برای مشاهده نتایج کلید Enter را بزنید

نشست خبری دیجی‌‌فای برگزار شد، می‌خواهیم به شاپیفای ایران تبدیل شویم

دیجی‌فای، پلتفرم فروشگاه‌ساز قدرت‌گرفته از دیجی‌ کالا، دیروز طی نشستی خبری که در هتل همای تهران برگزار شد از فعالیت‌ها و برنامه‌های کاری خود در آینده نزدیک رونمایی کرد. در این نشست خبری که با حضور مدیران ارشد دیجی‌فای، دیجی‌کالا و اصحاب رسانه برگزار گردید محورهای فعالیت دیجی‌فای برای حمایت از کسب و کارهای کوچک و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ساخت فروشگاه اینترنتی ارزان مورد بررسی قرار گرفت و مدیران این شرکت به سؤالات خبرنگاران در این باره پاسخ دادند.

در ابتدای این نشست «محمد فرخ‌نژاد»، مدیر عامل و هم‌بنیان‌گذار دیجی‌فای صحبت‌های خود را با شرح تاریخچه‌ای مختصر از دیجی‌فای و ایده اولیه شروع به فعالیت آن آغاز کرد. فرخ‌نژاد ضمن اشاره به این موضوع که مجموعه در ابتدا با نام بونس ۳۶۰ و در سال ۹۵ کار خود را آغاز کرده، وجود دو مشکل اساسی در کسب‌و‌کارهای حضوری را از دلایل فعالیت شرکت خود در این حوزه عنوان کرد. او در این رابطه گفت:

زمانی که ایده اولیه ایجاد یک سیستم وفاداری مشتریان برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط به ذهن ما رسید، خودمان به صورت حضوری با صاحبان این کسب‌وکارها در ارتباط بودیم تا متوجه شویم نیاز اصلی آن‌ها چیست. همان زمان بود که متوجه شدیم کسب‌وکارهای حضوری دو مشکل و نیاز اساسی دارند. مشکل اول این کسب‌وکارها اتصال به سیستم‌های مختلف جداگانه برای بخش‌هایی چون صندوق، حسابداری و باشگاه مشتریان بود که با یکدیگر هماهنگ نبودند. مشکل دوم آن‌ها هم نیاز به آنلاین‌شاپ برای فروش اینترنتی محصولاتشان بود. اینجا بود که ما به فکر توسعه محصولی به نام بونس ۳۶۰ افتادیم که در دل آن آنلاین‌شاپ، سیستم وفاداری مشتریان و صندوق فروشگاهی قرار داشت.

فرخ‌نژاد در ادامه به سرمایه‌گذاری دیجی‌کالا در سال ۱۴۰۰ روی بونس ۳۶۰ و تغییر نام مجموعه به «دیجی‌فای» اشاره کرد و هدف اصلی از فعالیت این مجموعه را این گونه شرح داد:

هدف ما این نیست که همه راهکارهای موجود برای پاسخگویی به نیازهای کسب‌وکارها را خودمان به تنهایی توسعه دهیم. با اینکه همه کارها در پنل دیجی‌فای انجام می‌گیرد، بعضی از این سرویس‌ها توسط شرکای تجاری ما ارائه می‌شود. هدف ما این است که دیجی‌فای را تبدیل به بستر جامعی کنیم که ارائه‌دهندگان خدمات مختلفی همچون مارکتینگ و جذب مشتری، ارسال و پرداخت، حسابداری، تولید محتوا و… بتوانند در محیط کاربری دیجی‌فای خدماتشان را به پذیرنده‌های ما ارائه دهند.

ما رقیب دیجی‌کالا، ترب و با سلام نیستیم

در ادامه این نشست «مهیار ابوترابی»، هم‌بنیانگذار و مدیر مارکتینگ دیجی‌فای در تکمیل صحبت‌های فرخ‌نژاد از خدماتی که دیجی‌فای می‌تواند به کسب‌و‌کارها ارائه کند سخن گفت. به گفته ابوترابی، تمرکز دیجی‌فای خدمت‌رسانی به کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسطی است که نیاز به فروشگاه آنلاین برای افزایش درآمد، دیده شدن بیشتر و در نهایت افزایش فروش هستند؛ فارغ از آنکه مزون اینستاگرامی و شیرینی‌پزی خانگی داشته باشند یا یک شرکت تأمین‌کننده لوازم جانبی گوشی.

در واقع هدف از راه‌اندازی دیجی‌فای، کمک به این کسب و کارهای کوچک است که بتوانند با کمترین هزینه، تمام زیرساخت‌های لازم برای داشتن یک فروشگاه آنلاین اینترنتی مثل وبسایت، سیستم پشتیبانی، سرویس‌های خدمات پس از فروش، حسابداری، زیرساخت لجستیک و… را به طور یکجا و در یک پکیج دریافت کنند. ابوترابی در ادامه صحبت‌هایش به این نکته هم اشاره کرد که دیجی‌فای به هیچ‌ عنوان نیامده که رقیبی برای دیجی‌کالا، ترب و با سلام باشد:

ما رقیب چنین کسب‌وکارهایی نیستیم چون این ابزارها مکمل سایت‌های اختصاصی فروشنده‌ها برای فروش و درآمد بیشتر هستند و ما حتی سعی داریم این ابزارها را به دیجی‌فای متصل کنیم. ما معتقدیم هر کسب‌وکار باید خانه شخصی خود را که سایت و فروشگاه آنلاین اختصاصی‌اش است داشته باشه و در کنار آن در سایر کانال‌های تبلیغ و فروش، از اینستاگرام گرفته تا مارکت‌پلیس حضور پیدا کنند.

ابوترابی همچنین یکی از مهم‌ترین مزیت‌های دیجی‌فای را پشتیبانی همه‌جانبه از پذیرنده‌ها توصیف کرد. به گفته او دیجی‌فای در تمام مراحل راه‌اندازی فروشگاه، از اضافه کردن محصول تا خرید دامنه دلخواه و اتصال به درگاه پرداخت، همراه مشتری خواهد بود و به غیر از نقش سرویس‌دهی، وظیفه آموزش کسب‌و‌کارهای کوچک برای تبدیل شدن به فروشگاه‌های آنلاین حرفه‌ای را هم بر دوش خواهد کشید. او در همین زمینه از «آکادمی دیجی‌فای» به عنوان یکی از مرجع‌های تخصصی برای ارائه وبینارها و کارگاه‌های آموزشی کاربردی و صنفی نام برد.

می‌خواهیم به شاپیفای ایران تبدیل شویم

در ادامه این نشست «حسین خلیلی»، هم‌بنیانگذار و مدیر فنی دیجی‌فای به شباهت اسمی میان شاپیفای (شرکت چند ملیتی بزرگ خدمات فروشگاه‌سازی) و دیجی‌فای اشاره کرد و گفت که این شباهت اتفاقی نبوده، چرا که ما خلاء وجود چنین سرویسی در ایران را احساس می‌کردیم و در تلاشیم که معادل شاپیفای را در ایران پیاده‌سازی کنیم. او همچنین از دیجی‌کالا به عنوان بزرگترین بازیگر حوزه تجارت الکترونیک در ایران یاد کرد، بازیگری که دیجی‌فای با استفاده از تجربه و امکانات آن می‌تواند به رشد بسیار زیادی دست پیدا کند. خلیلی در همین رابطه گفت:

شباهت اسمی میان دیجی‌فای و شاپیفای اتفاقی نیست چون ما خلأ وجود کسب‌وکاری چون شاپیفای را در اکوسیستم ایران حس می‌کنیم. شاپیفای تنها یک فروشگاه‌ساز ساده نیست، بلکه یک اکوسیستم است که افراد زیادی از افراد به واسطه آن شغل و فعالیت دارند. حتی داخل ایران هم افرادی هستند که برای شاپیفای پلاگین و تِم می‌نویسند. هدف ما این است که در آینده به بهترین فروشگاه‌ساز تبدیل شویم و محصولی ارائه کنیم که همه افراد با هر سطح از دانش و تخصص بتوانند از آن استفاده کنند.

همکاری دیجی‌کالا و دیجی‌فای؛ مقدمه‌ای بر توانمندسازی نسل چهارم تجارت الکترونیک کشور

یکی از مباحث مهمی که در این نشست خبری مطرح شد، تأثیر سرمایه‌گذاری سازمان‌هایی همچون دیجی‌کالا بر مجموعه‌هایی همچون دیجی‌فای بود. «ندا گلشن»، معاون محصول دیجی‌کالا و عضو هیأت مدیره دیجی‌فای در همین رابطه اذعان داشت که از سال ۱۴۰۰، دیجی‌کالا با تقاضای بسیار بالا برای خرید و فروش آنلاین مواجه شده و همین موجب شد که به فکر سرمایه‌گذاری روی زیرساخت‌هایی بیفتد که به ذی‌نفعان حوزه فروش اینترنتی و خود دیجی‌کالا کمک می‌کنند تا فروش اینترنتی قدرتمندتری داشته باشند. گلشن در همین رابطه گفت:

ما باور داریم دیجی‌کالا با در اختیار قرار دادن امکانات و زیرساخت‌های خود به کسب‌وکارهای نسل چهارم تجارت الکترونیک چون دیجی‌فای، می‌تواند مسیر دسترسی عده زیادی از افراد به حوزه خرید و فروش اینترنتی را هموار کند. این موضوع باعث می‌شود تا همه فروشندگان به شکل دموکراتیک و غیرمتمرکز با روش و استانداردهای خودشان محصولاتشان را به مشتریان‌شان بفروشند.

دیجی‌فای در حال حاضر به بیش از ۴۰۰۰ پذیرنده خدمت‌رسانی می‌کند و ۳۰ روز اول استفاده از خدمات این مجموعه نیز رایگان در نظر گرفته شده است. برای آشنایی بیشتر با خدمات سرویس دیجی‌فای، می‌توانید همین حالا به وبسایت این مجموعه مراجعه نمایید.

 

منبع: دیجیکالامگ

مطالب مرتبط

قطعی اینترنت ایران
دکتر یحیی تابش، استاد دانشگاه استنفورد
پادکست زوم قسمت بیست‌وسوم؛ گفت‌و‌گو با دکتر یحیی تابش، استاد دانشگاه استنفورد
پادکست زوم قسمت بیست‌ودوم؛ گفت‌و‌گو با امیرحسین فقیهی، مدیرعامل لحظه‌نگار
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیستم؛ گفت‌و‌گو با علی الیاسی، مدیرعامل ابرآمد
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت هجدهم؛ گفت‌و‌گو با محمدرضا آقایا، مدیرعامل شرکت باسلام
پادکست زوم سئو 24 رضا شیرازی
پادکست زوم قسمت هفدهم؛ گفت‌و‌گو با رضا شیرازی، مدیرعامل شرکت سئو۲۴
پادکست زوم قسمت شانزدهم؛ گفت‌و‌گو با حمیدرضا احمدی، مدیرعامل شرکت ایوند
پادکست زوم قسمت پانزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر علیرضا توکلی کاشی، متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم تخفیفان
پادکست زوم قسمت چهاردهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تخفیفان
پادکست زوم قسمت سیزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر سعید باجلان، عضو هیات علمی و متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم قسمت دوازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل سهام‌یاب
پادکست زوم قسمت یازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیران ارشد اجرایی اسنپ‌تریپ
پادکست زوم قسمت دهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل میاره
پادکست زوم قسمت نهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل ابرآروان
پادکست زوم قسمت هشتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل پینکت
پادکست زوم همکاران سیستم
پادکست زوم قسمت هفتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل همکاران سیستم
اسنپ فود
پادکست زوم قسمت ششم؛ گفت‌و‌گو با رییس هیات مدیره اسنپ‌فود
پادکست زوم، قسمت پنجم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تپسی