استارتاپ استودیوی بلاکچین شناسا با نام «چینووا» آغاز به کار کرد

در مراسمی که امروز در کافه سینرژی برگزار شد، شرکت شناسا از زیرمجموعه‌های بانک پاسارگاد، استارتاپ استودیوی بلاکچین خود با نام “چینووا” را به طور رسمی معرفی کرد. این مجموعه جدید از استارتاپ‌های بلاکچینی حمایت می‌کند.

در ابتدای این مراسم حامد ساجدی مدیرعامل شرکت شناسا و رییس هیات مدیره چینووا با اشاره به فعالیت‌های این مجموعه گفت: «بیش از ۱۰ سال از عمر شناسا می‌گذرد و در این سال‌ها شتابدهنده تریگ‌آپ را نیز تملک کردیم. هم‌سرمایه‌گذاری با مجموعه‌های مختلف انجام دادیم و اکنون استارتاپ استودیو چینووا را به منظور استفاده از ظرفیت‌های بلاکچین تاسیس کردیم.»

محمدرضا قدوسی، مدیر استارتاپ استودیوی چینووا گفت: این مرکز کمی با شتابدهنده‌ها و‌ مراکز نوآوری تفاوت دارد. به گفته او ایده درون این مجموعه ایجاد می‌شود و به ثمر می‌رسد. او بیان کرد مطلوب‌شان این است سالانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ ایده را بررسی کنند و از بین آنها ۱۰ ایده کاندید شوند و به دو ایده مفید برسند.

قدوسی دلیل فعالیت به شکل استارتاپ استودیو را رشد نمایی آنها در دنیا اعلام کرد. به گفته او عایدی استارتاپ استودیو بیش از روش سنتی شتابدهنده استارتاپی است.

به گفته مدیران حاضر در این مراسم، در مدل استارتاپ استودیویی که چینووا همچون تریگ‌آپ شناسا پیش گرفته، بخشی از سهام استارتاپ تملک می‌شود، به اعضای تیم آن حقوق پرداخت می‌شود و حمایت و منتورشیپ برای رشد ایده و استارتاپ انجام می‌گیرد تا محصول به ثمر برسد.

مدیرعامل چینووا گفت هنوز بلاکچین در ایران شناخته شده نیست و مسوولان نسبت به آن خاکستری هستند. به گفته او متخصصان بلاکچین در کشور بسیار کم هستند و این حوزه خیلی بکر است.

حمیدرضا علوی، مدیرعامل شتابدهنده تریگ آپ گفت این مجموعه جز قدیمی‌ترین شتابدهنده‌ها در کشور محسوب می‌شود که کماکان در حال فعالیت است و همواره به عنوان موفق‌ترین شتابدهنده در این حوزه معرفی می‌شود. او تصریح کرد خدمات‌شان را به خارج از کشور نیز ارایه می‌دهند.

قدوسی در خصوص چالش‌های این حوزه با حاکمیت بیان کرد سعی می‌کنیم با رگولاتور تعامل کنیم و کتک خوردن‌ها را بپذیریم تا چالش‌های دولتی حل شود.

محمدرضا قدوسی، مدیر استارتاپ استودیوی چینووا دلیل فعالیت به شکل استارتاپ استودیو را رشد نمایی آنها در دنیا اعلام کرد.

مصطفی‌ نقی‌پورفر، عضو هیات مدیره چینووا گفت چند سال پیش ‌رگولاتور به ما می‌گفت وارد حوزه‌های دیگر بلاکچین شوید و تمرکز روی بخش مالی نباشد. حالا ما آمده‌ایم روی این زمینه‌های دیگر غیر مالی تمرکز کنیم.

نقی‌پورفر همچنین بیان کرد به دنبال بازاریابی و ثبت استارتاپ‌های‌شان در خارج از کشور نیز هستند. برای مثال شرکت را خارج از ایران ثبت می‌کنند. به گفته او تا سال ۲۰۳۰ میزان ۳.۵ تریلیون دلار added value بلاکچین است.

تیم‌هایی که هم‌اکنون در چینووا پذیرفته شده‌اند
link

مطالب مرتبط

رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

آموزش و آگاهی در آکادمی نوبیتکس

رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه شده، اما ورود به این بازارها برای افراد تازه‌کار، چالش‌برانگیز و پیچیده است و
رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه…
ایرانسل

حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»

ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری ایده‌ها و نوآوری‌های این رویداد حضور دارد. به گزارش روابط عمومی
ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری…
دیوار

پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به جای تهدید به تعهدات‌تان عمل کنید

مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور»،‌ با اشاره به سابقه این ماجرا گفت: دیوار از ۱۸
مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر…
دیوار

هشدار مسدودیت برای بخش املاک «دیوار» و «شیپور» توسط وزارت راه

ابوالفضل نوروزی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: «بخش املاک سکوهای دیوار و شیپور تا هفته آینده در صورت عدم فراهم آوردن احراز هویت مالک و
ابوالفضل نوروزی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: «بخش املاک سکوهای…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم