ما در حدود ۱ میلیارد دلار است.»

 

اندازه بازار سوشال کامرس در ایران و جهان

 

موسس پادرو ادامه داد: اندازه بازار تجارت اجتماعی در ایران ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال است؛ بیش از بازار ای‌کامرس ایران!

 

تعداد فروشندگان اینستاگرامی بازار ایران

 

آماری از پادرو: ۴۰ درصد رشد با وجود کرونا

 

در ادامه این مراسم پورپزشک گفت: زمانی که پادرو را شروع کردیم پیک کرونا باعث شده بود ظرفیت‌های شرکت‌های ‌پستی اشباع شود و نتوانیم به خوبی سرویس دهیم. اما با این حال ۴۰ درصد رشد داشتیم. به گفته پورپزشک اکنون با ۹ شرکت پستی همکاری می‌کنند.

 

یک فروشنده در پادرو توانسته در ۱۴ روز ۱.۱ میلیارد تومان فروش داشته باشد

 

پورپزشک در مورد برنامه‌های پادرو برای سال سوم فعالیت گفت: محصول جدیدمان حاصل همکاری پادروشاپ و پادروپین است که به‌زودی به بازار ارایه می‌شود. به گفته او محصول جدید تغییر عمده‌ای در سرویس خواهد بود.

 

پورپزشک در پاسخ به این سوال که اگر اینستاگرام در ایران مسدود شود چه می‌کنند، گفت: به پلتفرمی سرویس می‌دهند که عمده کاربران به آن مهاجرت کنند و به فکر راه انداختن پلتفرمی شبیه اینستاگرام نیستند.

 

موسس پادرو بیان کرد هم‌اکنون در ۸ شهر ایران خدمت ارایه می‌کنند، اما عمده تمرکز بر تهران است. پورپزشک گفت: «رقابت مستقیمی با دیجی‌کالا نداریم و بعید می‌دانم دیجی‌کالا پر شتاب وارد این حوزه شود.»

 

در ادامه این مراسم محمود کریمی، رییس هیات مدیره پادرو و عضو هیات مدیره فناپ سخنانی ارایه داد. کریمی گفت در فناپ قصد داریم با نگاه اقتصاد پلتفرمی این فضا را در کشور بزرگتر کنیم و وارد رقابت با بازیگران این حوزه نشویم.

 

کریمی گفت سرمایه‌گذاری‌ای که روی پادرو انجام شد، اصلا بزرگ نیست. به گفته او فناپ در ۱۴۰۱ قصد سرمایه‌گذاری دوباره در پادرو را ندارد، اما سرمایه‌گذارهای دیگر می‌توانند به این شرکت اصافه شوند.

 

رییس هیات مدیره پادرو گفت شرکت «سکوی خلق آینده» به عنوان CVC فناپ به تازگی تاسیس شده و در زنجیره ارزش فناپ و دیگر استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند. کریمی در انتهای صحبت‌هایش گفت هیچ برنامه‌ای در پادرو برای ورود به حوزه لجستیک نداریم.

 

محمود کریمی رییس هیات مدیره پادرو

 

فایل کامل PDF گزارش عملکرد ۲ سالگی پادرو را از اینجا دریافت کنید.

دکتر یحیی تابش، استاد دانشگاه استنفورد
پادکست زوم قسمت بیست‌وسوم؛ گفت‌و‌گو با دکتر یحیی تابش، استاد دانشگاه استنفورد
پادکست زوم قسمت بیست‌ودوم؛ گفت‌و‌گو با امیرحسین فقیهی، مدیرعامل لحظه‌نگار
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیستم؛ گفت‌و‌گو با علی الیاسی، مدیرعامل ابرآمد
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت هجدهم؛ گفت‌و‌گو با محمدرضا آقایا، مدیرعامل شرکت باسلام
پادکست زوم سئو 24 رضا شیرازی
پادکست زوم قسمت هفدهم؛ گفت‌و‌گو با رضا شیرازی، مدیرعامل شرکت سئو۲۴
پادکست زوم قسمت شانزدهم؛ گفت‌و‌گو با حمیدرضا احمدی، مدیرعامل شرکت ایوند
پادکست زوم قسمت پانزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر علیرضا توکلی کاشی، متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم تخفیفان
پادکست زوم قسمت چهاردهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تخفیفان
پادکست زوم قسمت سیزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر سعید باجلان، عضو هیات علمی و متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم قسمت دوازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل سهام‌یاب
پادکست زوم قسمت یازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیران ارشد اجرایی اسنپ‌تریپ
پادکست زوم قسمت دهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل میاره
پادکست زوم قسمت نهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل ابرآروان
پادکست زوم قسمت هشتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل پینکت
پادکست زوم همکاران سیستم
پادکست زوم قسمت هفتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل همکاران سیستم
اسنپ فود
پادکست زوم قسمت ششم؛ گفت‌و‌گو با رییس هیات مدیره اسنپ‌فود
پادکست زوم، قسمت پنجم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تپسی