علی‌بابا، آمار پراکندگی سفرهای داخلی کاربرانش با زیرساخت حمل و نقل عمومی را منتشر کرد

شرکت سفرهای علی‌بابا، در هشتمین سالگرد تأسیس خود، اطلاعاتی از چگونگی «سفر داخلی» کاربرانش ارائه کرده است. طبق آمار منتشر شده، حدود ۵۸ درصد کاربران این شرکت از سال ۹۹ تاکنون اقدام به سفر به طرق مختلف کرده‌اند. دراین‌بین سفر با هواپیما بیشترین تعداد متقاضی را برای سفرهای داخلی به خود اختصاص داده و اتوبوس و قطار در رتبه‌های بعدی قرار دارند. نکته جالب این جدول، هم‌پوشانی خرید تعداد قابل توجهی از کاربران است؛ به طوری که برخی از آنها در مدت زمان اشاره‌شده با دو یا سه روش مختلف اقدام به سفر کرده‌اند.

بخش بعدی آمار منتشرشده، حول کمپین اخیر علی‌بابا در فصل تابستان منتشر شده است؛ جایی که به پراکندگی سفرهای مردم در بازه ۳ ماهه تابستان اشاره شده است. طبق این اطلاعات، حدود نیمی از علاقه‌مندان به سفر از طریق علی‌بابا در این ۸ سال، ماه ابتدایی تابستان را برای سفرهای تابستانه خود در نظر گرفته‌اند؛ آنچه می‌تواند تابع تعطیلات مدارس و دانشگاه‌ها باشد.

به‌علاوه از مجموع سفرهای تابستانی ثبت شده، سفر به جنوب نسبت به شمال کشور از مقبولیت بیشتری برخوردار بوده است. به این ترتیب ۱۲ درصد مسافران، ۲۹ مقصد در استان‌های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان را برگزیده و تنها ۸ درصد، ۳۲ نقطه از استان‌های مازندران، گلستان و گیلان را انتخاب کرده‌اند. البته این آمار انعکاس‌دهنده سفر با وسایل حمل‌ونقل عمومی است و به طور طبیعی سفر با خودروی شخصی را شامل نمی‌شود.

آرش خسرویان، مدیر بازاریابی علی‌بابا دراین‌باره می‌گوید: «یکی از تأثیرات همه‌گیری کرونا، بروز تغییرات در رفتار سفر  مردم بود، به همین خاطر اخیراً به‌طور ویژه بر مطالعه رفتار کاربرانمان بر اساس داده‌های در دست تمرکز کرده‌ایم که نمونه‌ای از آن به‌صورت عمومی به اشتراک گذاشته شده است. این توجه در واقع نقطه الهام ما برای برنامه‌ریزی خدمات کنونی سازمان و  گسترش خدمات علی‌بابا در آینده است تا به نیازهای جامعه به بهترین شکل پاسخ دهیم.»

وی افزود: «کمپین تابستان ما که بخش‌هایی از آن را در قالب بیلبورد در سطح شهر دیده‌اید، به طور خاص به نمایش رفتارهای مختلف مصرف‌کننده در سفر، مثل انتخاب بین سفر به شمال یا جنوب، یا سفر با قطار یا هواپیما پرداخته است. همچنین تلاش شده تا این پیام به مخاطب مخابره شود که علی‌بابا همه مدل‌ها و سلایق سفر در کشور را پوشش می‌دهد و همسفر هر سفر مردم است.»

پرواز خارجی، هتل داخلی و هتل خارجی از دیگر محصولات علی‌بابا هستند که در این به‌روزرسانی، به دلیل تمرکز بر نوع سفرهای داخلی جامعه قید نشده‌اند. علی‌بابا با حدود ۱۰۰۰ نفر نیرو، حدود ۴۰ درصد بازار گردشگری کشور را در اختیار دارد و اخیراً در گزارش عملکرد سالانه خود، به جنبه‌های دیگر حوزه گردشگری کشور پرداخته بود.

link

مطالب مرتبط

خبرها

سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان، مبدا بیشترین سفرهای درمانی کودکان کم‌برخوردار

مدیرعامل موسسه «سیمرغ»، در گفتگو با روابط‌عمومی علی‌بابا، می‌گوید: «بیشترین سفرهای درمانی کودکان از سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان انجام می‎شود.»
مدیرعامل موسسه «سیمرغ»، در گفتگو با روابط‌عمومی علی‌بابا، می‌گوید: «بیشترین سفرهای درمانی کودکان از سه استان…
خبرها

مجوز علی بابا رفع تعلیق شد

شرکت سفرهای علی‌بابا از رفع کامل تعلیق موقت خود خبر داد. هفته گذشته معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری از تعلیق مجوز فعالیت مجموعه سفرهای
شرکت سفرهای علی‌بابا از رفع کامل تعلیق موقت خود خبر داد. هفته گذشته معاون هوانوردی و…
خبرهاگزارش و تحلیل

علی‌بابا از لوگوی جدیدش رونمایی کرد

شرکت سفرهای علی‌بابا طی مراسمی با نام «در مدار تحول» از هویت جدید برند خود رونمایی کرد.   این مراسم که در تالار حافظ تهران و با حضور متخصصان حوزه دیزاین، مارکتینگ
شرکت سفرهای علی‌بابا طی مراسمی با نام «در مدار تحول» از هویت جدید برند خود رونمایی…
خبرها

همکاری موسسه خیریه سیمرغ با بیمارستان‌های تهران و مراکز درمانی ۴ استان کشور

موسسه سیمرغ علاوه بر همکاری با ۴۰ موسسه خیریه در سطح کشور، در همکاری با وزارت بهداشت، تأمین سفرهای درمانی ۲۶ بیمارستان تهران را به عهده گرفت.   موسسه سیمرغ، یکی از
موسسه سیمرغ علاوه بر همکاری با ۴۰ موسسه خیریه در سطح کشور، در همکاری با وزارت…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم