تایوان صادرات تراشه به روسیه و بلاروس را ممنوع کرد

دولت تایوان دلیل اقدام خود را تداوم حمله روسیه به اکراین عنوان کرده است.

 

وزارت امور اقتصادی تایوان (MOEA) چند روز قبل فهرستی از تمام کالاهایی با فناوری پیشرفته منتشر کرده که صادرات آنها به روسیه و بلاروس ممنوع شده است. این وزارتخانه همچنین اعلام کرد از آنجا که ممکن است بلاروس در دور زدن تحریم ها به روسیه کمک کند، صادرات این محصولات جدید فناورانه به کشور مذکور ممنوع شده است. بنابراین شرکت هایی که در این دو کشور فعالیت می کنند، نمی توانند برخی محصولات نیمه رساناها مانند میکروپردازشگرها یا حتی مدارهای میکرو را بخرند.

 

این اقدام شامل محصولاتی می شود که عملکرد سرعت آنها ۵ گیگافلاپ یا بیشتر و یا نرخ فرکانس آنها بالاتر از ۲۵MHz است. همچنین روسیه و بلاروس نمی توانند به فناوری نوینی دست یابند که در تایوان ساخته می‌شود.

 

تایوان علاوه بر تراشه های مدرن، تجهیزات مربوط به تولید تراشه را به این کشورها نمی فروشد. به عبارت دیگر روسیه و بلاروس نمی توانند به تجهیزاتی دست یابند تا تراشه های مخصوص خود را بسازند. این روند شامل تجهیزاتی برای تولید ویفر، اسکنر و حتی میکروسکوپ های الکترونی روبشی است.

 

 

منبع: مهر

link

مطالب مرتبط

خبرها

کمپین محیطی متفاوت دکتردکتر؛ مروری بر اولین قدم‌های بلند یک برند فعال در حوزه سلامت

از جاده قدیم نرو! احتمالا شما هم بنرهای جدید دکتردکتر را که با روبان از آیینه بغل خودرویتان وصل شده را به‌تازگی دیده‌اید؛ پیامی از یکی برندهای فعال در صنعت پزشکی که
از جاده قدیم نرو! احتمالا شما هم بنرهای جدید دکتردکتر را که با روبان از آیینه…
دیجی‌کالا

دیجی‌کالا از امکان خرید چکی خبر داد

امکان خرید از طریق چک در دیجی‌کالا فراهم شد. کاربران دیجی‌کالا از سراسر ایران در این کمپین جدید، از طریق دیجی‌پی اعتبار کسب کرده و با استفاده از آن خرید می‌کنند.
امکان خرید از طریق چک در دیجی‌کالا فراهم شد. کاربران دیجی‌کالا از سراسر ایران در این…
ایرانسل

تندیس زرین ۶ ستاره روابط عمومی سرآمد به ایرانسل رسید

دهمین دوره «آیین تقدیر از سرآمدان روابط‌عمومی ایران»، نشان ویژه «مدیر ارشد تعالی‌گر ارتباطی» را به دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل اعطا کرد. ایرانسل در این
دهمین دوره «آیین تقدیر از سرآمدان روابط‌عمومی ایران»، نشان ویژه «مدیر ارشد تعالی‌گر ارتباطی» را به…
تپسی

معطل کردن راننده‌ها توسط مسافر، پرتکرارترین شکایت ثبت‌شده در مرکز تماس تپسی

با انتشار یک گزارش آماری، تپسی از چگونگی تعامل مسافران و راننده‌ها ذیل خدمات تاکسی اینترنتی پرده برداشت. شرکت تپسی با انتشار گزارشی به نام «رفتار سفر کاربران در
با انتشار یک گزارش آماری، تپسی از چگونگی تعامل مسافران و راننده‌ها ذیل خدمات تاکسی اینترنتی…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم