وزارت صمت نباید انتخابات اتحادیه را مهندسی کند

عضو کمیسیون آموزش مجلس بر اینکه وزیر صمت نباید در برگزاری انتخابات اتحادیه کسب و کارهای آنلاین دخالت کند، تاکید کرد.

 

عضو کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر اینکه وزیر صمت نباید در برگزاری انتخابات اتحادیه کسب و کارهای آنلاین دخالت کند، گفت: وزیر صمت باید دنبال تقویت این ساختار باشد و به جای اعمال نفوذ اجازه دهد که استقلال این اتحادیه حفظ شود.

محمد وحیدی در خصوص به تعویق افتادن انتخابات هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی  و بی‌توجهی وزیر صمت به اعتراض برخی کسب‌و‌کارها و حتی استعفای برخی از اعضای هیات مدیره، گفت: در دنیای امروز کسانی که بر ساختار وزارتخانه‌ای قرار می‌گیرند و امور مربوط به تولید، شبکه بازار و نظارت بر بازار را انجام می‌دهند باید نسبت به سایر اقشار به روز باشند. دنیای امروز با توجه به قدرت ارتباطات، فناوری دیجیتال و ظرفیت‌های بالای استارت آپ‌ها در فضای مجازی تعریف می‌شود و متفاوت از دنیای دیروز است.

 

وزیر صمت به روز نیست

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم، افزود: فروشگاه‌های آینده حتما فروشگاه‌های مجازی هستند، ظرفیت‌های آینده هم حتما مجازی خواهند بود و قدرت و رقابت در آنجا تعریف می‌شود، حتی در حوزه پولی می‌بینیم که پول به ارزهای دیجیتال و مجازی رایج شده است.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد:  قدرت آینده نظام اقتصادی دنیا مبتنی بر ظرفیت نرم افزاری است که در بستر مجازی شکل می‌گیرد و قدرت حوزه های دانش بنیان کشور هم به عنوان پشتوانه و در حمایت از این مجموعه‌ها قرار خواهند گرفت. جوانان فارغ التحصیل امروزی هم بخش زیادی از فضای کسب و کارشان در این بخش است بنابراین کسی که در جایگاه وزیر صمت قرار می‌گیرد باید این فضا را خوب بشناسد و درست در این فضا حضور داشته باشد و مشاورانی داشته باشد که با شناخت دقیق از این فضا، کسب و کارهای مجازی را رونق ببخشند.

 

وزارت صمت در حمایت از کسب و کارها عملکرد ضعیفی دارد

وحیدی با بیان اینکه وزارت صمت را در حمایت از کسب و کارهای مجازی و استفاده از ظرفیت‌های این فضا بسیار ضعیف می‌دانم، گفت: در این روزها که بحث‌ انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی مطرح است به عنوان نماینده مردم در جلس تاکید می‌کنم که زمان برگزاری این انتخابات گذشته و هر چه سریعتر باید نسبت به برگزاری آن اقدام کرد.

او تاکید کرد: در فعالیت این اتحادیه نباید دخالتی صورت گیرد، همانطور که تاکید داریم در ساختار اتاق بازرگانی و اتحادیه‌های صنفی نباید دخالت صورت گیرد و آنها باید استقلال خود را حفظ کنند تا قدرت مانور در داخل و حتی خارج از کشور داشته باشند.

 

وزیر صمت نباید در برگزاری انتخابات اتحادیه دخالت کند

وحیدی یادآور شد: نگاه نظارتی بر کسب و کارهای نوآور باید مبتنی بر فضای مجازی و اطلاعات به روز رسانی شده باشد، این نگاه باید  توسط مجموعه‌ای که توانایی نظارت بر استارت آپ‌ها را دارد انجام شود و اصطلاحا باید دست برتر را داشته باشد، اما متاسفانه وزارت صمت در این حوزه نه دست برتر را دارد نه عملکرد قابل دفاعی.

وحیدی تاکید کرد: وزیر صمت نباید در برگزاری انتخابات اتحادیه کسب و کارهای آنلاین دخالت کند. کما اینکه باید در پی تقویت این ساختار باشد. اگر در بخش‌هایی نیاز به قانون گذاری وجود دارد، باید به مجلس اعلام کنند و اگر به حوزه نظارتی نیاز است باید ابزارهای نظارتی را تقویت کند اما مداخله کار وزارت صمت نیست، چراکه دخالت یا مهندسی انتخابات آسیب خواهد زد.

 

منبع: روزنامه شرق

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم