فونت اختصاصی علی‌بابا، برنده جایزه بین‌المللی «گرانشان» شد

فونت اختصاصی شرکت سفرهای علی‌بابا در یکی از معتبرترین فستیوال‌های طراحی فونت دنیا «گرانشان»، موفق به کسب رتبه سوم در بخش آثار عربی-فارسی شد.

 

شرکت سفرهای علی‌بابا که در مهرماه سال گذشته طی مراسمی از تایپ‌فیس اختصاصی خود رونمایی کرده بود، رتبه سوم برترین فونت عربی-فارسی سال را در کنفرانس «گرانْشان» از آن خود کرد. گرانشان یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌های بین‌المللی حوزه تایپ‌فیس است که به‌صورت سالانه، فونت‌های غیرلاتین را از سراسر جهان تحلیل و بررسی می‌کند.

 

آرش خسرویان، مدیر بازاریابی علی‌بابا دراین‌باره گفت: «در چند سال گذشته توجه به هویت بصری از نقاط کلیدی برنامه‌های استراتژیک ما در سطح سازمان بوده است. طراحی فونت در علی‌بابا پروژه‌ای بود که به جهت اهمیت آن در مواجهه کاربران با علی‌بابا، با وسواس بسیار دنبال شد و سرانجام پس از یک سال، به سرپرستی مدیر استودیو دیزاین شرکت، رامین پهلوان حسینی و قلم مشترک یکی از برترین طراحان فونت ایران رضا بختیاری‌فرد و مهدی ارشادی، به نتیجه رسید. از منظر آمار نیز طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته، شاهد رشدی نزدیک به ۵۰ درصد در بهبود خوانایی، درک یکتایی هویت بصری توسط مخاطبان و در مجموع رضایت آنها از فونت جدید بوده‌ایم.»

 

گرانشان کنفرانسی بین‌المللی است که توسط وزارت فرهنگ ارمنستان به هدف تمرکز و بررسی فونت‌های غیر لاتین در سال ۲۰۰۸ تأسیس و تاکنون ۱۲ دوره از آن در شهرهای مختلف جهان برگزار شده است. این مسابقه از ۸ بخش زبانی (عربی-فارسی، ارمنی، کره‌ای، شمال آسیا، تایلندی، چینی، یونانی، سیریلیک و عبری) و ۴ دسته‌بندی تخصصی تشکیل شده و بیش از ۵۰ تن از بزرگترین چهره‌های این حوزه، در فرآیندی ۳ مرحله‌ای به داوری آثار می‌پردازند. پوسترهای آثار برنده این فستیوال، در هفته طراحی مونیخ به نمایش گذاشته خواهند شد.

link

مطالب مرتبط

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم