رونمایی توسن از برند جدید «دیار»؛ ارتباط مستقیم با مشتری

شرکت توسن در مراسمی از برند جدید «دیار» رونمایی کرد. دیار حلقه ارتباطی توسن برای ‌پیوستن به اکوسیستم دیجیتالی است و تمامی محصولات دیجیتال توسن زیرمجموعه دیار قرار می‌گیرد. توسن قصد دارد با دیار بی‌واسطه و مستقیم به پلتفرم‌ها و مردم سرویس دهد. توسن از جمله شرکت‌های ارایه راهکارهای نوین بانکداری و پرداخت است که سرویس‌های کربنکینگ و سوییچ پرداخت به بانک‌ها ارایه می‌دهد.

در مراسم هلدینگ توسن به‌منظور رونمایی از برند دیار، سید ولی‌الله فاطمی اردکانی، بنیان‌گذار شرکت توسن با اشاره به اهمیت موضوع اتصال و بهم‌پیوستگی در یک اکوسیستم دیجیتال گفت: «یک اکوسیستم دیجیتال مطلوب می‌تواند نابرابری در دسترسی به منابع را کاهش دهد و دسترس‌پذیری را توسعه دهد تا یک اکوسیستم بزرگ تشکیل شود. بزرگتر شدن اکوسیستم در واقع باعث جلب اعتماد شهروندان می‌شود و ما را به هدف خود که رسیدن به اقتصاد شهروند‌ محور است، می‌رساند».

سید ولی‌الله فاطمی اردکانی، بنیان‌گذار شرکت توسن

در ادامه این مراسم امید ترابی، عضو هیئت مدیره گروه توسن ضمن اشاره به کلان روندهای حوزه فین‌تک گفت: «در گروه توسن طی چند سال اخیر سرمایه‌گذاری‌های زیادی بر روی حوزه فین‌تک و ترندهای مطرح آن، انجام شده است. این تجربه ما را بر آن داشت تا با شروع سال ۱۴۰۱ گام جدیدی را برای توسعه هر چه بیشتر این کسب‌وکارها برداریم و گروه توسن دیجیتال را با نام تجاری دیار راه‌اندازی کنیم».

به گفته ترابی، دیار دیجیتال، پاسخ این شرکت به تغییرات دنیای دیجیتال است که با تکیه بر بر میراث ۲۳ ساله توسن در حوزه بانکداری و پرداخت شکل گرفته است. شرکت توسن (توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین) سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را با هدف ایجاد پلتفرم‌های بومی و ارائه راهکارهای نوین فناوری اطلاعات در حوزه بانکداری آغاز کرد. در حال حاضر بیش از ۶۴ درصد از شرکت‌ها و موسسات فعال در سیستم بانکی کشور از محصولات و خدمات نرم‌افزاری توسن بهره می‌برند و سرویس‌ها و خدمات این شرکت مورد استفاده بیش از ۲۷ میلیون نفر از مردم ایران است.

امید ترابی عضو هیات مدیره توسن و مدیرعامل “دیار”

به گفته او براین اساس دیار دیجیتال، یک زیست بوم مالی یکپارچه است که زنجیره‌های ارزش بازارهای مالی، کسب‌و‌کارهای داده‌محور و دیجیتال را تکمیل می‌کند و خدمات و سرویس‌های خود را در یک اکوسیستم مالی یکپارچه دیجیتال به ۳۰ میلیون کاربر ارائه می‌دهد.

امید ترابی عضو هیات مدیره توسن و نیز مدیرعامل “دیار” گفت موسس اولین PSP کشور بودیم. از سال ۲۰۱۵ بحث فین‌تک خیلی داغ شد. ترابی به اهمیت صنعت فین‌تک در دنیا پرداخت و محصولات  فین‌تکی توسن را معرفی کرد. (تصویر زیر)

ترابی گفت در سال گذشته بیش از ۱ میلیارد تراکنش را از طریق محصول فرابوم خود مدیریت کرده اند. حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار را به ۳۰۰ هزار نفر با نرخ نکول زیر ۲ درصد پرداخت کرده‌اند.

فاطمی موسس توسن در ادامه صحبت‌های خود در این مراسم گفت انرژی زیادی از ما به دلیل مسائل حاکمیتی گرفته می‌شود. به گفته او سرویس متمایز دیجیتال بانکی کماکان به‌طور قطعی در کشور وجود ندارد.

امید ترابی مدیرعامل محصول دیار توسن گفت ما یک همکاری را با پلتفرم ازکی برای سفته دیجیتال آغاز کردیم که ۶ ماه پیش در کشور وجود نداشت. تاکنون ۱۰۰۰ سفته دیجیتال از سوی این سرویس صادر شده است.

در ادامه این مراسم پنلی با عنوان «نقش نوآوری مالی در توسعه فضای کسب‌وکارهای جدید دیجیتال» با حضور ولی الله فاطمی بنیان‌گذار شرکت توسن، امید ترابی مدیرعامل دیار، نازنین دانشور مدیرعامل تخفیفان و تیم لطیف موسس هلدینگ مکس با اجرای آرش برهمند برگزار شد.

تیم لطیف موسس مکس گفت ما روی کارآفرین سرمایه‌گذاری می‌کنیم. به گفته او نیروی انسانی حرف اول و آخر را در تیم‌های فناوری می‌زند. لطیف گفت در این ۳ سال فعالیت با ۲۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در پورتفولیو خود، حدود ۲۰۰ میلیون دلار ارزش‌ خلق کرده‌ایم و برای ۱۶۰۰ نفر اشتغالزایی شده است. لطیف ادامه داد: کسانی که روحیه کارآفرینی دارند، حتی اگر ماهی ۱۰۰ میلیون تومان پیشنهاد حقوق دریافت کنند، ترجیح می‌دهند کار خودشان را انجام دهند.

نازنین دانشور موسس تخفیفان در این پنل از آغاز همکاری با همراه کارت و توسن برای ارایه سرویس کش بک و BNPL خبر داد. دانشور با انتقاد از گروه اسنپ گفت: «اسنپ معمولا انحصاری و خلاف قراردادها عمل می‌کند. برای مثال آقای صادقیان برخلاف قرارداد ضدرقابتی‌اش از چیلیوری به این مجموعه پیوسته است.»

بنیانگذار هلدینگ مکس در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت در کشور آلمان گستردگی دسترسی به سرویس‌های آنلاین همچون ایران که با یک دکمه می‌توان تاکسی گرفت، هنوز به این آسانی وجود دارد. «در ایران ۱۰۰ هزار دلال خودرو داریم. این بازار ۲۰ میلیارد دلار است. اما این دلال‌ها نمی‌توانند از بانک اعتبار بگیرند. ما خیلی فضاها داریم که هنوز می‌توان با فضای دیجیتال ارزش خلق کرد، اما به دلیل رگولاتوری نمی‌توان به آنها ورود کرد.» لطیف گفت صرافی بیتمکس را لانچ کرده‌اند و کپی تریدینگ از محصولات جدید آن است.

در انتهای این پنل نازنین دانشور گفت با ۷ پی اس پی مختلف همکاری دارند. دانشور ادامه داد: هسته کسب‌وکار ما از سمت تخفیف گروهی به سمت راهکارهای مالی رفته است. دانشور گفت به زودی بخشی از سهام تخفیفان توسط یکی از بانک‌های کشور خریداری می‌شود.

پنل «نقش نوآوری مالی در توسعه فضای کسب‌وکارهای جدید دیجیتال» با حضور (از سمت راست) ولی‌الله فاطمی بنیان‌گذار شرکت توسن، امید ترابی مدیرعامل دیار، تیم لطیف موسس هلدینگ مکس و نازنین دانشور مدیرعامل تخفیفان با اجرای آرش برهمند
link

مطالب مرتبط

خبرها

آغاز رسمی فروش اینترنتی دارو از یک ماه آینده

رییس مرکز ملی بهبود و محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: فروش و توزیع دارو از طریق سکوهای اینترنتی به طور رسمی از یک ماه آینده باید آغاز شود. امیر سیاح در گفت‌وگو با
رییس مرکز ملی بهبود و محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: فروش و توزیع دارو…
اسنپ

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

اسنپ با هدف تسهیل حمل‌ونقل و کاهش هزینه‌های مؤسسات نیکوکاری و سازمان‌های مردم‌نهاد، برای این مؤسسات ۲۰ درصد تخفیف ویژه در نظر گرفته است. این تخفیف تا انتهای سال
اسنپ با هدف تسهیل حمل‌ونقل و کاهش هزینه‌های مؤسسات نیکوکاری و سازمان‌های مردم‌نهاد، برای این مؤسسات…
دیجی‌کالا

حراج سر ماه دیجی‌کالا به قیمت پارسال

در حراج سر ماه دیجی‌کالا با قیمت پارسال می‌توانید خرید کنید. این حراج از اول اردیبهشت آغاز شده و تا ۷ اردیبهشت ادامه دارد و در آن کالاهای مختلف با تخفیف‌های ویژه ۵
در حراج سر ماه دیجی‌کالا با قیمت پارسال می‌توانید خرید کنید. این حراج از اول اردیبهشت…
تپسی

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله درخواست خودرو رونمایی کرد. براساس این به‌روزرسانی، موقعیت مکانی کاربر با مجوزی که برای دسترسی به
شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله درخواست خودرو…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم