نقشه و مسیریاب نشان از ویژگی «رادار» برای سفرهای جاده‌ای رونمایی کرد

نقشه و مسیریاب نشان اعلام کرد که در نسخه جدید خود چند قابلیت کلیدی و مفید برای سفرهای جاده‌ای را اضافه کرده است. مهم‌ترین این قابلیت‌ها، «رادار جاده‌ای» است که در زمان سفر اطلاعات مفیدی را به شکل خودکار به کاربر نمایش می‌دهد.

 

رادار؛ آگاهی از جاده و مسیر پیش‌رو در سفر

 

در سفر و جاده این سوال برای همه مطرح می‌شود که تا شهر بعدی چقدر فاصله داریم یا  توقف‌گاه و پمپ بنزین بعدی کجاست؟ اگر شما هم تجربه سفر خودرویی را داشته باشید مطمئنا با این سوال‌ها در حین مسیر مواجه شده‌اید.

 

ویژگی جدید «رادار جاده‌ای» نشان به کاربرانی که در جاده و مسیر سفر هستند، این امکان را می‌دهد تا در حین مسیریابی به اطلاعات مهم مسیر پیش‌‌رو شامل شهر بعدی، توقفگاه و یا پمپ بنزین بعدی دسترسی داشته باشند.

 

ویژگی «رادار جاده‌ای» به صورت اتوماتیک و زمانی که مسیر کاربر در جاده و سفر بین شهری باشد، فعال می‌شود و در بالای صفحه قرار می‌گیرد تا اطلاعات مفیدی از مسیر را ارائه دهد.

 

 

نمایش هزینه عوارضی و امکان تنظیم عدم عبور از عوارضی

 

در نسخه‌ی جدید نشان دو ویژگی کاربردی برای مسیرهای دارای عوارضی ارائه شده است. اولین ویژگی این‌که نشان در صفحه‌ی مسیریابی، مسیرهای دارای عوارضی را مشخص کرده و مبلغ عوارض را نیز به کاربر اعلام می‌کند.

 

قیمت‌های عوارضی در مسیریاب نشان به صورت داینامیک محاسبه می‌شود و در صورت هر گونه تغییر، قیمت جدید به کاربران اعلام می‌شود. به طور مثال عوارض آزادراهی تهران-شمال در روزهای عادی ۴۰ هزار تومان و در روزهای تعطیل ۶۰ هزار تومان محاسبه و نمایش داده می‌شود.

 

همچنین در بخش «تنظیمات طرح و مسیریابی» یک تنظیم جدید با عنوان «پرهیز از عوارضی» اضافه شده است. با روشن کردن این تنظیم، مسیریاب نشان مسیرهای بدون هزینه و عوارضی را به کاربر پیشنهاد می‌دهد.

 

 

رانندگی آزاد؛ آگاهی از رویدادهای پیش‌رو بدون مسیریابی

 

ویژگی رانندگی آزاد نشان این امکان را به کاربر می‌دهد که صرفا با باز کردن اپلیکیشن نشان و بدون درخواست مسیریابی، همچنان از وجود رویدادهای پیش‌رو نظیر پلیس و دوربین و تصادف و ترافیک در مسیر آگاهی یابد.

 

در نسخه‌ی جدید نشان این ویژگی با بازبینی کامل رابط کاربری و تجربه‌ی کاربری به نشان بازگشته است. در این نسخه در صورت باز بودن نشان و آغاز به حرکت، دکمه‌ی ورود به حالت رانندگی آزاد بر روی نقشه به کاربر نمایش داده می‌شود و کلیک بر روی آن، نشان وارد وضعیت رانندگی آزاد می‌شود.

 

در این حالت، نقشه به وضعیت مشابه مسیریابی تغییر می‌کند و کاربر در حین رانندگی و بدون تعیین مقصد خاصی می‌تواند از همه اتفاقاتی که در مسیرش هستند باخبر شود. در این حالت، ویژگی‌هایی نظیر نمایش سرعت، سرعت مجاز و همچنین امکان گزارش رویدادهای نظیر پلیس و تصادف و ترافیک نیز برای کاربر فراهم است.

 

 

سایر تغییرات نسخه جدید

 

در این نسخه امکان تنظیم سرعت سخن‌گو برای همه‌ی سخن‌گوها نشان شامل سخن‌گوهای هوشمند و سخن‌گوهای استودیویی فراهم شده است.

 

همچنین بر اساس گزارش نشان، در این نسخه کارایی آن برای استفاده توسط نابینایان نیز بهبود‌هایی متعددی داشته است.

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم