وزارت صمت نباید انتخابات اتحادیه را مهندسی کند

عضو کمیسیون آموزش مجلس بر اینکه وزیر صمت نباید در برگزاری انتخابات اتحادیه کسب و کارهای آنلاین دخالت کند، تاکید کرد.

 

عضو کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر اینکه وزیر صمت نباید در برگزاری انتخابات اتحادیه کسب و کارهای آنلاین دخالت کند، گفت: وزیر صمت باید دنبال تقویت این ساختار باشد و به جای اعمال نفوذ اجازه دهد که استقلال این اتحادیه حفظ شود.

محمد وحیدی در خصوص به تعویق افتادن انتخابات هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی  و بی‌توجهی وزیر صمت به اعتراض برخی کسب‌و‌کارها و حتی استعفای برخی از اعضای هیات مدیره، گفت: در دنیای امروز کسانی که بر ساختار وزارتخانه‌ای قرار می‌گیرند و امور مربوط به تولید، شبکه بازار و نظارت بر بازار را انجام می‌دهند باید نسبت به سایر اقشار به روز باشند. دنیای امروز با توجه به قدرت ارتباطات، فناوری دیجیتال و ظرفیت‌های بالای استارت آپ‌ها در فضای مجازی تعریف می‌شود و متفاوت از دنیای دیروز است.

 

وزیر صمت به روز نیست

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم، افزود: فروشگاه‌های آینده حتما فروشگاه‌های مجازی هستند، ظرفیت‌های آینده هم حتما مجازی خواهند بود و قدرت و رقابت در آنجا تعریف می‌شود، حتی در حوزه پولی می‌بینیم که پول به ارزهای دیجیتال و مجازی رایج شده است.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد:  قدرت آینده نظام اقتصادی دنیا مبتنی بر ظرفیت نرم افزاری است که در بستر مجازی شکل می‌گیرد و قدرت حوزه های دانش بنیان کشور هم به عنوان پشتوانه و در حمایت از این مجموعه‌ها قرار خواهند گرفت. جوانان فارغ التحصیل امروزی هم بخش زیادی از فضای کسب و کارشان در این بخش است بنابراین کسی که در جایگاه وزیر صمت قرار می‌گیرد باید این فضا را خوب بشناسد و درست در این فضا حضور داشته باشد و مشاورانی داشته باشد که با شناخت دقیق از این فضا، کسب و کارهای مجازی را رونق ببخشند.

 

وزارت صمت در حمایت از کسب و کارها عملکرد ضعیفی دارد

وحیدی با بیان اینکه وزارت صمت را در حمایت از کسب و کارهای مجازی و استفاده از ظرفیت‌های این فضا بسیار ضعیف می‌دانم، گفت: در این روزها که بحث‌ انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی مطرح است به عنوان نماینده مردم در جلس تاکید می‌کنم که زمان برگزاری این انتخابات گذشته و هر چه سریعتر باید نسبت به برگزاری آن اقدام کرد.

او تاکید کرد: در فعالیت این اتحادیه نباید دخالتی صورت گیرد، همانطور که تاکید داریم در ساختار اتاق بازرگانی و اتحادیه‌های صنفی نباید دخالت صورت گیرد و آنها باید استقلال خود را حفظ کنند تا قدرت مانور در داخل و حتی خارج از کشور داشته باشند.

 

وزیر صمت نباید در برگزاری انتخابات اتحادیه دخالت کند

وحیدی یادآور شد: نگاه نظارتی بر کسب و کارهای نوآور باید مبتنی بر فضای مجازی و اطلاعات به روز رسانی شده باشد، این نگاه باید  توسط مجموعه‌ای که توانایی نظارت بر استارت آپ‌ها را دارد انجام شود و اصطلاحا باید دست برتر را داشته باشد، اما متاسفانه وزارت صمت در این حوزه نه دست برتر را دارد نه عملکرد قابل دفاعی.

وحیدی تاکید کرد: وزیر صمت نباید در برگزاری انتخابات اتحادیه کسب و کارهای آنلاین دخالت کند. کما اینکه باید در پی تقویت این ساختار باشد. اگر در بخش‌هایی نیاز به قانون گذاری وجود دارد، باید به مجلس اعلام کنند و اگر به حوزه نظارتی نیاز است باید ابزارهای نظارتی را تقویت کند اما مداخله کار وزارت صمت نیست، چراکه دخالت یا مهندسی انتخابات آسیب خواهد زد.

 

منبع: روزنامه شرق

link

مطالب مرتبط

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم