برای مشاهده نتایج کلید Enter را بزنید

گزارشی از دلایل موفقیت استارتاپ‌های برتر اروپایی

موفقیت یک استارتاپ با ریسک بالایی همراه است و عوامل متعددی برای به موفقیت رسیدن آن وجود دارد. با اینکه در مسیر استارتاپ‌ها چالش‌های ساختاری زیادی وجود دارد، اما تعداد سرمایه‌گذاری موفق و تمایل مجموعه‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر به ریسک روی این شرکت‌ها همچنان در سراسر دنیا رو به افزایش است.

 

هلدینگ مکس، یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر ایرانی که روی استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند گزارشی از موسسه تحقیقاتی مکنزی را ترجمه و منتشر کرده است. در این گزارش مکنزی هزار استارتاپ برتر اروپایی را مورد مطالعه و بررسی قرار داده است. مکنزی در این مطالعه ۱۵ بعد مختلف از رشد این شرکت‌ها را بررسی کرده و متغیرهای مختلف برای یونیکورن شدن – رسیدن به ارزش یک میلیارد دلاری – استارتاپ‌های موفق اروپایی را منتشر کرده است.

 

انگلیس، فرانسه و آلمان، زمین برندگان استارتاپی

در این گزارش همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، تقریبا دو سوم از هزار استارتاپ و اسکل‌آپ برتر اروپایی در انگلیس، فرانسه و آلمان تاسیس شده‌اند.

 

جدول زیر نشان می‌دهد استارتاپ‌های موفق اروپایی که در این گزارش مورد مطالعه قرار گرفته‌اند بیشتر در کدام صنایع فعال هستند.

 

یکی از نکات قابل توجه این گزارش تصویر زیر است که نشان می‌دهد استارتاپ‌های اروپایی که در لبه تکنولوژی گام برمی‌دارند، روی چه حوزه‌هایی تمرکز کرده‌اند. شبکه‌سازی، افزایش مقیاس، تولید محصول و فناوری عمیق از استراتژی‌های مورد تمرکز این استارتاپ‌هاست.

 

نمودار زیر مدت زمان طی شده برای استارتاپ‌های موفق اروپایی برای رسیدن به ارزش بازار یک میلیارد دلار و تک شاخ شدن را نشان می‌دهد.

برای دریافت نسخه کامل این گزارش اینجا را کلیک کنید.

مطالب مرتبط

دکتر یحیی تابش، استاد دانشگاه استنفورد
پادکست زوم قسمت بیست‌وسوم؛ گفت‌و‌گو با دکتر یحیی تابش، استاد دانشگاه استنفورد
پادکست زوم قسمت بیست‌ودوم؛ گفت‌و‌گو با امیرحسین فقیهی، مدیرعامل لحظه‌نگار
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیستم؛ گفت‌و‌گو با علی الیاسی، مدیرعامل ابرآمد
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت هجدهم؛ گفت‌و‌گو با محمدرضا آقایا، مدیرعامل شرکت باسلام
پادکست زوم سئو 24 رضا شیرازی
پادکست زوم قسمت هفدهم؛ گفت‌و‌گو با رضا شیرازی، مدیرعامل شرکت سئو۲۴
پادکست زوم قسمت شانزدهم؛ گفت‌و‌گو با حمیدرضا احمدی، مدیرعامل شرکت ایوند
پادکست زوم قسمت پانزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر علیرضا توکلی کاشی، متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم تخفیفان
پادکست زوم قسمت چهاردهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تخفیفان
پادکست زوم قسمت سیزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر سعید باجلان، عضو هیات علمی و متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم قسمت دوازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل سهام‌یاب
پادکست زوم قسمت یازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیران ارشد اجرایی اسنپ‌تریپ
پادکست زوم قسمت دهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل میاره
پادکست زوم قسمت نهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل ابرآروان
پادکست زوم قسمت هشتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل پینکت
پادکست زوم همکاران سیستم
پادکست زوم قسمت هفتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل همکاران سیستم
اسنپ فود
پادکست زوم قسمت ششم؛ گفت‌و‌گو با رییس هیات مدیره اسنپ‌فود
پادکست زوم، قسمت پنجم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تپسی