نمای ۳۶۰ درجه خیابان‌ها به نقشه و مسیریاب نشان اضافه شد

نقشه و مسیریاب نشان با رونمایی از قابلیت جدید «نشان ۳۶۰» اکنون به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا نمای ۳۶۰ درجه خیابان‌های ۱۴ شهر ایران را مشاهده کنند. این نخستین بار است که یک اپلیکیشن مسیریاب ایرانی، ویژگی نمای خیابان را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

 

نشان در نسخه ۱۱.۰ اپلیکیشن خود، از ویژگی «نشان ۳۶۰» رونمایی کرده است. با استفاده از این ویژگی، به سادگی می‌توانید ​​منظره‌ای از مقصد خود را قبل از حرکت ببینید، اطراف آن را بررسی کرده و یا حتی دنبال یک مکان خاص که در نقشه ثبت نشده است بگردید. این ویژگی حتی در برنامه‌ریزی سفر به شهری دیگر نیز این امکان را به شما می‌دهد تا مکان‌های مورد نظر خود را قبل از مراجعه ببینید و آن‌ها را انتخاب کنید. حتی ممکن است صرفا نام مکان، منطقه یا جاده‌ای زیبا را شنیده باشید؛ اکنون این دسترسی برای کاربران نشان وجود دارد تا سری به جاده‌ی «اسالم به خلخال»، میدان «نقش جهان» اصفهان یا حتی مناطق طبیعی قشم بزنند.

 

 

به گفته مسیریاب نشان، این سرویس اکنون در خیابان‌های اصلی ۱۴ کلان‌شهر و شهر‌ بزرگ ایران از جمله تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، کرج، اهواز، قشم، ارومیه، قزوین، اردبیل، تبریز، رشت، یاسوج و شهرکرد فعال شده و به مرور سایر شهرها و معابر نیز به آن اضافه می‌شوند.

 

با فعال‌سازی لایه نشان ۳۶۰، می‌توان مناطق تصویربرداری شده را در نقشه مشاهده کرد که این نواحی به مرور گسترده‌تر خواهد شد و تصاویر بیشتری در اختیار کاربران نشان قرار خواهد گرفت.

 

 

«جواد عامل»، مدیر نقشه و مسیریاب نشان در همین رابطه اعلام کرد که برای پیاده‌سازی این قابلیت در ۱۴ شهر، بیش از ۲هزار و ۷۰۰ ساعت معادل ۳۸۶ روز کاری، رانندگی و تصویربرداری انجام شده که طی این ساعات بیش از ۲۰ هزار کیلومتر از معابر اصلی و کوچه‌های ایران تصویربرداری شده است.

 

مدیرعامل نشان همچنین درباره چالش‌های فنی و پیچیدگی ارائه این ویژگی گفت: «ویژگی نشان ۳۶۰، با یک سال تاخیر در دسترس کاربران نشان قرار گرفت. ​​در این پروژه باید حجم بزرگی از تصاویر خام را طی چند مرحله پردازش می‌کردیم. در ابتدا این مراحل روشن و ساده به نظر می‌رسید اما در میانه‌ی راه برخی پیچیدگی‌های پیش‌بینی نشده ایجاد شد که در چند مورد ناچار به بازبینی کل فرآیند و پردازش مجدد تصاویر شدیم. با این حال تیم فنی نشان موفق شد این ویژگی را با همه چالش‌هایی که داشت برای اولین بار در ایران به محصولی عملیاتی تبدیل کند. همچنین در تمام تصاویری که اکنون روی ویژگی نمای ۳۶۰ درجه نشان قرار گرفته‌اند، حریم خصوصی کاملا رعایت شده است. به این معنا که پلاک خودروها و چهره افراد به شکل کامل محو شده‌اند.»

 

عامل همچنین گفت که نقشه و مسیریاب نشان سعی خواهد کرد به زودی در داخل و خارج از کشور پوشش بیشتری از مناطق عکس‌برداری شده را فراهم کند. او در همین رابطه توضیح داد: «این سرویس در آینده می‌تواند به صورت بالقوه ابزاری باشد که در برخی زمان‌ها و بعضی مواقع توسط آن بتوانیم کاربر را به شکل بهتری در مسیریابی همراهی کنیم و نوعی واقعیت تقویت‌شده‌ را در اختیارش قرار دهیم.»

 

 

این قابلیت هم‌اکنون در نسخه جدید نشان فعال شده و کاربران می‌توانند با فعال کردن لایه «نشان ۳۶۰»، مناطق عکس‌برداری شده را مشاهده و با انتخاب یک نقطه و زدن روی عکس تصویر °۳۶۰ آن را ببینند.

link

مطالب مرتبط

خبرها

کمپین محیطی متفاوت دکتردکتر؛ مروری بر اولین قدم‌های بلند یک برند فعال در حوزه سلامت

از جاده قدیم نرو! احتمالا شما هم بنرهای جدید دکتردکتر را که با روبان از آیینه بغل خودرویتان وصل شده را به‌تازگی دیده‌اید؛ پیامی از یکی برندهای فعال در صنعت پزشکی که
از جاده قدیم نرو! احتمالا شما هم بنرهای جدید دکتردکتر را که با روبان از آیینه…
دیجی‌کالا

دیجی‌کالا از امکان خرید چکی خبر داد

امکان خرید از طریق چک در دیجی‌کالا فراهم شد. کاربران دیجی‌کالا از سراسر ایران در این کمپین جدید، از طریق دیجی‌پی اعتبار کسب کرده و با استفاده از آن خرید می‌کنند.
امکان خرید از طریق چک در دیجی‌کالا فراهم شد. کاربران دیجی‌کالا از سراسر ایران در این…
ایرانسل

تندیس زرین ۶ ستاره روابط عمومی سرآمد به ایرانسل رسید

دهمین دوره «آیین تقدیر از سرآمدان روابط‌عمومی ایران»، نشان ویژه «مدیر ارشد تعالی‌گر ارتباطی» را به دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل اعطا کرد. ایرانسل در این
دهمین دوره «آیین تقدیر از سرآمدان روابط‌عمومی ایران»، نشان ویژه «مدیر ارشد تعالی‌گر ارتباطی» را به…
تپسی

معطل کردن راننده‌ها توسط مسافر، پرتکرارترین شکایت ثبت‌شده در مرکز تماس تپسی

با انتشار یک گزارش آماری، تپسی از چگونگی تعامل مسافران و راننده‌ها ذیل خدمات تاکسی اینترنتی پرده برداشت. شرکت تپسی با انتشار گزارشی به نام «رفتار سفر کاربران در
با انتشار یک گزارش آماری، تپسی از چگونگی تعامل مسافران و راننده‌ها ذیل خدمات تاکسی اینترنتی…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم