گزارشی از دلایل موفقیت استارتاپ‌های برتر اروپایی

موفقیت یک استارتاپ با ریسک بالایی همراه است و عوامل متعددی برای به موفقیت رسیدن آن وجود دارد. با اینکه در مسیر استارتاپ‌ها چالش‌های ساختاری زیادی وجود دارد، اما تعداد سرمایه‌گذاری موفق و تمایل مجموعه‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر به ریسک روی این شرکت‌ها همچنان در سراسر دنیا رو به افزایش است.

هلدینگ مکس، یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر ایرانی که روی استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند گزارشی از موسسه تحقیقاتی مکنزی را ترجمه و منتشر کرده است. در این گزارش مکنزی هزار استارتاپ برتر اروپایی را مورد مطالعه و بررسی قرار داده است. مکنزی در این مطالعه ۱۵ بعد مختلف از رشد این شرکت‌ها را بررسی کرده و متغیرهای مختلف برای یونیکورن شدن – رسیدن به ارزش یک میلیارد دلاری – استارتاپ‌های موفق اروپایی را منتشر کرده است.

انگلیس، فرانسه و آلمان، زمین برندگان استارتاپی

در این گزارش همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، تقریبا دو سوم از هزار استارتاپ و اسکل‌آپ برتر اروپایی در انگلیس، فرانسه و آلمان تاسیس شده‌اند.

جدول زیر نشان می‌دهد استارتاپ‌های موفق اروپایی که در این گزارش مورد مطالعه قرار گرفته‌اند بیشتر در کدام صنایع فعال هستند.

یکی از نکات قابل توجه این گزارش تصویر زیر است که نشان می‌دهد استارتاپ‌های اروپایی که در لبه تکنولوژی گام برمی‌دارند، روی چه حوزه‌هایی تمرکز کرده‌اند. شبکه‌سازی، افزایش مقیاس، تولید محصول و فناوری عمیق از استراتژی‌های مورد تمرکز این استارتاپ‌هاست.

نمودار زیر مدت زمان طی شده برای استارتاپ‌های موفق اروپایی برای رسیدن به ارزش بازار یک میلیارد دلار و تک شاخ شدن را نشان می‌دهد.

برای دریافت نسخه کامل این گزارش اینجا را کلیک کنید.

link

مطالب مرتبط

خبرها

چرا توزیع گوشت دولتی فقط با صف ممکن است؟

در سه سال گذشته میدان‌های تره‌بار یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای شاهد صف‌های طولانی فروش گوشت با قیمت دولتی بوده‌اند. هر بار هم با شروع فروش گوشت به قیمت تنظیم بازار،
در سه سال گذشته میدان‌های تره‌بار یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای شاهد صف‌های طولانی فروش گوشت با قیمت…
خبرها

سیزدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس برگزار می‌شود

رییس پارک فناوری پردیس گفت: در سیزدهمین دوره رویداد اینوتکس بیش از ۴۰۰ شرکت فناور و مجموعه نوآور حضور دارند و در طول برگزاری این نمایشگاه آخرین دستاوردها و خدمات
رییس پارک فناوری پردیس گفت: در سیزدهمین دوره رویداد اینوتکس بیش از ۴۰۰ شرکت فناور و…
خبرهارمزارزها و فین‌تک

آیا معامله ارز دیجیتال در صرافی‌ها بدون احراز هویت امکان‌پذیر است؟

دنیای ارزهای دیجیتال هیجان‌انگیز و پر از پستی و بلندی است. اگرچه فناوری بلاکچین که زیربنای ارزهای دیجیتال است، بر پایه شفافیت بنا شده، اما امکان مبادله این ارزها
دنیای ارزهای دیجیتال هیجان‌انگیز و پر از پستی و بلندی است. اگرچه فناوری بلاکچین که زیربنای…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از حذف “عجله ندارم” تپسی تا غزال به جای یونیکورن

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۴۱ این پادکست، از حذف
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم