آپارات گیم فعلا به فعالیت خود ادامه می‌دهد+ بیانیه انجمن تجارت الکترونیک تهران

سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ محمدجواد شکوری مقدم، مدیرعامل هلدینگ صبا ایده با انتشار یک ویدیو اعلام کرد سرویس «آپارات گیم» این شرکت که امکان استریم بازی را برای گیمرها فراهم می‌کند از روز جمعه ۱۸ شهریور تعطیل می‌شود. شکوری مقدم دلیل این تصمیم را سخت‌گیری‌های صداوسیما و ساترا عنوان کرد و گفت از جنگ رسانه‌ای با آنها خسته شده‌اند.

او بیان کرد: «این میدان را به خودشان واگذار می‌کنیم. می‌توانند روی تلوبیون، سرویس استریمینگ راه‌اندازی کنند.» به گفته شکوری “آپارات گیم” یک ماژول از یک پورتال گیم عربی خواهد شد.

غروب جمعه هجدهم شهریور، آپارات اعلام کرد که در پی اطلاعیه اخیر مرکز ملی فضای مجازی و اصرار این مرکز در خصوص به تعویق انداختن تصمیم تعطیلی سرویس آپارات گیم تا زمان حصول نتیجه و رسیدگی به اختلاف تنظیم‌گری در حوزه پخش زنده کاربر محور، این سرویس همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

به تازگی انجمن تجارت الکترونیک تهران بیانیه‌ای در خصوص حواشی ایجاد شده برای آپارات گیم منتشر کرده است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

خبر تعطیلی آپارات گیم در روزهای گذشته، موجی از تشویش و نگرانی را در بدنه‌ی اکوسیستم استارتاپی ایران پدید آورد. وجود اختلاف نظرها و رویه‌های غیر شفاف در قانون‌گذاری و تنظیم‌گری،‌ بازیگران مختلف حوزه محتوا را دلسرد ساخته و کار در این عرصه را دشوارتر از همیشه کرده است. تصمیم آپارات گیم به خروج از زمین رقابت شاید اولین مصداق باشد، اما به نظر می‌رسد در صورت عدم تغییر در رویه‌های تنظیم‌گری و نظارتی، باید شاهد خروج بازیگران دیگر حوزه محتوا از فضای کسب‌وکار باشیم.

انجمن تجارت الکترونیک تهران، ورود مرکز ملی فضای مجازی به این مساله را به فال نیک گرفته و امیدوارانه، منتظر مشاهده‌ی تغییرات عینی در این بخش است. همچنین از مدیران آپارات گیم که با به تعویق انداختن تصمیم خود در تعطیل کردن این سرویس، فضای گفتگو و مطالبه‌گری را باز گذاشتند، استقبال و حمایت می‌کنیم.

بیانیه انجمن تجارت الکترونیک تهران در خصوص آپارات گیم
link

مطالب مرتبط

خبرها

پرشیافاند از ترکیب سهام‌داران استارتاپ شگرفیست خارج شد

شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر «پرشیافاند» پس از ۳ سال از ترکیب سهامداری استارتاپ «شگرفیست» خارج شد و ۳۰ درصد سهام خود را به سرمایه‌گذاران جدید واگذار کرد. شگرفیست در
شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر «پرشیافاند» پس از ۳ سال از ترکیب سهامداری استارتاپ «شگرفیست» خارج شد و…
خبرهارمزارزها و فین‌تک

آغاز خرید با تلفن‌همراه و بدون کارت در ۶ بانک

بنابر اعلام روابط عمومی بانک مرکزی پروژه‌ی «کهربا» که امکان خرید با گوشی بدون تماس با دستگاه پوز و بدون نیاز به کارت بانکی را میسر می‌کند، توسط ۶ بانک میسر شده است.
بنابر اعلام روابط عمومی بانک مرکزی پروژه‌ی «کهربا» که امکان خرید با گوشی بدون تماس با…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از ماجرای همراه‌اول و دیجی‌کالا تا گلرنگ و تخفیفان

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۹ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

نگاهی به آلت‌کوین‌ها در سالروز خلق «نیم کوین»

دو سال پس از آنکه بیت کوین پا  به عرصه گذاشت، ظرفیت‌های بلاکچین و محدودیت‌های بیت‌کوین باعث شد شبکه‌های بلاکچینی با قابلیت‌های جدیدتر و کوین‌های خود وارد میدان
دو سال پس از آنکه بیت کوین پا  به عرصه گذاشت، ظرفیت‌های بلاکچین و محدودیت‌های بیت‌کوین…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم