گزارشی از تاثیر فیلترینگ بر تبلیغات دیجیتال در ایران

یک گزارش تازه نشان دهنده تاثیر قابل توجه اختلالات اینترنتی اخیر بر تبلیغات آنلاین در ایران است. 

 

گزارشی که تپسل یک پلتفرم تبلیغات آنلاین منتشر کرده نشان می‌دهد به دلیل بی اعتمادی کسب وکارها به فضای پرابهام اینترنت در هفته‌های اخیر باعث شده تعداد تبلیغ دهنده‌ها ۳۱ درصد و تعداد کمپین‌های تبلیغاتی ۵۳ درصد کاهش یابد. 

 

این گزارش همچنین نشان می‌دهد هزینه تبلیغ کنندگان در کمپین‌های گول ادز نیز ۹۵ درصد کاهش یافته که دلیل اصلی آن فیلترشدن گوگل ادز است. همچنین هزینه کردتبلیغ کنندگان برای تبلیغات در جست و جو در کافه بازار ۷۰ درصد افت کرده است. 

 

بر اساس این گزارش درآمد وب‌سایت‌های کوچک نمایش دهنده تبلیغات ۳۹ درصد کاهش یافته یافته و تعداد بازدید وب سایت‌های کوچک نمایش دهنده تبلیغات نیز ۳۰ درصد کاهش یافته است. دلیل این موضوع در دسترس نبودن گوگل برای هدایت کاربران به وب سایت‌ها عنوان شده است. 

 

همچنین به دلیل عدم تمایل کاربران برای وبگردی در فضای پرچالش، تعداد بازدید وب سایت‌های بزرگ نمایش دهنده تبلیغات نیز ۱۰ درصد کاهش یافته است. 

 

این گزارش همچنین رفتار مصرف‌کنندگان را در فضای اینترنت بررسی کرده و به دلیل در دسترس نبودن گوگل برای هدایت کاربران به وب‌سایت‌ها، تعداد تبلیغات دیده شده ۳۷ درصد کاهش یافته است.

 

همچنین تعداد پوش نوتیفیکیشن‌های دیده شده نیز ۵۰ درصد کاهش یافته است. دلیل این موضوع قطعی اینترنت و نرسیدن پوش نوتیفیکیشن‌ها به دست کاربران و عدم تمایل کاربران به دیدن محتوای پوش نوتیفیکشن‌ در فضای پر چالش بوده است. 

 

 

منبع: فردای اقتصاد

link

مطالب مرتبط

دیجی‌کالا

دیجی‌کالا از امکان خرید چکی خبر داد

امکان خرید از طریق چک در دیجی‌کالا فراهم شد. کاربران دیجی‌کالا از سراسر ایران در این کمپین جدید، از طریق دیجی‌پی اعتبار کسب کرده و با استفاده از آن خرید می‌کنند.
امکان خرید از طریق چک در دیجی‌کالا فراهم شد. کاربران دیجی‌کالا از سراسر ایران در این…
ایرانسل

تندیس زرین ۶ ستاره روابط عمومی سرآمد به ایرانسل رسید

دهمین دوره «آیین تقدیر از سرآمدان روابط‌عمومی ایران»، نشان ویژه «مدیر ارشد تعالی‌گر ارتباطی» را به دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل اعطا کرد. ایرانسل در این
دهمین دوره «آیین تقدیر از سرآمدان روابط‌عمومی ایران»، نشان ویژه «مدیر ارشد تعالی‌گر ارتباطی» را به…
تپسی

معطل کردن راننده‌ها توسط مسافر، پرتکرارترین شکایت ثبت‌شده در مرکز تماس تپسی

با انتشار یک گزارش آماری، تپسی از چگونگی تعامل مسافران و راننده‌ها ذیل خدمات تاکسی اینترنتی پرده برداشت. شرکت تپسی با انتشار گزارشی به نام «رفتار سفر کاربران در
با انتشار یک گزارش آماری، تپسی از چگونگی تعامل مسافران و راننده‌ها ذیل خدمات تاکسی اینترنتی…
دیجی‌کالا

دیجی‌کالا ارزان‌تر ارسال می‌کند یا فروشگاه‌های دیگر؟

هزینه ارسال یکی از دغدغه‌های کسانی است که خرید اینرنتی می‌کنند. در واقع به نظر بیشتر کاربران این هزینه بالاست و خریدشان را کم‌صرفه می‌کند. معمولا فروشگاه‌های
هزینه ارسال یکی از دغدغه‌های کسانی است که خرید اینرنتی می‌کنند. در واقع به نظر بیشتر…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم