بی یو اس دی (BUSD)، استیبل کوین معتبر بازار ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال همواره با نوسان رو‌به‌رو بوده و این افت‌و‌خیزهای قیمتی، گاهی بسیار شدید است، برای همین بود که به منظور معامله ارزهای دیجیتال و همچنین نگهداری رمزارزهایی با ریسک پایین و قیمت ثابت، استیبل کوین ها ساخته شدند. استیبل کوین ها، ارزهای دیجیتالی هستند که قیمتشان ثابت است و بیشتر با پشتوانه دلار ایجاد شده‌اند.

 

تتر محبوب‎ترین استیبل کوین بازار است و بی یو اس دی (BUSD) نیز بعد از تتر و یو اس دی کوین، پرکاربردترین استیبل کوین بازار رمزارزهاست. BUSD یا بایننس یو اس دی ازسوی صرافی بایننس ارائه شده که ارزش آن با دلار آمریکا برابر است. به این معنا که به ازای هر واحد ارز بی یو اس دی، یک دلار آمریکا در خزانه این ارز وجود دارد و پشتوانه آن به این حالت شکل گرفته است. بنابراین هر واحد بی یو اس دی ارزشی برابر با یک دلار آمریکا دارد. شرکت پکسوس به عنوان ایجاد کننده توکن  بی یو اس دی، موظف است که گواهی‌های حسابرسی ماهانه ذخایر این ارز دیجیتال  را منتشر کند.

 

استیبل کوین هایی مثل بی یو اس دی به سرمایه‌گذاران و معامله گران اجازه می‌دهد تا یک دارایی با نوسان کم را در فضای بلاکچین نگهداری کنند به‌طوری‌که مجبور نشوند دارایی‌شان را از فضای رمزارزها خارج کنند.

 

پشتوانه فیات بایننس یو اس دی در بانک‌ها و صندوق‌های مورد تائید سازمان نظارتی ایالت نیویورک نگهداری می‌شوند. هنگامی که قیمت دلار آمریکا افزایش یا کاهش می‌یابد، قیمت بی یو اس دی نیز به همان میزان تغییر می‌کند. این رایج‌ترین و سنتی‌ترین مدل استیبل‌کوین است. استیبل کوین هایی نیز هستند که با پشتوانه یورو، فرانک و… ایجاد شده‌اند.

 

بایننس یو اس دی سه ویژگی کلیدی برای تراکنش‌ها ارائه می‌دهد؛ دسترسی، انعطاف‌پذیری و سرعت. این توکن به‌راحتی از طریق پکسوس یا بایننس قابل‌ دسترس است. در حال حاضر خرید ارز بی یو اس دی و فروش آن در نوبیتکس نیز امکان‌پذیر است.

 

روال کلی تولید توکن بی یو اس دی (BUSD) به این صورت است که با ارسال پول فیات به پکسوس، این شرکت توکن‌های BUSD جدیدی تولید یا به‌اصطلاح مینت می‌کند و در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. بنابراین دسترسی به این رمزارز بسیار آسان است.

 

 از دیگر ویژگی‌های ارز بی یو اس دی، سرعت انتقال بالا و انعطاف آن در تبدیل دارایی‌ها به این رمزارز و بالعکس است.

 

زمانی که این ارز دیجیتال تا حدودی شروع به نوسان محدود قیمتی کند و مثلا هر واحد آن به ۰.۹۸ دلار برسد، معامله‌گرانی که از تکنیک آربیتراژ استفاده می‌کنند، اقدام به خرید ارز بی یو اس دی با مقادیر زیاد می‌کنند. آنها پس از بازگشت قیمت به یک دلار توکن‌ها را با قیمت یک دلار به فروش می‌رسانند و استیبل کوین را به پول فیات تبدیل می‌کنند.

 

ارز بی یو اس دی که در رتبه هفت کوین مارکت کپ قرار دارد، هم به‌عنوان استیبل کوین مبادله رمزارزها مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری پایدار و ابزار مفید برای مقابله با ریسک ناشی از بازار ارزهای دیجیتال، عمل می‌کند. اینکه بر این رمزارز نظارت وجود دارد و ذخایر به شکل حسابرسی شده  در موسسات مالی مورد اعتماد نگهداری می‌شوند، اعتبار این ارز را افزایش داده است. برای آن دسته از کاربران که به‌طور مداوم با زنجیره بایننس و خدماتی که بایننس از آن میزبانی می‌کند سر و کار دارند، انتخاب استیبل کوین بی یو اس دی، انتخاب عاقلانه‌ای به نظر می‌رسد.

link

مطالب مرتبط

خبرها

پرشیافاند از ترکیب سهام‌داران استارتاپ شگرفیست خارج شد

شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر «پرشیافاند» پس از ۳ سال از ترکیب سهامداری استارتاپ «شگرفیست» خارج شد و ۳۰ درصد سهام خود را به سرمایه‌گذاران جدید واگذار کرد. شگرفیست در
شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر «پرشیافاند» پس از ۳ سال از ترکیب سهامداری استارتاپ «شگرفیست» خارج شد و…
خبرهارمزارزها و فین‌تک

آغاز خرید با تلفن‌همراه و بدون کارت در ۶ بانک

بنابر اعلام روابط عمومی بانک مرکزی پروژه‌ی «کهربا» که امکان خرید با گوشی بدون تماس با دستگاه پوز و بدون نیاز به کارت بانکی را میسر می‌کند، توسط ۶ بانک میسر شده است.
بنابر اعلام روابط عمومی بانک مرکزی پروژه‌ی «کهربا» که امکان خرید با گوشی بدون تماس با…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از ماجرای همراه‌اول و دیجی‌کالا تا گلرنگ و تخفیفان

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۹ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

نگاهی به آلت‌کوین‌ها در سالروز خلق «نیم کوین»

دو سال پس از آنکه بیت کوین پا  به عرصه گذاشت، ظرفیت‌های بلاکچین و محدودیت‌های بیت‌کوین باعث شد شبکه‌های بلاکچینی با قابلیت‌های جدیدتر و کوین‌های خود وارد میدان
دو سال پس از آنکه بیت کوین پا  به عرصه گذاشت، ظرفیت‌های بلاکچین و محدودیت‌های بیت‌کوین…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم