بیش از ۲ میلیون کسب‌وکار ایرانی در اینستاگرام فعالند؛ زنان با ۶۴ درصد در صدر

طبق آماری که مرکز پژوهشی بتا به تازگی منتشر کرده است، تعداد پرشماری از صفحات اینستاگرام فارسی زبان به فعالیت‌های تجاری مشغولند که عمدتا متعلق به کسب‌وکارهای خانگی، بومی و غیررسمی هستند.

 

مرکز بتا می‌گوید فضای این بستر اجتماعی به تدریج به سمت یک بازارگاه بزرگ برای کسب‌وکارهای خرد و خانگی رفته به‌طوری‌که ارتزاق تعداد زیادی از خانوارها اکنون به وجود اینستاگرام گره خورده است.

 

بررسی‌های مرکز پژوهشی بتا نشان می‌دهد که هر کدام از این صفحه‌ها، به طور متوسط منبع درآمد ماهانه بیش از دو نفر است.

 

آنچه مشخص است فضای پیش روی اینستاگرام نه فقط به‌عنوان یک شبکه سرگرم‌کننده و تفریحی، بلکه به‌عنوان بستری برای انجام فعالیت‌های تجاری کوچک، اما در سطح بین‌المللی مطرح است.

 

براساس پژوهش بتا ۶۴ درصد کسب‌وکارهای اینستاگرامی را بانوان تشکیل داده‌اند. ۷۱ درصد کالاهای مورد مبادله تولید ایران بوده است. ۱۰ درصد تولیدات، صنایع دستی و تولیدات بومی کشورمان است. تنها ۱۹ درصد صفحات مجازی دارای فروش حضوری (مغازه و فروشگاه) هستند.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

فناپ

اسمایلینو گزارش «هوش مصنوعی زاینده برای مدیران عامل» را با حمایت فناپ منتشر کرد

اسمایلینو آموزش و ترویج علم را مأموریت اصلی مسئولیت اجتماعی خود قرار داده و در این راستا فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهد. ازجمله این فعالیت‌ها تدوین و تهیه گزارش “هوش…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱ دیدگاه. Leave new

  • چرا هربار که امار اعلام میشود از تعداد کسب و کارها کاسته می شود ، به نظر میاد این کوچک نمایی با هدف بازی رسانه ای و اثر گذاری روی اذهان انجام میشود تا اهمیت فضای باز اینترنتی نادیده و ناچیز شمرده شود ، امارهای قبلی بین ۳ تا ۶ میلیون بوده است

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم