از سرویس تا پلتفرم؛ بررسی بهترین گزینه برای برگزاری رویداد

استقبال گسترده مخاطبان از وبینارها و به‌صرفه بودن برگزاری رویداد آنلاین به همراه نگرانی‌های زیست‌محیطی ناشی از رفت و آمدهای غیرضروری باعث شده‌اند برگزاری وبینار و رویداد آنلاین به یک ضرورت دنیای امروز تبدیل شوند. حتی رویدادهایی که شکل حضوری آنها کارآمدتر و جذاب‌تر است هم به‌صورت هیبریدی (حضوری و آنلاین) برگزار می‌شوند تا برگزارکننده به طیف گسترده‌تری از مخاطبان دسترسی داشته باشد.
اما لازمه همه این اتفاقات ایجاد ابزارهای مناسب و زیرساخت قدرتمند برای میزبانی شرکت‌کنندگان رویداد است. نرم‌افزارها و پلتفرم‌های برگزاری رویداد آنلاین دو مفهوم متفاوت هستند که در این مطلب به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. پلتفرم‌های برگزاری رویداد تمامی امکاناتی که از مرحله قبل از برگزاری رویداد تا مرحله بعد از برگزاری رویداد نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌توانید بلیت‌فروشی کنید، وبینار خود را ضبط کنید و برای بازپخش رویداد بلیت مجزا تعریف کنید و… اما نرم‌افزارهای تنها در مرحله برگزاری رویداد کاربرد دارند و بقیه کارها باید از طریق ابزارهای دیگر انجام شوند.

 

رایج‌ترین سرویس‌های برگزاری رویدادهای آنلاین

برگزاری یک رویداد آنلاین مراحل مختلفی دارد که یکی از این مراحل حضور بینندگان در محیط اتاق مجازی است. قبل از این مرحله باید ثبت‌نام و تهیه بلیت وبینار انجام شود و بعد از برگزاری نیز برگزارکننده باید بتواند یک گزارش کامل از شرکت‌کنندگان رویداد در اختیار داشته باشد.
نرم‌افزارهای برگزاری رویداد آنلاین تنها در مرحله دوم از این پروسه کاربرد دارند. شما از طریق این سرویس‌ها وبینار خود را ایجاد می‌کنید و لینک شرکت در وبینار را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهید. اما بلیت‌فروشی و ایجاد صفحه لندینگ برای رویداد و یا ایجاد یک فرم برای دریافت اطلاعات شرکت‌کنندگان به‌عهده خود شماست و نرم‌افزار چنین امکاناتی در اختیار شما قرار نمی‌دهد.
ادوبی کانکت و بیگ بلو باتن دو مورد از شناخته‌ شده‌ترین نرم‌افزارهای برگزاری وبینار و کلاس آنلاین هستند.
در بین سرویس‌های ایرانی هم اسکای‌روم، خدماتی مشابه ارائه می‌دهد. 

 

بررسی امکانات سرویس‌های برگزاری رویداد آنلاین

رایج‌ترین امکاناتی که این ابزارها در اختیار شما قرار می‌دهند عبارت‌انداز؛ امکان اشتراک‌گذاری تصویر و صدا، تخته وایت‌بورد، پرسش و پاسخ، ارسال پیام خصوصی و عمومی، ایجاد نظرسنجی و کوییز و سایر امکاناتی که احتمالا با آن‌ها آشنایی دارید.
در نحوه ارائه این امکانات تفاوت‌های زیادی بین این نرم‌افزارها وجود دارد مثلا در مورد اشتراک‌گذاری تصویر وبکم سرویس اسکای‌روم تنها برای چهار نفر به‌صورت همزمان این امکان را ایجاد می‌کند اما نرم‌افزاری که پلتفرم لحظه‌نگار از آن استفاده می‌کند امکان اشتراک‌گذاری ۱۲ وبکم را فراهم می‌کند. در مورد تعداد شرکت‌کنندگان هم تفاوت زیادی وجود دارد. مثلا بیگ بلو باتن و ادوبی‌کانکت حداکثر تا ۱۵۰ بیینده را میزبانی می‌کنند که البته برخی پلتفرم‌هایی که از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند راه‌حل‌هایی برای افزایش این عدد ایجاد کرده‌اند در ادامه بیان خواهد شد.

 

ویژگی‌های یک پلتفرم‌ استاندارد برگزاری وبینار و کلاس آنلاین

برای برگزاری یک رویداد آنلاین در درجه اول شما به یک لندینگ پیج احتیاج دارید که توضیحات کامل رویداد، سرفصل‌ها و مدرسان رویداد را در آن قرار دهید. امکان تعریف بلیت و پرداخت وجه برای رویدادهای غیررایگان ضرورت دارد. بعضی از برگزارکنندگان نیاز دارند اطلاعات خاصی از شرکت‌کنندگان رویداد دریافت کنند مثلا شهر محل سکونت یا میزان تحصیلات و … برای این‌کار باید یک فرم هم در اختیار مخاطبان قرار دهید.
در مرحله بعد باید رویداد خود را برگزارکنید و تمام امکاناتی که در قسمت نرم‌افزارهای برگزاری رویداد توضیح دادیم در اختیار مدرس و شرکت‌کننده قرار داشته باشد.
بعد از برگزاری رویداد هم باید بتوانید به ویدیوی رویداد دسترسی داشته باشید و آن‌را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار دهید و یا برای بازپخش وبینار بلیت‌فروشی کنید.
یک پلتفرم استاندارد باید همه این امکانات را در اختیار شما قرار دهد و به‌راحتی بتوانید رویدادهای خود را برگزار کنید.

 

پلتفرم برگزاری رویداد لحظه‌نگار

لحظه‌نگار امکان برگزاری کامل رویداد آنلاین را در اختیار شما قرار می‌دهد و لازم نیست برای هرکدام از نیازهای ایونت خود از یک ابزار مختلف استفاده کنید. پلتفرم لحظه‌نگار تمامی امکانات گفته شده را در اختیار شما قرار می‌دهد به اضافه‌ تعدادی ویژکی مهم دیگر که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

 

پیاده‌سازی در سایت برگزارکننده از طریق وب‌سرویس و آیفریم

درصورتی که بخواهید همه مراحل ثبت‌نام تا شرکت در وبینار در سایت خودتان انجام شود به کمک API لحظه‌نگار می‌توانید به‌راحتی این‌کار را انجام دهید. ضمنا می‌توانید به‌صورت white-label از سرویس لحظه‌نگار استفاده کنید و برندینگ خودتان را در نرم‌افزار اعمال کنید.

 

اتاق مجازی با هزاران شرکت‌کننده

گفتیم که معمولا نرم‌افزارهای برگزاری وبینار حداکثر تا ۱۵۰ یا ۲۰۰ شرکت‌کننده را میزبانی می‌کنند. در لحظه‌نگار با اتصال سرویس اتاق مجازی به سرویس پخش‌زنده می توانید وبینارهایی با ۱۰هزار بیننده برگزار کنید.

 

بلیت‌فروشی دلاری و ریالی

در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد از وبینارها در ایران به‌صورت غیررایگان برگزار می‌شوند. که این موضوع ثابت می‌کند فرهنگ شرکت در رویدادهای پولی به‌خوبی در کشور نهادینه شده.
در پلتفرم لحظه‌نگار برای هر رویداد می‌توانید به‌صورت ریالی و دلاری کسب درآمد کنید و هم‌چنین برای بازپخش رویداد نیز بلیت مجزا تعریف کنید.

 

مشارکت در تبلیغات و اطلاع‌رسانی رویداد

لحظه‌نگار به کمک بهترین آژانس‌های تبلیغاتی کشور از جمله تپسل و یکتانت، کار تبلیغات رویدادهای مهم را انجام می‌دهد. هم‌چنین امکان ارسال پیامک انبوه و ایمیل مارکتینگ نیز برای برگزارکنندگان رویداد ایجاد شده است.

با ورود به سایت لحظه‌نگار می توانید جزئیات اشتراک‌ها را مطالعه کنید و متناسب با نیازهای خود اشتراک مورد نظر خود را فعال کنید. ضمنا می توانید با واحد پشتیبانی لحظه‌نگار در ارتباط باشید.
از طریق کدتخفیف startup360 تا پایان تیرماه از ۳۰ درصد تخفیف خرید اشتراک بهره‌مند شوید.

link

مطالب مرتبط

خبرها

پرشیافاند از ترکیب سهام‌داران استارتاپ شگرفیست خارج شد

شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر «پرشیافاند» پس از ۳ سال از ترکیب سهامداری استارتاپ «شگرفیست» خارج شد و ۳۰ درصد سهام خود را به سرمایه‌گذاران جدید واگذار کرد. شگرفیست در
شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر «پرشیافاند» پس از ۳ سال از ترکیب سهامداری استارتاپ «شگرفیست» خارج شد و…
خبرهارمزارزها و فین‌تک

آغاز خرید با تلفن‌همراه و بدون کارت در ۶ بانک

بنابر اعلام روابط عمومی بانک مرکزی پروژه‌ی «کهربا» که امکان خرید با گوشی بدون تماس با دستگاه پوز و بدون نیاز به کارت بانکی را میسر می‌کند، توسط ۶ بانک میسر شده است.
بنابر اعلام روابط عمومی بانک مرکزی پروژه‌ی «کهربا» که امکان خرید با گوشی بدون تماس با…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از ماجرای همراه‌اول و دیجی‌کالا تا گلرنگ و تخفیفان

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۹ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

نگاهی به آلت‌کوین‌ها در سالروز خلق «نیم کوین»

دو سال پس از آنکه بیت کوین پا  به عرصه گذاشت، ظرفیت‌های بلاکچین و محدودیت‌های بیت‌کوین باعث شد شبکه‌های بلاکچینی با قابلیت‌های جدیدتر و کوین‌های خود وارد میدان
دو سال پس از آنکه بیت کوین پا  به عرصه گذاشت، ظرفیت‌های بلاکچین و محدودیت‌های بیت‌کوین…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم