آیا فروشگاه اینترنتی زنبیل فعال است؟

جایگاه مدیر عامل زنبیل به عنوان رئیس جدید اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی پس از حدود یک ماه از انتشار این خبر در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد. مشخص نیست که جایگاه فرشاد وکیل زاده در اتحادیه‌ای که بدون برگزاری انتخابات ظاهراً به فعالیت خود ادامه می‌دهد دقیقاً چیست. این در حالی‌ست که وضعیت فروشگاه آنلاینی که وکیل زاده مؤسس  و مدیر آن است نیز از شفافیت چندانی برخوردار نیست.

 

زنبیل یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی ایران است که نامش در سال‌های اول فعالیت بیشتر شنیده می‌شد. اما در سال‌های اخیر زنبیل در سکوت خبری به سر می‌برد تا اینکه سرپرستی بنیانگذار این فروشگاه بر اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در ماه‌های اخیر دوباره نام زنبیل را بر سر زبان‌ها آورد. اما آیا این فروشگاه فعال است؟ و اگر فعالیت می‌کند کاربران چه تجربه‌ای در استفاده از آن دارند؟ برای مطلع شدن از وضعیت این فروشگاه بهترین کار کسب تجربه دست اول در استفاده و خرید از زنبیل است.

 

یک تجربه ناخوشایند؛ عدم پاسخگویی

 

شواهد موجود از تجربه دو کاربر در استفاده از زنبیل نشان می‌دهد که خبری از پشتیبانی و پاسخگویی در این فروشگاه نیست.

 

یک کاربر  پس از  ثبت ۴ سفارش در این فروشگاه و در حالی که قابلیت ارسال اختصاصی آن  را فعال کرده بود موفق به دریافت سفارش خود نمی‌شود. هرچند در مرحله اولیه ثبت سفارش، بلافاصله یک کد رهگیری ارسال می‌شود و به کاربر این اطمینان را می‌دهد که سفارش در کمترین بازه زمانی (اشاره به زمان مشخصی نمی شود) بررسی می‌شود اما در ادامه پیگیری و پشتیبانی مشخصی صورت نمی‌گیرد.

 

یک روز پس از ثبت سفارش و دریافت کد رهگیری، کاربر از طریق ایمیل پیگیری می‌کند، ایمیل پشتیبان، درخواست اعلام مجدد کد رهگیری می‌کند. کاربر سفارش‌ها را ضمیمه می‌کند و پس از چند ساعت از طریق ایمیل این پاسخ  را دریافت می‌کند که موجودی کالای مورد نظر به پایان رسیده است و پس از موجود شدن از طریق پیامک اطلاع رسانی می‌شود. سپس کاربر در مورد همه آیتم‌های سفارش خود پرس و جو می‌کند و دیگر پاسخی نمی‌آید. تمام این پروسه بیش از پنج روز زمان می‌برد و در نهایت بی نتیجه تمام می‌شود.

 

 

در واقع، پیگیری این کاربر پس از بی پاسخ ماندن همچنان ادامه پیدا می‌کند اما نامه‌نگاری‌های ایمیلی بی‌نتیجه می‌ماند. اتفاقی که با وعده این فروشگاه برای پاسخ استعلام و نهایی کردن سفارش تطابق ندارد.

 

 

تجربه کاربر دیگری نیز نشان می‌دهد که پس از ثبت سفارش خبری از پشتیبانی این فروشگاه اینترنتی که شعار تجربه یک خرید خوب را یدک می‌کشد نیست. همچنان فرایند تجربه خرید از زنبیل با ارسال یک کد رهگیری پس از ثبت و عدم پاسخگویی فروشگاه بی نتیجه به پایان می‌رسد.

 

حتی پس از پیگیری آخرین وضعیت سفارش نیز وضعیت کالای درخواستی این کاربر «ناقص» تعریف شده است؛ مشابه تجربه کاربر اول که در ایمیل‌های پیگیری هم به این موضوع اشاره کرده است.

 

 

این تجربه‌ها و عدم پاسخگویی زنبیل با طرح چتر حمایتی این فروشگاه در تضاد است؛ طرحی که به عنوان خدمت انحصاری زنبیل برای اولین بار در ایران در بخش قوانین و مقررات این وب‌سایت اطلاع رسانی‌ شده است. این طرح با تمام فایده‌ای که دارد اما تنها پس از تکمیل تجربه یک خرید نتیجه بخش خواهد بود.

 

مدیریت یک فروشگاه اینترنتی غیر فعال و سرپرستی بر اتحادیه

 

وبسایت فروشگاه اینترنتی زنبیل در ظاهر فعال است و حتی پروانه کسب آن نیز باطل نشده اما در عمل این فعالیت، حقیقی به نظر نمی‌رسد. بر اساس ماده ۶ اساسنامه اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی اشخاصی می‌توانند به عضویت اتحادیه در آیند که از کسب‌وکار فعالی برخوردار باشند. سؤال اینجاست که آیا ریاست اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی را می‌توان به شخصی سپرد که کسب‌وکار اصطلاحاً سر پایی نداشته باشد؟ آیا با وجود عدم فعالیت این فروشگاه اینترنتی و مبهم بودن سرنوشت اتحادیه و انتخابات آن چطور فرشاد وکیل زاده توانسته است در این جایگاه تثبیت شود؟

link

مطالب مرتبط

تپسی

معطل کردن راننده‌ها توسط مسافر، پرتکرارترین شکایت ثبت‌شده در مرکز تماس تپسی

با انتشار یک گزارش آماری، تپسی از چگونگی تعامل مسافران و راننده‌ها ذیل خدمات تاکسی اینترنتی پرده برداشت. شرکت تپسی با انتشار گزارشی به نام «رفتار سفر کاربران در
با انتشار یک گزارش آماری، تپسی از چگونگی تعامل مسافران و راننده‌ها ذیل خدمات تاکسی اینترنتی…
دیجی‌کالا

دیجی‌کالا ارزان‌تر ارسال می‌کند یا فروشگاه‌های دیگر؟

هزینه ارسال یکی از دغدغه‌های کسانی است که خرید اینرنتی می‌کنند. در واقع به نظر بیشتر کاربران این هزینه بالاست و خریدشان را کم‌صرفه می‌کند. معمولا فروشگاه‌های
هزینه ارسال یکی از دغدغه‌های کسانی است که خرید اینرنتی می‌کنند. در واقع به نظر بیشتر…
فناپ

شانزدهم اسفند در آپارات؛ پنل تخصصی رویداد InnoPos با حضور فعالان صنعت فین‌تک برگزار می‌شود

پنل تخصصی یکی از مهم‌ترین بخش‌های «رویداد نوآوری در کارت‌خوان‌های اندرویدی فناپ‌تک» است که با حضور جمعی از صاحب‌نظران و فعالان صنعت فین‌تک کشور برگزار می‌شود.
پنل تخصصی یکی از مهم‌ترین بخش‌های «رویداد نوآوری در کارت‌خوان‌های اندرویدی فناپ‌تک» است که با حضور…
خبرها

چارگون اعلام کرد که «امن» است

چارگون با صدور بیانیه‌ای هر گونه هک، نشت داده، از دست رفتن داده یا دیفیس را در سامانه‌های مشتریان این شرکت رد کرد. پلیس فتا هفته گذشته با ارسال پیامکی به کاربران
چارگون با صدور بیانیه‌ای هر گونه هک، نشت داده، از دست رفتن داده یا دیفیس را…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴ دیدگاه. Leave new

  • سلام. دقیقا به نکته خوبی اشاره فرمودید . تا قبل از جلوس ایشون بر اتحادیه همه چی شفاف بود . الان اصلا معلوم نیست توی این اتحادیه چخبره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ
  • عالی

    پاسخ
  • این فروشگاه ظاهرا تعطیل شده. شماره تلفن که کسی پاسخگو نیست. سفارش هم میزارید فقط ایمیل سیستمی دریافت می‌کنید و خبری از ارسال نیست. ایمیل رو هم جواب نمیدند. نماد اعتما هم نداره که ظاهرا منقضی شده. نمی‌دونم چرا سایتش فعاله و همه رو میزاره سر کار!!!!!!
    من که خیلی شاکیم از این موضوع!!!!!
    چرا فروشگاهی که بسته میشه سایتش رو فعال و باز نگه میداره؟! وقت و انرژی مردم بی ارزشه؟!

    پاسخ
  • من هم از خرداد یک خرید از این سایت داشتم وهنوز علی رغم کلی پیگیری یک نفر رو پیدا نکردم که پاسخگو باشه تازه من پرداخت الکترونیک هزینه هم داشتم
    معلوم نیست عاقبت ما تو این جنگل بی قانونی چی میشه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم